Accu tas

Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik moet op de zaak nog een eind lopen van de fietsenstalling naar mijn werkplek, en trek onderweg nogal wat bekijks met de accu. Dus op zoek naar een passende tas nadat ik een statieftas op marktplaats voorbij zag komen. Deze van amazon is niet duur, past perfect en heeft ook nog een dikke voering:

https://www.amazon.de/gp/product/B00D3BCRD6/
mengs.jpg
mengs.jpg (268.81 KiB) 4398 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Slimme koop.

En je hebt gelijk. Ik hoef met mijn accu, die ik op het werk op moet laden voor de terugweg, alleen maar inpandig via de fietsenstalling en trap of lift naar de tweede verdieping naar mijn eigen kantoor. En dan laad ik de accu ook nog op in de kantine, omdat de collega's met wie ik mijn werkruimte deel hebben aangegeven dat ze last hebben van de duidelijk hoorbare ventilator in de lader.

De eerste weken zorgde die accu voor heel veel bekijks en vragen. Er waren zelfs mensen die dachten dat de accu die in de kantine lag te laden een soort klimaatmeter was :roll: (omdat er, zoals op werkelijk élk kantoor waar ik in mijn leven heb gewerkt, discussie en klachten zijn over de klimaatbeheersing).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Bedankt voor de tip. Zocht nog een tas om de batterij naar mijn werkplek op mijn kantoor te kunnen meenemen. Accu past prima in de tas. :ay
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Lenny V
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2017, 01:00

Beste,

Past de batterij met deze tas rond nog in de tas in de fiets ? Zo ja met welke rijden jullie ?

Groetjes
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Lenny, hier rijd ik ook mee rond. Het past rechtop/diagonaal in de Classic Ortlieb fietstassen.
Dan staat die tas wel aardig strak en daardoor kan je geen andere grote stukken daar meer in meevoeren.
Die gaan dus in de tweede fietstas.
Grtz, reinout
Lenny V
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2017, 01:00

Prima,

Ik schaf me ook zo een tassen aan dan.

Is het nodig om nog de beschermtas voor de batterij te kopen ? Aangezien de fietstassen van ortlieb mij er toch van zeer goede kwaliteit uit zien en waterdicht zijn ?

Groetjes
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Zeker aanschaffen. De ortliebs zijn prima waterdicht maar geven NUL bescherming tegen een schok of stoot of tegen de zaken die in je ortlieb rondstuitert.
Grtz, reinout
Instromer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:40
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST3 L Dark grey
Km-stand: 3000

Een oud topic even omhoog gehaald.

Ik zocht ook een dergelijke tas. Helaas is deze niet (meer) verkrijgbaar. Het dichtst wat daarbij in de buurt kwam volgens mij is deze:

https://www.conrad.nl/nl/p/mantona-2147 ... 80628.html

Ik had deze graag een paar cm kleiner willen hebben. Het past maar net in mijn ortlieb tas.
Stromer ST3 + by.Schulz G.2 LT + Spirgrips - Lekker cruisen in de omgeving van Amsterdam
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

NickV gebruikt een statieftas van 50 cm, zoiets dus : https://nl.aliexpress.com/item/32876539265.html
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Instromer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:40
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST3 L Dark grey
Km-stand: 3000

Ha verdorie. Ik had echt mijn best gedaan op het zoeken, maar deze was ik niet tegengekomen.
Stromer ST3 + by.Schulz G.2 LT + Spirgrips - Lekker cruisen in de omgeving van Amsterdam
Plaats reactie