Beschermtape

Golvas

Als je geen bescherming aan de bevestigingspunten voorziet dan krijg je - ook bij dit systeem - op termijn ook lakschade, dat is onvermijdelijk.
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Golvas schreef: 10 jun 2018, 10:24 Er zijn verschillende mogelijkheden (lijstje is niet limitatief ...) :

- gewone tape

- ducttape

- PVC, siliconen of rubber slang in de lengterichting doorsnijden, aanbrengen op de bagagedrager en eventueel afwerken met laagje tape

- spiraalband, voorbeeldje : https://nl.aliexpress.com/store/product ... 45948.html

- buisisolatie

- ...
Bedankt voor de tip van de spiraalband! Tot die er is heb ik stukjes binnenband gefixeerd met tape.
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Golvas

Ik heb er gisteren ook de bagagedrager van mijn fiets mee onder handen genomen. Bekijk, voor je begint te rijden met (een) tas(sen) of je ook geen bescherming op de schuine buis van je achtervork moet aanbrengen, zie afbeelding :

Afbeelding
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Wat heb je bij de gele pijl aangebracht?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Golvas

Daar maakt mijn Ortlieb Downtown2 contact met het frame, om op die plaats schade te vermijden heb ik daar meerdere (5 à 6) lagen dikke doorschijnende tape aangebracht ... indien nodig (slijtage) gaat de tape eraf en komt er nieuwe in de plaats.
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Bagagedrager.jpg
Bagagedrager.jpg (95.66 KiB) 6653 keer bekeken
Golvas schreef: 12 jun 2018, 06:02 Als je geen bescherming aan de bevestigingspunten voorziet dan krijg je - ook bij dit systeem - op termijn ook lakschade, dat is onvermijdelijk.
Nog steeds zonder schade. Het kleine schaafplekje onder de klem is nog van voor deze modificatie.
Werkt prima.

Grt. Bert.
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Ik heb zelf al anderhalf jaar twee Ortlieb Back-Roller High Visibility op m'n ST2S.
Ik heb daar vanaf het begin de originele beschermstukjes van Ortlieb bij gekocht.

Ik bedoel dit: https://www.ortlieb.com/nl/Schurenscher ... kroller_hv

Dat druk je in dezelfde 'sleuf' waar ook de 'haak' zit die achter de stang van de bagagedrager komt.
Dit werkt goed, hoewel ik nu ook wel 'gebruikssporen' zie... :ak

Maar dan moet ik erbij zeggen dat ik vrijwel nooit zonder deze tassen fiets.
Funest is natuurlijk het zand, zout, e.d. wat er tussen komt tijdens regen/vriesweer.
Dit gaat schuren, ook tussen deze beschermstukjes en de bagagedragerstang.

Maar over het algemeen denk ik dat deze beschermstukjes beschadigingen beter voorkomen dan wanneer ze niet gemonteerd zijn. Want dan komt het harde kunststof direct tegen de bagagedragerstang... :shock:
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

De bagagedrager slijt flink door de tassen. Nu is dat makkelijk opgelost met tape. :cool2:
De fietstassen beginnen nu ook te slijten op de plekken waar deze tegen de bagagedrager aankomen.
Dus vandaag ook tape op de fietstassen geplakt.
Heeft iemand nog suggesties voor een andere oplossing dan tape. Het werkt wel het is alleen niet echt een duurzame oplossing :roll:
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Golvas

Er staan nog heel wat tips hoger in dit topic, via de zoekfunctie ga je er nog meer tegenkomen.
Ignacio
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:52
Locatie: Beerse (België)

Golvas schreef: 10 jun 2018, 10:24
- spiraalband, voorbeeldje : https://nl.aliexpress.com/store/product ... 45948.html
Bedankt voor de tip!

In afwachting van de Stromer ook maar ineens besteld, want Ali kan altijd even duren voor het hier is! :ck:
ST1X 2018 20" Charcoal Green 983Wh: GP3-L Grips, Nep Spurcycle, Quad Lock, Hybride klikpedalen, CTC II, 2x Thule Shield Pannier L, Bodyfloat, Ali Lamp :d3:

Woon-Werkverkeer: 51,7km enkel. Antwerpse Kempen - Scheldelaan
Plaats reactie