Slot voor Stromer ST3 en ST5

Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Hier in BE gelden dezelfde voorwaarden voor de meeste verzekeraars. Minimum ART2 keurmerk.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Hier een ABUS 5650L met AXA bevestigingsklemmen. Ik ben er blij mee :)

viewtopic.php?f=9&t=997&start=20#p33469
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

mhoutman schreef: 30 aug 2018, 17:27 Hier een ABUS 5650L met AXA bevestigingsklemmen. Ik ben er blij mee :)

viewtopic.php?f=9&t=997&start=20#p33469
Voordelen:

- ART 2 goedkeuring
- mogelijkheid van gebruik insteekketting
- zeer makkelijk in gebruik
- geen onnodige frameschade
- lage prijs

Nadelen:

- misschien dat men het niet mooi vindt....
- bij lekke band zal de achterband inzakken en tegen het slot aanlopen
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

mhoutman schreef: 29 aug 2018, 23:58
Stromer9000 schreef: 27 aug 2018, 18:59 Ik krijg bij mijn ST3 er een Abus Vouwslot BORDO GRANIT XPlus™ 6500 bij van de dealer. Ik veronderstel dat die voldoet aan alle eisen voor de verzekeringsmaatschappij...

‘Veronderstellen’ is helaas geen goed uitganspunt in verzekeringsland. Fact checken wel :)

Waarom neem je geen ringslot met extra insteekketting ?
Ik ga dat eens opzoeken. Standaard geeft de handelaar dit slot erbij, ik heb er mij nog geen vragen bij gesteld voorlopig maar gaat dat nu wel doen... ;-)
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 30 aug 2018, 00:15 Dit slot heeft een ART2 keurmerk. Over het algemeen wordt dit in NL door verzekeraars geaccepteerd als een slot dat voldoet voor dekking tegen diefstal. (Wel altijd controleren in de kleine lettertjes.)

Welke eisen BE verzekeraars stellen weet ik niet, dus even de voorwaarden erop naslaan.

Voor zover ik weet staat in de voorwaarden nooit dat je je fiets aan een object in de aarde moet bevestigen (is ook niet te controleren door verzekeraars), maar persoonlijk zou ik dit wel altijd doen. Gewoon om de kans op al het gedoe en verdriet rondom een gejatte Stromer zoveel mogelijk te verkleinen.
Gisteren reply gekregen van de makelaar. Het moet een slot zijn met ART keurmerk van minimaal 60€. Vreemd dat ze daar een prijs op plakken. En de fiets moet idd vast hangen aan een vast object.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Dat zijn strenge voorwaarden. Je hebt toch niet overal de mogelijkheid om je fiets vast te maken aan een vast object? Bij mijn verzekeraar (KBC) hoeft dit niet.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stromer9000 schreef: 30 aug 2018, 17:39
Gisteren reply gekregen van de makelaar. Het moet een slot zijn met ART keurmerk van minimaal 60€. Vreemd dat ze daar een prijs op plakken. En de fiets moet idd vast hangen aan een vast object.
IK denk dat het tijd voor een nieuwe tussenpersoon ;)

De meeste Stromes in NL zullen verzekerd zijn bij ENRA en die zit ook in B. Probeer hier eens: https://www.enra.be

Ik kom niet verder dan dit document maar dat lijken ‘elektrische fietsen’; https://www.enra.be/upload/249.pdf

Speed pedelecs hoeven in B niet meer apart verzekerd te worden voor aansprakelijkheid https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~ae817eea/
Laatst gewijzigd door mhoutman op 31 aug 2018, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

BMartens schreef: 30 aug 2018, 19:03 Dat zijn strenge voorwaarden. Je hebt toch niet overal de mogelijkheid om je fiets vast te maken aan een vast object? Bij mijn verzekeraar (KBC) hoeft dit niet.
Ik ga eens luisteren bij KBC. Dexia kon me alsinds niet helpen...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

mhoutman schreef: 30 aug 2018, 19:34
Stromer9000 schreef: 30 aug 2018, 17:39
Gisteren reply gekregen van de makelaar. Het moet een slot zijn met ART keurmerk van minimaal 60€. Vreemd dat ze daar een prijs op plakken. En de fiets moet idd vast hangen aan een vast object.
IK denk dat het tijd voor een nieuwe tussenpersoon ;)

Bedankt voor de tips... ik had een offerte gekregen van Aedes...

De meeste Stromes in NL zullen verzekerd zijn bij ENRA en die zit ook in B. Probeer hier eens: https://www.enra.be

Ik kom niet verder dan dit document maar dat ijzen elektrische fietsen; https://www.enra.be/upload/249.pdf

Speed pedelecs hoeven in B niet meer apart verzekerd te worden voor aansprakelijkheid https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~ae817eea/
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Brutus
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2018, 18:48
Locatie: zoetermeer

een st 3 gekocht,
komt mijn verz mij doodleuk met de mededeling.Speed pedelec = Bromfiets dus minimaal art3 slot met ketting etc.
Blijkt nu dat meerdere verzmij. dat hanteren.
Gelukkig kon juizz mij aan een goede verz helpen
Plaats reactie