Topkoffer

Golvas

Stromer Newbee schreef: 02 jun 2018, 11:49 Enige probleem is dat ik altijd mijn (kleine) laptop mee moet hebben en deze past niet altijd in de kofferafmetingen...
Eentje met een SSD ipv een HDD mag ik hopen ? ... op de bagagedrager krijgt hij immers gevoelig meer schokken te verwerken dan op je rug.
Stromer Newbee

Een simpele HP van 't werk :bn: :mrgreen:
Ik ging er gewoon wat kleren of handdoek onder stoppen als schokdemper maar dat is blijkbaar geen best idee? :mrgreen:
Hoe vervoeren jullie dan de laptops? In zijtassen zijn de schokken toch ook nog redelijk stevig, niet?
Golvas

In een zijtas zijn de schokken inderdaad idem dito ... maar in onze laptops zit een SSD.

Het verschil tussen beiden :

- in een HDD (hard disk drive, klassieke interne harde schijf) zit een leeskop en een (magnetische) schijf ... een stevige schok kan voldoende zijn om de leeskop de schijf te laten raken en dat betekent meestal ook het overlijden van je harde schijf ...

- in een SSD (solid state drive) zit geen enkel bewegend deel (vergelijk hem met een grote USB-stick), schokken hebben dan ook geen enkele impact op deze geheugendrager.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer Newbee schreef: 02 jun 2018, 12:17 Een simpele HP van 't werk :bn: :mrgreen:
Ik ging er gewoon wat kleren of handdoek onder stoppen als schokdemper maar dat is blijkbaar geen best idee? :mrgreen:
Hoe vervoeren jullie dan de laptops? In zijtassen zijn de schokken toch ook nog redelijk stevig, niet?
Als je hem voor het vervoeren uitzet gaat het prima, de harddisk heeft een speciale 'park zone' waar geen data staat. Als de kop daar een keertje tegen de schijf ketst is er niets aan de hand. Bij uitzetten gaat de disk gegarandeerd naar de park zone, als de laptop alleen in slaap is dan kan het afhankelijk van instellingen zijn.

Ikzelf heb ook alleen een SSD erin, ik zet mijn laptop dan ook nooit uit: gewoon dichtklappen totdat ik hem weer nodig heb :geek:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb zelf de VAUDE Silkroad Plus Snap It. Deze kan je direct op je stromer bagagedrager klikken. (fiets moet nog geleverd worden dus weet nog niet hoe fijn dit werkt.

Qua inhoud is de tas vrij ruim al moet de laptop er wel diagonaal in en dan past het net. En dan heb ik nog een 11" MacBook air die dus vrij compact is.

In https://electricbikereview.com/forum/th ... ost-106536 zie je een aantal foto's van het vorige model op een Stromer. Het nieuwe model heeft uitklapbare zijtassen waardoor je mocht het nodig zijn wat extra spullen mee kunt nemen.

Afbeelding
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Plaats reactie