Slot past niet op mijn ST2

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat is niet het correcte slot ... ik had het over het Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon ringslot, niet over het Trelock RS 453 Protect-O-Connect AZ Frame Lock Balloon ringslot.

Het verschil tussen beide sloten is dat je bij de NAZ-versie de sleutel niet kan verwijderen wanneer het slot niet dicht is ... bij de AZ-versie kan je de sleutel wel verwijderen bij geopend slot (lees: niet slotvaste fiets) en dat is ook meteen de reden waarom de AZ-versie geen ART2 goedkeuring heeft.

De prijs van beide versies is identiek en dit slot is idd het goedkoopste bij bike24.de ... daar kocht ik het ook.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Je bedoelt voor de verzekering?
Afgesloten zullen de sloten toch wel even sterk zijn of niet?

Mijn verzekering staat namelijk op een zware ketting.
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Afgesloten zullen ze even sterk zijn, maar de meeste verzekeringsmaatschappijen vereisen inderdaad minimum een ART 2 goedgekeurd slot ... TS zijn AXA Solid XL heeft ook een ART 2 goedkeuring.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Ok kijk wel of ik ze nog kan bereiken anders geen probleem want is in eerste instantie voor de boeven.... :dwarf:

Verzekering staat op hangslot met ART3 en die gaat er zowiezo bij dus 👍🏻
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Golvas schreef: 10 feb 2019, 20:14 Dat is niet het correcte slot ... ik had het over het Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon ringslot, niet over het Trelock RS 453 Protect-O-Connect AZ Frame Lock Balloon ringslot.

Het verschil tussen beide sloten is dat je bij de NAZ-versie de sleutel niet kan verwijderen wanneer het slot niet dicht is ... bij de AZ-versie kan je de sleutel wel verwijderen bij geopend slot (lees: niet slotvaste fiets) en dat is ook meteen de reden waarom de AZ-versie geen ART2 goedkeuring heeft.

De prijs van beide versies is identiek en dit slot is idd het goedkoopste bij bike24.de ... daar kocht ik het ook.
Nog net op tijd! Krijg de NAZ versie, thx Golvas!
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Martijn Rookie schreef: 10 feb 2019, 20:41 Je bedoelt voor de verzekering?
Afgesloten zullen de sloten toch wel even sterk zijn of niet?
De verzekering (althans: hier in NL) wil graag na diefstal de originele sleutels overhandigd krijgen als bewijs dat de fiets op slot stond. Bij de AZ versie werkt dat niet omdat je de sleutel er ook af kunt halen terwijl deze niet op slot staat...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
McMarcel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 20:34
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 2000

Golvas schreef: 10 feb 2019, 14:37 @ TS : je had een AXA Solid Plus moeten kopen, die past wel op een Stromer ST2 ... een AXA Solid XL is te nipt.

Enige kans tot omruilen ?
Ik heb begrepen dat een Axa Solid Plus hetzelfde is als een Axa Solid, echter met het verschil dat deze plus-versie uitgebreid is met de optie om een kabel aan te sluiten.

Maar ik zal het woensdag bij de fietsenwinkel navragen (ik mag hem waarschijnlijk wel ruilen...). Eens kijken of hij een beter slot heeft dat dus beter past.

Thanks allemaal voor jullie antwoorden!
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Ja, de solid plus past wel/beter. Heb ik op mijn ST2. Om hem er op te krijgen, moet je de band even leeg laten lopen en dan kun je het slot om het spatbord wurmen.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

McMarcel schreef: 11 feb 2019, 21:30 Ik heb begrepen dat een Axa Solid Plus hetzelfde is als een Axa Solid, echter met het verschil dat deze plus-versie uitgebreid is met de optie om een kabel aan te sluiten.
De schuine achtervork van een ST1x en een ST2 zijn identiek ... zie hier voor een ervaring met de AXA Solid Plus op een ST1x.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie