Sigma Buster 2000, fietslamp

boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

De herfst komt er aan. Ik twijfel nog om mijn st2 met nog 1,5 jaaar garantie om te bouwen met een super nova lamp. Ik mijn zoektocht kwam ik de sigma buster 2000 tegen

https://www.sigmasport.com/en/produkte/ ... buster2000

Een flinke lamp voor een redelijke prijs ivm een super nova. Iemand toevallig ervaring?
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de lamp. Wat wel een groot nadeel is in mijn beleving (met bijna alle fietslampen) is dat deze enorm de tegenliggers verblinden of je moet ze zo laag stellen dat je geen goed zicht meer hebt in de verte.

Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma als jij, ik heb ook nog 1,5 jaar garantie en zie op tegen de ritten in het donker met de standaard ST2 lamp. Laatst een rit in het donker gemaakt in de regen, nou dat is geen pretje, je ziet niet veel.

Ik ben laatst tegen deze lamp aangelopen: https://www.outboundlighting.com/produc ... d-edition/

Dat is een lowbeam lamp dus geen kans om je tegenliggers te verblinden. Persoonlijk lijkt me dit tot nu toe het enige mogelijke alternatief voor een M99. Ik denk zelfs dat de lowbeam functie heel dicht in de buurt zit bij die van de M99.



Ik ga eens onderzoeken of ik een ombouw maar een M99 aandurf, als ik dat niet doe ga ik zeker de Outbound lamp bestellen. Hier heb ik ook nog een topic over deze lamp gevonden.
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Zo da's een mooie lamp, heb nog niet gegoogled, kost dat? Aahh 225 dollar ex shipping. Inkoopactie?
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ja, hij is niet goedkoop, ik heb gisteren met de eigenaar zitten chatten en ik kan wel wat korting regelen. Maar hij is dan 188 euro en als er nog btw bij komt zit je op ~ 225 euro. Maar het lijkt me serieus wel een mooie lamp.
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Inderdaad een mooie lamp, die “Outgoing”. En ja, onze 4,5 jaar oude oude ST2’s hebben ook die kaarslampjes, ronde bundel, paar meter zicht. Uit ervaring weet ik dat dit voor winter gebruik, buiten de bebouwde kom te weinig is, tenzij de snelheid terug gaat naar bijvoorbeeld 20 km/uur.
Ik zie dat de voedingsspanning voor deze “Outgoing” lamp 7 Volt is. Voor kennelijk gebruik op allerlei fietsen, maar merendeel zonder accu. Dus een accu-pack is dan nodig, en vraagt extra ruimte, kabels en aandacht (tijdig laden). Maar . . .
Het zou natuurlijk handig zijn als deze lamp op de USB voeding van onze fiets zou werken, is volgens mij 5 Volt. Kwestie van een kort kabeltje naar de voorvork aansluiting.
Als er contact is met dit bedrijf, is het wellicht goed om eens na te gaan of dit een optie is, desnoods als special.
Eventueel wil ik wel even met hen contact opnemen.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Goed idee, een USB special met wellicht iets minder vermogen is volgens mij nog steeds een heel goed alternatief en gezien het kickstart gehalte en het potentieel aan ST2 kopers allicht interessant. Dus contacten maar!
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Stroompje schreef: 28 aug 2018, 23:05 Als er contact is met dit bedrijf, is het wellicht goed om eens na te gaan of dit een optie is, desnoods als special.
Eventueel wil ik wel even met hen contact opnemen.
De lamp aansluiten op USB is geen optie, dus moet met een accupack inderdaad...
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Koop je, indien je zo'n bijkomende lamp koopt, op zijn minst een lamp die een fatsoenlijke reflector (zoals die Outbound) heeft. De meeste van die opzetlampjes zouden ze moeten verbieden, en de gebruikers ervan streng beteugelen. Ze verblinden tegenliggers en zijn enorm hinderlijk.

Erg goedkoop, en blijkbaar redelijk tot uiterst goed is de Fluxient Elite S3. 40 £ op e-bay, en een lichtbundel van 700 lumen, daar waar je licht nodig hebt, met een correcte cut-off (stvzo compliant). http://www.torchythebatteryboy.com/p/bi ... abase.html en https://4.bp.blogspot.com/-bPbvatOX1Q4/ ... BElite.jpg

De 550 lumen van mijn Supernova pure mini vind ik ongeveer voldoende, maar ik ga me toch zo'n lampje toevoegen. Voor die prijs zou ik zelf niet de moeite doen om het van de fiets af te halen.
Ik heb dan twee lampjes die samen 1250 lumen in een gecontroleerde lichtbundel verspreiden. Dat zou moeten volstaan.

Ik heb de e-bay seller van dit lampje gecontacteerd voor een quote inclusief transport naar België, ik laat jullie wel wat meer weten over mijn ervaringen

Dit lampje wordt opgeladen via een USB kabeltje, dus misschien werkt dit wel op de ST2?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Net ff gechat met Matte, USB gaat is niet werken, we'll 20% korting bin 5 stuks
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wanneer je een USB oplaadbaar licht wilt, en meer lumen dan de optie die ik hierboven citeerde kan je bij exposure lights een Strada BS, RS of SL kopen. 1500 - 1200 - 900 lumen met specifieke roadbeam.

Staar je niet blind op die iets hogere uitput van die outboundlighting, het is de kwaliteit van de spiegels (verkregen lichtbundel) die van belang is . Exposure lights is één van de topmerken qua verlichting, de prijs ligt dus ook hoger, maar ga er maar vanuit dat de kwaliteit (van de afwerking) van een hogere standaard is. Garantie op LED is bij hen bvb levenslang.

https://exposurelights.com/products/bike/road-lights
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie