Sigma Buster 2000, fietslamp

boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

De herfst komt er aan. Ik twijfel nog om mijn st2 met nog 1,5 jaaar garantie om te bouwen met een super nova lamp. Ik mijn zoektocht kwam ik de sigma buster 2000 tegen

https://www.sigmasport.com/en/produkte/ ... buster2000

Een flinke lamp voor een redelijke prijs ivm een super nova. Iemand toevallig ervaring?
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de lamp. Wat wel een groot nadeel is in mijn beleving (met bijna alle fietslampen) is dat deze enorm de tegenliggers verblinden of je moet ze zo laag stellen dat je geen goed zicht meer hebt in de verte.

Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma als jij, ik heb ook nog 1,5 jaar garantie en zie op tegen de ritten in het donker met de standaard ST2 lamp. Laatst een rit in het donker gemaakt in de regen, nou dat is geen pretje, je ziet niet veel.

Ik ben laatst tegen deze lamp aangelopen: https://www.outboundlighting.com/produc ... d-edition/

Dat is een lowbeam lamp dus geen kans om je tegenliggers te verblinden. Persoonlijk lijkt me dit tot nu toe het enige mogelijke alternatief voor een M99. Ik denk zelfs dat de lowbeam functie heel dicht in de buurt zit bij die van de M99.



Ik ga eens onderzoeken of ik een ombouw maar een M99 aandurf, als ik dat niet doe ga ik zeker de Outbound lamp bestellen. Hier heb ik ook nog een topic over deze lamp gevonden.
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Zo da's een mooie lamp, heb nog niet gegoogled, kost dat? Aahh 225 dollar ex shipping. Inkoopactie?
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000