ST2 oplader kortsluiting na stroomstoring

Plaats reactie
Tomic
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2018, 14:13
Locatie: Bussum

Vorige week in het Gooi een uurtje zonder stroom gezeten. Mijn oplaadkabel van de stromer zat toen nog aan de stromer. (het was 7:00 smorgens). Toen de stroom weer terug kwam sprong er een groep uit.

Het bleek de CR245 oplader van mijn ST2 te zijn. Indien ik hem weer van 220 voorzie, slaat meteen de stop van die groep weer door... :ck: Iemand ooit zoiets meegemaakt? (en nog beter: verwacht iemand dat dit nog repareren valt? ;) )

Verzekering heeft weinig zin ivm. eigen risico.
Netbeheerders wijzen alle claims aan apparatuur standaard af.
Stromer ST2 814wh, Brooks zadel, Strakke bodyfloat, XLC Stuurpen - 26 KM ww. en vele km's privé...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik denk dat er iets van de electronica stuk is gegaan. Wat? Geen idee, kunnen we vanaf hier niet vaststellen.

FYI: ik heb mijn lader via een tijdschakelaar aangesloten. De lader laadt de accu in 1 lange run op. Vervolgens schakel ik de stroom er vanaf en laat ik de lader de accu vlak voor ik vertrek nog een keer opladen. Die tweede cyclus is veel korter.

Je hebt denk ik gewoon pech gehad.
Witte ST3 van maart 2019
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Rammelt je lader? Er is een batch waar intern de schroefjes loskomen en sluiting kunnen veroorzaken.

Hoe oud is de lader? Altijd via garantie via de dealer proberen. Ook als de lader uit garantie is en rammelt (= ontwerp-/productiefout).

Ik heb zelf recent een CR245 onder garantie laten vervangen: na enkele minuten laden knalde er een diode in de voeding uit. Waarschijnlijk te warm geworden. (Bij mij waren het geen losse schroefjes.)
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Tomic
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2018, 14:13
Locatie: Bussum

pvg schreef: 13 apr 2019, 16:04 Rammelt je lader? Er is een batch waar intern de schroefjes loskomen en sluiting kunnen veroorzaken.

Hoe oud is de lader? Altijd via garantie via de dealer proberen. Ook als de lader uit garantie is en rammelt (= ontwerp-/productiefout).

...
Er rammelt wel iets in de lader. Het is denk ik een heel klein plasticje. De lader is van 2015. Dank lig voor de tips. Ik zal het eens met de dealer bespreken. :ay
Stromer ST2 814wh, Brooks zadel, Strakke bodyfloat, XLC Stuurpen - 26 KM ww. en vele km's privé...
Plaats reactie