Klikpedalen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik las op het forum van fiets.nl ineens dat klikpedalen niet zouden mogen op een SP.
Klopt dat? Neem aan dat het geen probleem is, maar met onze wetgevers weet je het nooit.... :bu:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als je geen andere trappers op je fiets mag zetten dan mag een geveerde zadelpen of stuurpen ook niet.

Ik heb geen idee wat het wettelijke antwoord is, maar ik fiets heerlijk rond met mijn Spd-sl pedalen :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

In de handleiding (pagina 13) wordt alvast niet vermeld dat klikpedalen verboden zijn op een Stromer ... er staan zelfs tips in voor het veilig gebruik van deze pedalen :
Lees bij het gebruik van systeem- of klikpedalen altijd de handleidingen van de pedaalfabrikant. Oefen het in- en uitklikken van de schoenen in de pedalen eerst op een veilig, verkeersvrij terrein. Klikpedalen die te strak zijn afgesteld, vormen een veiligheidsrisico. Bij systeempedalen kunt u instellen hoeveel kracht nodig is om de schoen los te klikken uit de pedaal. Rijd eerst een paar ritten met een zeer los afgestelde veerspanning! Maak systeempedalen regelmatig schoon en onderhoud ze met een geschikte spuitolie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 05 nov 2018, 07:36 Maak systeempedalen regelmatig schoon en onderhoud ze met een geschikte spuitolie.
:ai
Als ik dat stipt elke 4 jaar doe dan is dat regelmatig (als in: met regelmaat), toch? :bn:

Dan moet ik ergens in de komende weken voor het eerst aan de bak :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie