Fietscomputer of iphone + sensors

RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Ik wil graag een extra "display" de ST1X heeft zijn display te laag staan voor snel overzicht, zeker snelheid.
Wie heeft er ervaring met een goede display / kadans / snelheid / eventueel gps fietscomputer oplossing voor de iphone?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben zelf erg tevreden van Garmin.
Goedkoopste modelletjes starten van 170 EUR, duurste gaan tot 600 EUR. Ik heb zelf een toestel dat ondertussen al 7 of 8 jaar oud is en nog altijd perfect werkt. Met zo'n Garmin heb je ook onmiddellijk een zeer goede GPS voor routebegeleiding.
De verlengde voorsteun maakt ook mogelijk dat de GPS echt voor het stuur uithangt, erg handig.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Oblix

Ik heb om dezelfde reden een garmin explore (ca 250 Eur?) op het stuur gemonteerd. Die voldoet prima. De smartphone was ook een optie, maar die batterij fietst niet zolang mee wanneer gps en display actief zijn. En ik had begrepen dat je de usb van de stromer in principe niet mag gebruiken tijdens het rijden (en lijkt me zeker niet ideaal tijdens een flinke bui).
Ik houd trouwens de smartphone liever veilig in de fietstas. Daar wil ik op kunnen rekenen in geval van nood (lekke band tot wanneer de garmin een crash melding via bluetooth kan versturen).
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Oblix schreef: 18 mei 2019, 09:25 En ik had begrepen dat je de usb van de stromer in principe niet mag gebruiken tijdens het rijden (en lijkt me zeker niet ideaal tijdens een flinke bui).
Waarom zou je de USB van de stromer niet mogen gebruiken tijdens het rijden? Het lijkt me dat die USB aansluiting daar juist voor bedoelt is ... :roll:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

netvista schreef: 18 mei 2019, 11:09
Waarom zou je de USB van de stromer niet mogen gebruiken tijdens het rijden? Het lijkt me dat die USB aansluiting daar juist voor bedoelt is ... :roll:
Omdat Stromer dat zelf aangeeft in de handleiding?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daarom niet inderdaad.

Waarschijnlijk verbiedt Stromer dit omdat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan door een USB kabel die ergens los bungelt. (Stromer moet zichzelf indekken tegen domme beslissingen van eindgebruikers.) Ook heb ik nog steeds (lichte) twijfels over de waterdichtheid van de USB connector als die uitgenomen is,
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sowiso is een basic garmin veel fijner dan een smartfoon en die heeft dan ook geen accuduurprobleem.
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Als die USB niet gebruikt mag worden tijdens het fietsen om bijvoorbeeld te navigeren, wat is dan het nut van die hele USB poort ? :lol:

Er staat notabene een mooi filmpje van stromer online waarin men laat zien hoe je de USB aansluiting moet gebruiken voor navigatie etc....https://youtu.be/J_397ub5NwM
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

netvista schreef: 18 mei 2019, 14:40 Als die USB niet gebruikt mag worden tijdens het fietsen om bijvoorbeeld te navigeren, wat is dan het nut van die hele USB poort ? :lol:
Dat is natuurlijk alleen om zich in te dekken voor als mensen niet inzagen dat een los hangende kabel een probleem kon worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 18 mei 2019, 15:23
Dat is natuurlijk alleen om zich in te dekken voor als mensen niet inzagen dat een los hangende kabel een probleem kon worden.
of een regenbui de elektronica naar de vaantjes helpt
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie