Welke kleur tassenset op ST5?

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Morgen kan ik (eindelijk) mijn bagagedrager op de ST5 zetten bij de FM. Blij dat ik dan van de rugzak ben verlost; oncomfortabel en m.i. ook gevaarlijk als ik onderuit ga.. Nu speel ik nog met de vraag welke kleur van de Ortlieb back roller Classic ik ga kiezen: rood, grijs of zwart :bc (#firstworldproblem)

Wat zou het mooist bij het grijs van de ST5 staan? Iemand een suggestie/advies met argumentatie?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

High Vis zwart. Extra veilig in het donker, mat van kleur, oogt ook net wat sjieker, en staat prachtig bij de andere matzwarte accenten van je Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 13 dec 2018, 22:06 High Vis zwart. Extra veilig in het donker, mat van kleur, oogt ook net wat sjieker, en staat prachtig bij de andere matzwarte accenten van je Stromer.
mmmm daar had ik nog aan gedacht. Is de prijs van de high vis per stuk en de prijs van de Classic per twee? Ik kijk ff op de website van qicq en daar lijkt dit zo te zijn. Dan zijn de high vis’ dus een stuk duurder, of zie ik dat verkeerd?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ortlieb is inderdaad gestopt met leveren van High Vis tassen per set, en heeft dat gepaard laten gaan met een flinke prijsverhoging voor de High Vis tassen... Eén High Vis kost je online rond de 85 a 90 euro, een setje reguliere Backroller Classics kost je rond de 100 a 115 euro.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gewoon rood pakken: lekker knallen en matcht mooi met je remklauwen ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou zeker geen rood pakken. Nu is het rood van de remklauwen een mooie aandacht trekker en dus een design statement. Met rode tassen vallen de remmen veel minder op...

Aangezien de spatborden en bagagedrager zwart zijn zou ik denk ik voor zwart gaan. Valt weinig op, maar er zit voor 's avonds nog steeds een flink reflectievlak op. Grijs kan ook, maar ik denk dat het dan juist enorm gaat opvallen dat het niet dezelfde tint grijs is als die van je fiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Als ik een bagagedrager zou nemen, doe ik echter niet, dan werd het zeer waarschijnlijk een zwarte tas.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Die HIgh Vis tassen hebben nog een extra voordeel, ze zijn uit een niet glanzende stof gemaakt, die andere Ortliebs zien ze er zo goedkoop uit met hun 'plastieken' look. Alternatief is de fietstas van Brooks
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Barry heeft zijn keuze inmiddels gemaakt, ik verwacht wel foto's vandaag of morgen...
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lomito schreef: 14 dec 2018, 15:37 Barry heeft zijn keuze inmiddels gemaakt, ik verwacht wel foto's vandaag of morgen...
:cool2:

Het zijn de High-Vis van Ortliebgeworden! Bij Dikkenberg ook Spurcycle bel (zwart) laten plaatsen en de spatbordverlenger (175mm) van Jroen! Ik ben helemaal :d3: :d3: :d3: met mijn Stromer nu! Alles compleet. Was een genot om naar huis te zoeven van Herveld naar Amersfoort. Heerlijk zonder rugzak :d3:

Afbeelding

Heb vooral stand 3 en S gebruikt en kwam met 2% accu thuis en nu tijd voor een :az

Naast Lomito ook forumlid Gerard S gesproken bij Dikkenberg. Hij heeft een werkelijk prachtige ST3 in deep black gekocht en opgehaald. Dat zwart vind ik echt nog weer een stapje mooier dan dat van het "ST2-zwart".

Ter hoogte van de A12 een stukje opgestromerd met een niet-forumlid die Hoevelaken - Wageningen stromert. Hij had een prachtige ST2 limited met geborsteld Aluminium. Dat is ook een blikvanger zeg!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie