Ortlieb Back-Roller Urban QL 2.1 of QL 3.1
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Ik heb toevallig vorige week mijn Ortlieb Downtown gemonteerd op de test ST3 die ik een week via Vietz tot m'n beschikking had. Voor de gelegenheid had ik even een extra QL3.1 frampje aangeschaft voor 15 euro omdat ik geen zin had om het ql3.1 frame op mijn bestaande fiets weer los te halen, en toch van plan was op die fiets en een Stromer een frampje te hebben als ik er een aan zou gaan schaffen.
Dat was maar goed ook want ik liep tegen drie beperkingen aan: de hoog gemonteerde brede spatborden op de ST3, de begagedrager met maar één spijl en mijn schoenmaat, 46, waardoor e.e.a. ver naar achteren gemonteerd dient om tijdens het fietsen niet met mijn voet tegen de tas aan te tikken.
Het is gelukt, maar de montageclips moesten wel wat worden aangepast met een vijl om alles passend te krijgen.
Het QL3.1 frame is duidelijk gemaakt om aan de bagagedragerspijlen gemonteerd te worden. Die kan niet goed bij de ST3 want die heeft er maar één. Dus kom je dan bij de bagegedrager uit. Dit betekent dat de tas hoe dan ook hoog zit. Dit is bij de Downtown geen probleem want die is bedoeld om een stukje boven de bagedrager uit te steken. Maar de back roller zou raar uitkomen. Vietz had de ST3 ook uitgeleend met een QL2.1 Back Roller voor de lader etc. Daar zitten de klemmen helemaal bovenaan en dat werkte dus goed, er was, net genoeg ruimte rondom het spatbord. Klemmen daarvan hoeven dus niet bijgevijld te worden oid. Voor de Back Roller zou ik dus bij de ST3 zeker voor QL2.1 gaan.
Dat was maar goed ook want ik liep tegen drie beperkingen aan: de hoog gemonteerde brede spatborden op de ST3, de begagedrager met maar één spijl en mijn schoenmaat, 46, waardoor e.e.a. ver naar achteren gemonteerd dient om tijdens het fietsen niet met mijn voet tegen de tas aan te tikken.
Het is gelukt, maar de montageclips moesten wel wat worden aangepast met een vijl om alles passend te krijgen.
Het QL3.1 frame is duidelijk gemaakt om aan de bagagedragerspijlen gemonteerd te worden. Die kan niet goed bij de ST3 want die heeft er maar één. Dus kom je dan bij de bagegedrager uit. Dit betekent dat de tas hoe dan ook hoog zit. Dit is bij de Downtown geen probleem want die is bedoeld om een stukje boven de bagedrager uit te steken. Maar de back roller zou raar uitkomen. Vietz had de ST3 ook uitgeleend met een QL2.1 Back Roller voor de lader etc. Daar zitten de klemmen helemaal bovenaan en dat werkte dus goed, er was, net genoeg ruimte rondom het spatbord. Klemmen daarvan hoeven dus niet bijgevijld te worden oid. Voor de Back Roller zou ik dus bij de ST3 zeker voor QL2.1 gaan.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
Hoi RikC,RikC schreef: ↑09 jun 2019, 20:15 Ik heb toevallig vorige week mijn Ortlieb Downtown gemonteerd op de test ST3 die ik een week via Vietz tot m'n beschikking had. Voor de gelegenheid had ik even een extra QL3.1 frampje aangeschaft voor 15 euro omdat ik geen zin had om het ql3.1 frame op mijn bestaande fiets weer los te halen, en toch van plan was op die fiets en een Stromer een frampje te hebben als ik er een aan zou gaan schaffen.
Dat was maar goed ook want ik liep tegen drie beperkingen aan: de hoog gemonteerde brede spatborden op de ST3, de begagedrager met maar één spijl en mijn schoenmaat, 46, waardoor e.e.a. ver naar achteren gemonteerd dient om tijdens het fietsen niet met mijn voet tegen de tas aan te tikken.
Het is gelukt, maar de montageclips moesten wel wat worden aangepast met een vijl om alles passend te krijgen.
Het QL3.1 frame is duidelijk gemaakt om aan de bagagedragerspijlen gemonteerd te worden. Die kan niet goed bij de ST3 want die heeft er maar één. Dus kom je dan bij de bagegedrager uit. Dit betekent dat de tas hoe dan ook hoog zit. Dit is bij de Downtown geen probleem want die is bedoeld om een stukje boven de bagedrager uit te steken. Maar de back roller zou raar uitkomen. Vietz had de ST3 ook uitgeleend met een QL2.1 Back Roller voor de lader etc. Daar zitten de klemmen helemaal bovenaan en dat werkte dus goed, er was, net genoeg ruimte rondom het spatbord. Klemmen daarvan hoeven dus niet bijgevijld te worden oid. Voor de Back Roller zou ik dus bij de ST3 zeker voor QL2.1 gaan.
bedankt voor je uitgebreid antwoord. De tas past idd met het 2.1 systeem maar ondanks dat ze helemaal naar achteren gemonteerd is bots ik er eveneens af en toe met mijn schoenen tegen en ik heb slechts maat 43. Wel tevreden over de tas!
Veel plezier als je kiest voor de ST3! Zalige fiets!
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Hoi Stromer9000,
Graag gedaan!
Ja dat tas aanraken is een dingetje he...,
Van het weekend een witye ST3 in bestellig gezet . Ik laat 'm begin september leveren als ik weer terug ben van vakantie. Zin in!
Graag gedaan!
Ja dat tas aanraken is een dingetje he...,
Van het weekend een witye ST3 in bestellig gezet . Ik laat 'm begin september leveren als ik weer terug ben van vakantie. Zin in!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren