spurcycle

Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Ah ja, het utuube filmje zegt al genoeg, het verschil is zowat een playback (Chinees spul) vs de opera in het open amphitheater van Verona zonder micro (Puccini) dat de hele audentie overstijgt.
Say no more. :ba :ba
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Wel ... die postduif was (heel) snel (QICQ). De Tibetaanse Gong gong meteen in de garage van mijn werk erop gezet (kon niet wachten), Knog Oi in de prullebak, spijtig voor het design, maar het is niet anders.
Was gisteren niet overtuigd, maar er is een leercurve en een filosofie erachter.
Handcrafted in de USA en waarschijnlijk met veel liefde en know how.
Heb gemerkt dat je de Spurcycle met liefde en zachtheid moet behandelen. Als je het hendeltje met mijn King Kong handschoenen (Sealskinz -x °C polaire koude) volle bak achterover trekt kwam daar voor mij niet veel muziek uit.
Vandaag wat volk tegengekomen, en zachtjes en braafjes het hendeltje elegant bediend, geen "brute force" dus, en wat bleek ? In forse tegenwind gebruikt (dB's verzwakken in forse tegenovergestelde wind (zou met fysica te maken hebben)), en ja hoor, ze horen je, reflexmatig rijden of stappen ze bijna in het decor :bh:
This the bell or Tibetan Gong. Leuk aan de bel en dat hoor je, het produceert geen "ding" maar een "diiiiiiiiiiiing", bijna ultrasonisch. Het messing klepeltje zal ik wel eens zwart spuiten, kwestie van smaak. Op een zwarte ST2 moet dat zwart zijn.
Veel geld, maar ik ben overtuigd. Say no more, they have heard you .... Veiligheid en een hebbeding waar je vertrouwen in hebt.
Duur, jazeker, maar de kost is zowat 0,01% van de aanschafprijs van mijn ST2 ... So what ? Het belt echt. En nog beregoed ook.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SnowBeast schreef: 14 mar 2019, 20:49 This the bell or Tibetan Gong. Leuk aan de bel en dat hoor je, het produceert geen "ding" maar een "diiiiiiiiiiiing", bijna ultrasonisch.
Ja goed he?! De mijne woooooooiiiiiingt vaak nog door terwijl ik al aan het inhalen ben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Ik stel mij de vraag of met dezelfde liefde het haarfijn aandraaien van het boutje, waarmee je de beugel rond de stuurstang aanspant, niet de harmonie kunt verbeteren. Ik bedoel aanspannen dat je bel niet van positie beweegt zonder dat je de koepel muurvast draait, waardoor de klepel beter trillingen provoceert en je dus een nog beter geluid produceert.
Vandaag weer in gure wind gereden, en quod demonstrantum, ze horen je allemaal. Zaaaaaalig.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens mij komt dat helemaal niet zo nauw, hoe vast je de bel vast draait. Althans, ik heb daar niks bewust van gemerkt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Reteduur, maar eens je een Stromer gekocht heb, vind je 60€ voor een veilige bel meestal wel aanvaardbaar. Misschien een beetje normvervaging?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en bij die bel blijft het niet. :D
Witte ST3 van maart 2019
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Een kopie van die bel is te koop op aliexpres, deze had ik op Mn. St1 en deze voldeed prima en was stukken goedkoper :D
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Verkoopt Ali nu ook al kopies van Spurcycle bellen ? ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
ebark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 nov 2018, 13:50
Locatie: Roermond

Iemand misschien een foto van een spurcycle op een ST5? ben in afwachting van ST5 levering eind april, maar heb dus nog geen eigen stuur om te fitten.
+Stromer ST5- sinds 7 mei 2019, Cratoni Commuter, Linka Leo, Abus Bordo, Garmin Edge, CrankBrothers Double Shot 3, Northwave Enduro MTB, EVOC Touring, Rapha, Woon-Werk 64km enkel.
Plaats reactie