Welke fietsendrager is het geschikst voor 2 Stromers

Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

WFVst5 schreef: 16 jul 2020, 23:38 Beste Tjeerd ik weet niet hoe vaak per jaar je de fiets achterin de auto wilt vervoeren, ik denk zomaar dat de stuurpen niet bepaald het juiste onderdeel van je fiets is om regelmatig los en weer vast te zetten dan zijn de wielen en steekassen daar meer tegen bestand :bb
Lees het nu pas, maar uiteindelijk hoeft alleen het fietsstuur zelf los te worden gehaald. De stuurpen blijft er in zitten. En het is nog even aankijken hoe vaak we het gaan doen, zal enkele malen per jaar zijn verwacht ik. Maar dank je wel voor het meedenken.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Om dit topic weer even aan te zwengelen; ik laat binnenkort een trekhaak monteren onder m'n Octavia met als gedachte een fietsendrager voor de Stromer. Nu zat ik eerst aan een Thule te denken zoals velen hier maar verwonderde me erover dat bijna alle fietsendragers een max. last van 60kg hebben en vaak ook nog max. 30kg per fiets.

Maar naar enig zoekwerk ontdekt dat er uitzonderingen bestaan!

Deze MFT Backpower blijkt 66kg te kunnen dragen: https://www.rameder.nl/fietsendrager-mf ... 11153.html

Ook wordt er in de specificaties en ook in de handleiding geen max. gewicht per fiets genoemd, alleen dat er max. 2 e-bikes op mogen: https://www.rameder.nl/out/media/111153-samples-v1.pdf

Een en ander dient op een 'dragermodule' gemonteerd te worden: https://www.rameder.nl/dragermodule-bac ... 11152.html

En erg tof, de fietsendrager is uit te breiden voor een 3e of 4e fiets! Handig als er met een gezin op vakantie gegaan wordt oid :)
- Uitbreiding 3e fiets: https://www.rameder.nl/uitbreiding-fiet ... b6426.html
- Uitbreiding 4e fiets: https://www.rameder.nl/uitbreiding-fiet ... 41552.html

Tevens ook nog leuk; een kantelmechanisme waarmee zelfde da achterklep van een busje nog helemaal open kan.

Een linkje naar de site van de fabrikant: https://mft.systems/produkt/backpower/

Ik heb deze nu op m'n shortlist gezet!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Je hebt toch ook maar 60kg max nodig? M.a.w. 60kg is voldoende.

Bij Die MFT heb je ook nog de Dragermodule BackCarrier mft nodig en ga je ook al over de 400 euro heen.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

@edgecrusher,

Ik ga even uit van 't twee speed pedelecs scenario of een sp + e-bike + kinderfiets bijv.

Mijn ST3 is al meer dan 30kg en ik heb eerlijk gezegd geen zin om de hele tijd de accu er uit te halen. Bij veel dragers ga je dan al over de 30kg per fiets grens heen, volgens de specs zouden de veelgebruike Thules dus al afvallen.

400 euro is voor mij prima ik zat eigenlijk aan een Thule XT3 of XT3 easyfold te denken die kosten 700-800 euro.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RikC schreef: 28 dec 2020, 13:27 Mijn ST3 is al meer dan 30kg en ik heb eerlijk gezegd geen zin om de hele tijd de accu er uit te halen.
Dat is echt heel erg onverstandig. In de Stromer handleiding wordt geadviseerd om de accu voorafgaand aan transport en werkzaamheden ALTIJD te verwijderen.

Zo'n enorme moeite is het toch niet?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ah kijk, dat deel van de handleiding stond me nog niet bij Stromeur; thx voor de heads up.

Wel des te vreemder nog steeds dan dat het batterijcompartiment van de ST3/ST5 niet afsluitbaar is met de batterij eruit en dat je dus aangewezen was op een bijv. een stuk klitteband zoals door jroen verkocht.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yup. Met de nieuwe ST1/ST2 heeft Stromer dit eindelijk opgelost, maar daar ben jij niet mee geholpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha idd... iig. fijn dat 't met de ST1/ST2 nu opgelost is ja. Blijf me over dat batterijcompartiment bij m'n ST3 verbazen dat ze dat zo bedacht hadden...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wij verbazen ons er al over sinds de ST2 2015 :bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De mft BackPower heeft niet het - voor mij belangrijke - voordeel dat mijn Thule EasyFold XT 2 933 wel heeft : die is opvouwbaar en compact ... als we een dagje gaan fietsen en we vertrekken vanop locatie X dan ligt de Thule veilig en netjes in de koffer van mijn auto ... bovendien neemt ie in mijn garage niet meer plaats in beslag dan een bak drank.

Deze zit er bij mijn SP permanent rond.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie