Kärcher OC3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen



Lijkt dit een goed ding om een Stromer te reinigen?
Graag jullie meningen.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Aangezien vanuit Stromer (en de dealers) zelf wordt gemeld de fiets niet met een hogedrukreiniger schoon te maken moet het antwoord hierop automatisch 'nee' zijn.

Of dit apparaatje goed schoonmaakt? Zou best kunnen.
Of je Stromer-electronica dit leuk vindt? Twijfelachtig.

Nou weet ik ook dat er legio mensen zijn die rustig de hogedruk op de Stromer gebruiken en dat van die groep er ook een heel aantal zijn die geen problemen ondervinden, maar ik zou het echt niet doen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens met Wiebe. Gewoon emmer en sopje gebruiken. Dat is ook rustgevender dan al die herrie-apparaten die ineens in alle tuinen weer aan moeten zodra de zon even schijnt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Stromeur schreef: 28 aug 2018, 20:16 Dat is ook rustgevender dan al die herrie-apparaten die ineens in alle tuinen weer aan moeten zodra de zon even schijnt.
Hahahahaha ... Recht uit mijn hart! Vreselijk die elektrische machines.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Fiets schoonmaken moet idd lekker zen-momentje zijn :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Gelukkig... ik gebruik mijn HD-spuit alleen in de herfst. :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 28 aug 2018, 20:47 Fiets schoonmaken moet idd lekker zen-momentje zijn :ay
Hear hear. En dat vind ik het ook echt.

Bovendien is het nuttig, want wanneer je met een doekje je hele fiets afloopt, kun je de boel meteen controleren op rare beschadigingen e.d. Het is voor mij altijd een full look-over, Stromer poetsen.

Plus, een sopje met een beetje Driehoek-zeep geeft een heerlijke jaren '70 geur. Ik word oud en sentimenteel, maar dat kan me lekker niks schelen. Ik hou van geuren die me meenemen naar mijn jeugd en de door mijn moeder gedweilde keukenvloer. Lekker wegdromen bij het Stromer poetsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar zonder gekheid: het is alweer even geleden dat we de hoge drukspuit-discussie hier hebben gehad. Een veelgelezen reactie is: moet-ie tegen kunnen, want regen kan ook. Of: moet-ie tegen kunnen, want een auto vol elektronica, liefst een Tesla, kan dat ook.

Maar een Stromer is een fiets, geen auto. Geen enkele fiets wordt vrolijk van de behandeling met een hoge drukspuit, vooral de lagers niet.

Daarnaast zit in de Stromer gevoelige elektronica. Vorig jaar was het voor sommige (of vele? geen idee) Stromers al lastig om te blijven functioneren in de regen. Mag niet, moet-ie tegen kunnen en hopelijk is de vochtbestendigheid nu verbeterd door een nieuwe controller (vanaf 2018 modellen) en krimpkous om de connectoren van de controller. Na deze geweldige zomer en levering die pas ver in het seizoen op gang kwam, denk ik wel dat we dit najaar pas echt gaan merken of het beter is geworden met de regenbestendigheid.

Een hoge drukspuit is echter geen regen. Het water uit een hoge drukspuit komt onder de gekste hoeken in de aller- állerkleinste kiertjes en gaatjes je fiets in, op een manier die regen nooit kan, en dat kan de elektronica beschadigen. Moet die elektronica gewoon tegen kunnen zou je zeggen. Vind ik ook, maar op dit moment kan die elektronica er dus niet tegen, en dat (plus lagers e.d.) is de reden dat Stromer het gebruik van de hoge drukspuit expliciet afraadt.

Daar kunnen we van alles van vinden, maar dit is waar we het nu mee moeten doen en dan kan dat maar beter duidelijk zijn.

En als de Stromer er ooit wel tegen kan, dan hou ik het nog steeds bij een emmer en een sopje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Niet alleen bij Stromer is hoge druk slecht. Ook toen ik nog een mountainbike had werd door de fm het gebruik van hoge druk ten zeerste afgeraden. Lagervet spuit je zonder het te weten weg met alle gevolgen van dien.
Gewoon een sopje gebruiken, evt. met kwast de cassette en ketting reinigen met speciale ontvetter.
Locobono
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2018, 15:30

Goedemiddag,
Ik heb dit apparaat, het is voor alle duidelijkheid geen hogedrukreiniger, en gebruik het om mijn fiets te reinigen voordat ik hem terug in de wagen laad na een ritje over slijkerige wegen.
Met verse modder weet het wel raad en is het net iets handiger dan een borstel omdat je het vuil wegspuit.
Plaats reactie