Bodyfloat 2.1 vering

manitou
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:35

Ik gebruik sinds enkele maanden een Bodyfloat 2.1 (nieuwste model) op mijn ST2.
Ik maak gebruik van de twee oranje veren.
Vorige week is de zwarte plastiek ring (op de bout) achteraan de onderste veer gebroken. Van de fabrikant heb ik per direct een nieuwe ring ontvangen en inmiddels is deze ook geplaatst.
Ik heb het idee dat er nog iets fout is want bij iedere druk op het zadel hoor ik een "klak" geluid , een gevoel van metaal dat op metaal drukt.
Ik kan ook het zadel met de hand een klein stukje indrukken zonder dat de veren in werking treden.
Ik heb de onderste veer ingedraait tot op stand 2 à 3.
1) Ervaren jullie ook een "klak" geluid of veert de BF gewoon soepel?
2)Kan u het zadel ook een beetje indrukken met de hand tot op het startpunt van inveren bij gewichtsdruk?
Graag uw ervaring en/of eventuele tips.
Golvas

Ik heb dezelfde BodyFloat met dezelfde veren in gebruik en tot op heden doet hij het zeer goed.

Hij staat ingesteld op "standje 1", je kan hem met de hand lichtjes induwen (de veren werken dan in tegenstelling tot wat jij beschrijft wel degelijk) en geeft prima comfort op onze (slechte) Belgische fietspaden.

Bijgeluiden zijn er niet en heb ik ook niet ervaren op de andere fietsen met BodyFloat waarmee ik gereden heb ... ik zou dan ook zo snel mogelijk terug contact opnemen met de verkoper om hem dit euvel te laten oplossen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er rijden volgens mij rustig een paar honderd forumleden rond op een Stromer met BodyFloat, en ik heb ook nog nooit iets gehoord of gelezen over bijgeluiden. (Daar hebben we de Suntour SP12-NCX al voor :geek: .)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
froghn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:08
Locatie: Deurningen

Ook ik herken dit 'klak' fenomeen. Klinkt als ijzer op ijzer. Ik heb hem al volledig gedemonteerd en alles gesmeerd,
maar het blijft klakken. Andere veren geprobeerd en hem wat straffer gezet. Maar het blijft toch klakken.
Ik heb er een ander zadel opgezet, helaas, geluid blijft.

Ik heb wel het idee dat het in de middag vaker klakt dan in de ochtend. Toch temperatuurs invloeden?
Voorlopig laat ik het maar even zo.
ST1x 814Wh sand, bodyfloat, marathon GT tour Ergon gp3 en 40km per dag.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Hoever kunnen jullie de Bodyfloat indrukken? Ik geraakt niet verder dan 4.5 terwijl de cijfers tot 8 gaan :?:

"klakken"doet ie niet, wel piepen als een gek. Hopelijk doen de paar drupjes olie vanaf morgen hun werk :bf:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Ik had gisteren ook een wat knakkend geluid en mijn body floate niet meer zo. Blijkt dat ook bij mij de veer en een onderdeel gebroken zijn. Ik heb de bodyfloat vorig jaar oktober met de groepsaankoop gekocht en hoop dat dit een garantiegeval is.
20180916_170646000_iOS.jpg
20180916_170646000_iOS.jpg (1.47 MiB) 4351 keer bekeken
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Liesbeth schreef: 16 sep 2018, 17:09 Ik had gisteren ook een wat knakkend geluid en mijn body floate niet meer zo. Blijkt dat ook bij mij de veer en een onderdeel gebroken zijn. Ik heb de bodyfloat vorig jaar oktober met de groepsaankoop gekocht en hoop dat dit een garantiegeval is.
20180916_170646000_iOS.jpg
Dat ziet er niet best uit, maar ik neem aan dat je i.i.g 1 jaar fabrieksgarantie hebt en wellicht 2.

Zou het ook zeker melden aan Cirrus zélf omdat ze vast interesse hebben in de kapotte onderdelen....

website: https://cirruscycles.com/pages/contact
e-mail: info@cirruscycles.com

Hou ons verder op de hoogte hoe het afloopt :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Liesbeth schreef: 16 sep 2018, 17:09 Ik had gisteren ook een wat knakkend geluid en mijn body floate niet meer zo. Blijkt dat ook bij mij de veer en een onderdeel gebroken zijn. Ik heb de bodyfloat vorig jaar oktober met de groepsaankoop gekocht en hoop dat dit een garantiegeval is.
Fabrieksgarantie op de BodyFloat is één jaar. Zie ook:

https://cirruscycles.com/pages/warranty-information

Je aanspreekpunt voor garantie is de dealer waar je de BF hebt aangeschaft. Ik zou z.s.m. je probleem aan de dealer voorleggen, zodat je in ieder geval nog binnen dat jaar garantie zit.

Laat je ons even weten hoe ze het hebben opgelost? Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

[/quote]
Fabrieksgarantie op de BodyFloat is één jaar.
[/quote]

Sylvia, dat is zo voor Nederland, in Belgie heb je altijd 2j garantie :cool2:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

De leverancier reageerde vandaag al meteen op mijn mail en heeft beloofd zo snel mogelijk vervangende onderdelen te sturen, onder garantie. Moet wel goed komen dus. Maar ik vind het wel gek, want ik heb er nog maar zo'n 8.000 km mee gefietst, vooral op fietspaden en iedere dag een paar honderd meter op klinkerweg, niets bijzonders dus.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Plaats reactie