Haha; je hebt helemaal gelijk! Het is het een of ander, want - - =+. Ik was even in war, want Bose adverteert met "Bose QuietComfort 20 Acoustic Noise Cancelling". Het was in ieder geval iets met een ANoise cancelling headphones hé, niet "anti-Noise cancelling"
Anders kan je ze net zo goed niet dragen.

Ja; dat commentaar kon ik natuurlijk al van verre af zien aankomen. Iedereen zo zijn of haar wensen; ik vind muziek heel erg fijn op fiets. In de auto (waarvan de cabine ook al veel omgevingsgeluid dempt) hebben mensen ook vaak de muziek aan staan; en daar hoor je ook niemand over klagen.k wil absoluut geen muziek horen wanneer ik fiets, zo hoor je de omgevingsgeluiden niet. Aan 45 km/h op een fiets zou ik dat gewoon nooit overwegen...
Op mijn route heb ik bijna geen verkeer wat mij van achteren kan inhalen. En ik denk dat doordat ik me zelf juist heel erg bewust ben van mijn kwetsbaarheid op een 45km/u fiets ik nog defensiever ben gaan rijden. Dus door muziek te luisteren ben ik, meer dan zonder muziek, gefocused op hetgeen visueel om mij heen gebeurd.
Maar ik begrijp de overweging helemaal als je het niet wil doen vanwege de veiligheid.