Windgeruis

KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Vanmorgen voor de eerste keer met de Cat Ears gereden. Langs één kant had ik geen geruis meer, langs de andere nog een klein beetje. Het is belangrijk dat ze goed aansluiten. Helm: Abus Hyban+
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

ik heb zelf de cat ears slim, het neemt de suis niet weg, maar het neemt echt aanzienlijk af waardoor het niet meer storend/vervelend is. Het is inderdaad van belang dat ze goed aansluiten op het hoofd! Heb zelf de abus speed pedelec +, een drama qua windsuis.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik zou die car ears dan wel eens willen vergelijken met de Windblox. Niet toevallig iemand die in de buurt van Leiden woont?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

harmroest schreef: 13 apr 2018, 11:38 ik heb zelf de cat ears slim, het neemt de suis niet weg, maar het neemt echt aanzienlijk af waardoor het niet meer storend/vervelend is. Het is inderdaad van belang dat ze goed aansluiten op het hoofd! Heb zelf de abus speed pedelec +, een drama qua windsuis.
Ik heb de gewone versie van de Airstreamz, niet de 'slim'.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Ik was ook al een tijdje op zoek naar bovenstaande oplossingen, tot ik een ingeving kreeg. Ik had nog een setje op maat gemaakte gehoorbescherming voor op de motor liggen. Gisteren geprobeerd, heerlijk wat een rust. Vooral tegen de wind in is het voor de oren geen pretje, en is dit aan te raden. Omgevingsgeluid van ander verkeer blijft wel goed hoorbaar gelukkig...

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Lomito

Afgelopen woensdag ben ik efkes naar Arnhem gereden voor aangemeten gehoorbescherming. Kost een lieve duit maar mijn gevoelige gehoor is me dat wel lief. Anders ga ik straks luid applaudisseren na een concert met een verkeerd gestemd instrument, je maakt het mee...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kost je inderdaad zo een euro of 100, maar ze zijn het geld wel waard. Ik heb ze jarenlang gebruikt toen ik nog dj was. De mijne hadden verwisselbare filters, zodat ik ze voor verschillende toepassingen kon gebruiken. Superdingen. Helaas deels wat te laat voor mij, want ik ben al disco-doof, en dat is gebeurd in een periode dat het allemaal nog niet eens zo krankzinnig hard moest als nu (90-ies). Zelfs in de bioscoop krijg je nu meer herrie om de oren dan dat ik vroeger als dj produceerde.

Mijn gehoor is deels stuk dankzij ex-RoXY dj-oetl*l Joost van Bellen, die zichzelf ook bijna doof heeft gedraaid, doordat-ie zowat elke geluidsinstallatie waar hij aan mag komen totaal over zijn nek draait. (En hij gaat nog altijd vrolijk zo door, want sinds hij zelf slechthorend is, heeft hij in elk geval nergens last meer van.) Na een avondje Tivoli met Joost als dj kwam ik thuis met een bloedend oor en dat is niet meer goed gekomen.

Waardoor ik me wel ineens afvraag: zou dat windgeruis op de Stromer schadelijk zijn voor je gehoor? Het stoort mij niet eens heel erg op de Stromer, maar het "klappen" van de wind in mijn oren dat ik vooral in bochten bemerk vind ik wel onprettig. Ik weet dat motorrijden echt slecht kan zijn voor je gehoor, maar die snelheden liggen wel een stuk hoger.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Ik vrees dat dit inderdaad wel eens zo zou kunnen zijn...
Ondertussen heb ik ontdekt wat het verschil maakt in geluid tussen mijn beide oren. Aan de kant zonder windruis zit het riempje van mijn helm met de vlakke, brede kant wat naar voren gedraaid. Daardoor staat de Cat Ear op zijn breedst en heb ik geen windruis meer aan die kant. Nu effe proberen de andere kant zo te modificeren dat ook daar de Cat Ear op zijn breedst zit. Misschien moet ik hem terug losmaken en er iets bij tussen steken om een zo breed mogelijk resultaat te krijgen.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb me zonet ook een setje gekocht (cat ears). Alles wat dat geruis naar beneden brengt, is een zegen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb de cat ears en maand geprobeerd en merkte geen verschil. Wat voor mij als bril drager wél veel uitmaakt is eerst de helm opzetten en dan pas de bril.
Als ik eerst mijn bril opzet dan sluiten de heel bandjes niet goed langs mijn gezicht aan een krijg ik last van herrie en bij verkeerde wind klapperende bandjes.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie