Welk zadel?

Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

allesstroomt schreef: 10 sep 2018, 09:37 Bedankt mhoutman. Vaude heeft zo een hoesje maar misschien Brooks zelf ook?

https://www.brooksengland.com/en_row/ny ... cover.html

Ik zou ook naar de Brooks B17 Titanium kijken: kenners ervaren hem als sterker dan de gewone B17 :)
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Zippybikky schreef: 09 sep 2018, 11:29 Ik heb een Brooks Cambium C17, grijs eerste versie, in de aanbieding
Wat is je nieuwe zadel geworden?
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

mhoutman schreef: 10 sep 2018, 09:44
allesstroomt schreef: 10 sep 2018, 09:37 Bedankt mhoutman. Vaude heeft zo een hoesje maar misschien Brooks zelf ook?

https://www.brooksengland.com/en_row/ny ... cover.html

Ik zou ook naar de Brooks B17 Titanium kijken: kenners ervaren hem als sterker dan de gewone B17 :)
Heb intussen bevestiging dat de Special alleszins inclusief hoesje, vet en sleutel is. Ja, van andere Amazon-gebruikers :)
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

mhoutman schreef: 10 sep 2018, 09:47
Zippybikky schreef: 09 sep 2018, 11:29 Ik heb een Brooks Cambium C17, grijs eerste versie, in de aanbieding
Wat is je nieuwe zadel geworden?
Brooks lag al heel lang stof te vergaren
Tegenwoordig , jaar of 2, heb ik op al mijn fietsen Ergon zadels. Variërend van SMC3 op de mountainbikes en de R&m charger, SMC4 op de bike oackong/ trekking fiets tot een SR3 op de racefiets. Op fietsen waarmee ik wedstrijden en tochten rij in de maat S. Woon-werkverkeer en toeren maatje M.
Ivm andere zithouding door groter hoogteverschil zadel vs stuur.Zadel blijft toch persoonlijk. Lange tijd ook op Fizik gereden
Remember to do things which are right rather than things that are easy
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik rijd ondertussen al een tijdje op mijn Brooks B17 zadel. Ik wilde gewoon even kwijt dat ik daar heel blij mee ben! Hij begint steeds lekkerder te zitten. Nu voelt hij echt aan als gegoten en kan ik heel heerlijk op fietsen zonder een zeer achterwerk. :bp:
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb vorige week mijn originele zadel vervangen en heb een Ergon SMC4-M Comp SP Gel zadel op de ST2 gemonteerd ... wat een wereld van verschil, ik zit opeens in een fauteuil ! ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Ik rij sinds 2 weken rond met het sq zadel 621 munster, deze is na een speciale zadelmeting als beste uit de bus gekomen.... Het zadel bevalt op zich erg goed, maar ik vind het verloop naar de voorkant toe nog wat te breed en hier ga ik dan ook nog mee terug. Groot voordeel van sq zadels is, dat na een meting en een testperiode van maximaal 3 weken kun je het zadel nog inruilen tegen een ander als deze niet bevalt :bf:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Fijn zadel zo'n SQlab 621 ... staat hier tot onze volle tevredenheid in twee varianten op twee pedelecs. :ay

Echter ... hij of zij die je dit zadel aanraadde voor een speed-pedelec heeft helaas exact evenveel kennis van fietszadels dan een eekhoorn van brood bakken ... :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Golvas schreef: 23 okt 2019, 21:55 Fijn zadel zo'n SQlab 621 ... staat hier tot onze volle tevredenheid in twee varianten op twee pedelecs. :ay

Echter ... hij of zij die je dit zadel aanraadde voor een speed-pedelec heeft helaas exact evenveel kennis van fietszadels dan een eekhoorn van brood bakken ... :bu:
Moet wel zeggen dat de zithouding op mijn Klever S45 behoorlijk meer rechtop gericht is en lang niet zo sportief als op een Stromer. Maar dan nog is het een "bulky" zadel, had zelf een veel smaller zadel verwacht....maar zoals gezegd, ga er nog mee terug. Welke variant heb jij op je ST2?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bart-V schreef: 23 okt 2019, 22:27 Welke variant heb jij op je ST2?
Momenteel heb ik een Ergon zadel op de ST2, zie deze bijdrage ... ik ging ervan uit dat je met een Stromer rijdt, een S45 heeft idd een andere zithouding ... in jouw situatie zou ik de 602 ERGOLUX® active Infinergy® 2.0 eens bekijken, mogelijk is dat meer je ding ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie