Fietsendrager

Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Hallo, ik ben op zoek naar een fietsendrager voor een auto met trekhaak.
Bij navraag kom ik de Uebler X21S tegen, de Uebler I21 en de Uebler F22, waarvan de eerste 2 kantelbaar zijn en de laatste niet.
Mijn bestelde fiets is de ST3 met dus de dikke banden van Pirelli, die moet er wel in passen, heeft iemand ervaring met een goede fietsendrager om zijn of haar fiets te vervoeren?
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb een Uebler X21S, geweldig draagrek, erg stabiel.
De ST2 past er zonder enig probleem op. Aangezien ik hier geen ST3 of ST5 heb, kan ik je daar net iets minder mee helpen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb uiteindelijk toch de Thule easyfold 933XT gekocht. wel tweedehands zo goed als nieuw 400 euro. Je moet geduld hebben en dan vind je ze.

Tip: ga voor een easyfold altijd zoeken naar een xt. De niet xt’s zijn ouder en hebben de hendel om ze vast te zetten op de trekhaak nog niet aan de zijkant. Dus veel moeilijker. Verder misschien een oprijgoot voorzien vermits de fietsen toch vrij zwaar zijn.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

allesstroomt schreef: 22 sep 2018, 13:20 Tip: ga voor een easyfold altijd zoeken naar een xt.
+1
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Tomasj schreef: 22 sep 2018, 12:52 Ik heb een Uebler X21S, geweldig draagrek, erg stabiel.
+1

Fietsendragertest:
https://www.anwb.nl/fietsen/test/fietsendragers-2017
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Thule is gewoon wat bekender, en door de marketingmachine geloven ook velen dat het het beste fietsrekmerk is. Ueblergebruikers weten beter ( ;-))

En ja; ik heb ook ervaring met Thule fietsrekken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wij hebben een Thule Europower 916. Loeizwaar, maar superstabiel. Fietsen staan ruim uit elkaar (ruimer dan standaard thule) en wielgoten zijn mooi ruim. Toevallig vorige week een ST2 erop gehad, viel mooi in de goot en past prima.
Ik heb hem destijds aangeschaft ivm 2 fully mountainbikes (en ook de racefietsen). Zonder enige onzekerheid meerdere ritten met 160+ over de autobahn gereden.
Ik kan niet vergelijken met andere dragers uiteraard, maar ons bevalt deze goed.
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Ik heb ook de uebler X21S 90 graden met sensoren. Zeer tevreden van. Ik plaats hem op een vw multivan, heb een ST2 en een ST5, kan er allemaal op zonder problemen en blijft zeer stabiel. Alleen de prijs is wel op Stromerniveau. ;p :ck:
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Vertel eens wat er zo goed is aan die uebler in vergelijking met een opvouwbare Thule? Ik weet het niet, geen ervaring, maar ik merk wel dat mijn Thule superstabiel is en makkelijker IN de auto te vervoeren is na gebruik.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Kijk ook eens naar Atera, heb zelf de Strada Evo3. Stabiel en kiept via de rail makkelijk en ver achterover.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Plaats reactie