Ik herken de eerder genoemde problemen..
Doordat ik in shiften werk rijd ik elke dag 1 rit in het donker.
Bij mij is het vooral 21km jaagpad met totaal niets van verlichting.
Enkele stukken loopt er een autoweg parallel waar dan auto’s rijden met grootlichten die mij niet ( te laat ) zien.
Het duurt dan 2km vooraleer ik terug zonder plekken kijk
Dinsdag tijdens het slechte weer ben ik nog op een dikke tak gereden die ik te laat gezien heb, gelukkig zonder veel erg.
Ik heb nu een extra lamp besteld die ik als grootlicht kan gebruiken voor de erg donkere beboste stukken , mensen kom ik toch nooit tegen.
En indien wel doe ik hem lekker uit.
https://www.wish.com/m/c/5acc5c2476d084 ... QzNzJlNjAw
Die nightvisionbril met gele glazen vind ik dus heel interessant.
Er zijn blijkbaar al een hele hoop modellen op de markt.
Heeft iemand aanraders?
Nachtbril
Dat is het hem juist , ik weet niet echt in welke prijsklasse ik moet kijken.
Nooit eerder een fietsbril gekocht. Ik reed altijd zonder.
Maar dat was vooraleer ik naar het werk ben beginnen fietsen
Uw model ziet er zeker degelijk uit , die heeft wel meekleurende glazen?
Wat is het verschil met enkel gele glazen?
Nooit eerder een fietsbril gekocht. Ik reed altijd zonder.
Maar dat was vooraleer ik naar het werk ben beginnen fietsen
Uw model ziet er zeker degelijk uit , die heeft wel meekleurende glazen?
Wat is het verschil met enkel gele glazen?
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Dat ze niet meekleuren
Elke lens heeft unieke eigenschappen. De photochromatic is bijv minder contrast verhogend dan geel of persimmon.
Als je puur voor donker-ritten een bril zoekt zou ik geel pakken. Goedkoper en beter voor dat doel.
Heb zelf beide lenzen in bezit overigens.
Elke lens heeft unieke eigenschappen. De photochromatic is bijv minder contrast verhogend dan geel of persimmon.
Als je puur voor donker-ritten een bril zoekt zou ik geel pakken. Goedkoper en beter voor dat doel.
Heb zelf beide lenzen in bezit overigens.
Ja is inderdaad enkel bedoeld voor in het donker.
Dus dan weet ik ineens wat ik moet zoeken
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Ik gebruik deze:
GLOBAL VISION Quick Change Getint/Geel/Transparant
https://www.rad.eu/nl/c/p/51411-global- ... parant.htm
De glazen kunnen snel gewisseld worden indien nodig. Wreed content van.
GLOBAL VISION Quick Change Getint/Geel/Transparant
https://www.rad.eu/nl/c/p/51411-global- ... parant.htm
De glazen kunnen snel gewisseld worden indien nodig. Wreed content van.
Grtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Ik heb de AGU speed pedelec helm met vizier waar ik erg blij mee ben. Als zo'n helm uitgerust zou zijn met een gele vizier..dan ben je ook geholpen? (Ik draag reeds een bril)
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Nachtbrillen blijft behelpen....heb 15 jaar continudiensten gedraaid oa. elke maand zeven nachtdiensten waar veel auto-of motorkilometers gemaakt moesten worden.
Tijdens de rijtrainingen werd hier wel aandacht aan geschonken zo heb ik mij aangeleerd om altijd "langs" de felle koplampen van tegenliggers te kijken, het zwarte gat in zeg maar dan herpak je sneller de focus en een obstakel is eerder zichtbaar.
Ik heb verder de beste ervaring met fietsbrillen van Oakley sterke constructie, fijne krasbestendige lensen en goede, soepele garantie als zonnebril met Black Iridium lens en een slecht weerlens kun je bij de meeste modellen bijkopen.
Op de SP gebruik ik momenteel een Julbo Zebra sneeuwbril om te testen voor niet nader te noemen outdoorwinkel, de lens is fotochromatisch en ik blijf er opvallend lang goed door zien.
Bescherming is wel belangrijk, we hebben maar één stel ogen!
Tijdens de rijtrainingen werd hier wel aandacht aan geschonken zo heb ik mij aangeleerd om altijd "langs" de felle koplampen van tegenliggers te kijken, het zwarte gat in zeg maar dan herpak je sneller de focus en een obstakel is eerder zichtbaar.
Ik heb verder de beste ervaring met fietsbrillen van Oakley sterke constructie, fijne krasbestendige lensen en goede, soepele garantie als zonnebril met Black Iridium lens en een slecht weerlens kun je bij de meeste modellen bijkopen.
Op de SP gebruik ik momenteel een Julbo Zebra sneeuwbril om te testen voor niet nader te noemen outdoorwinkel, de lens is fotochromatisch en ik blijf er opvallend lang goed door zien.
Bescherming is wel belangrijk, we hebben maar één stel ogen!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe