vandaag dus om 2 redenen eens veel/snelle kilometers maken:
- ten eerste om de Accutransporter eens goed (en gevuld) aan de tand te voelen;
- ten tweede om de batterijen goed leeg/warm te krijgen om de controle Revolts X-1 lader te controleren (zie in ander topic).
Da's een leuke afstand en snelheid. Met die snelheid heb je de volle last/klap van drempels en andere ellende. Dus ALS er een structurele fout in JRoen's accutransporter was geweest had ik dat nu wel ondervonden.
De volgende test is een duurtest.......en dat duurt gewoon even.
In de tussentijd ben ik dus best in m'n nopjes met deze mogelijkheid: heb opeens een extra fietstas ter beschikking en da's een stuk minder proppen dan normaal.
Gewenste accessoire; keurig uitgevoerd.
Stromer ze,
Reinout
extra batterij op drager
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Weer een weekje verder....alles OK.
Maar bij JJJ staat dat "blank" RVS heel goed bij zijn ST5.
En de afwerking van de accutransporter mag dan prima zijn; het past qua kleur/uitstraling net niet bij een ST3LE.
Kreeg net een hartverzakking van de poedercoat-offerte.....
Maar bij de nabijgelegend car-bodyshop kan je ook prima wrap (plastic folie) kopen.
Je kan zelfs in dezelfde fraaie groen bestellen als de ST3LE zelf maar dan moet je enkele meter afnemen ( en 1 1/2 meter breedte). Da's wat teveel van het goede want ik heb maar een stukje van 50 x 30 cm nodig.
Nog geen tientje lichter maar met een netjes stukje stevig structuur-wrap zojuist lekker aan het fröbelen geweest:
- schroefjes en klembeugel verwijderen;
- RVS schoonmaken;
- plakken;
- (schroef)gaatjes weer vrij maken;
- monteren schroefjes en klembeugel.
Tevreden met het resultaat.
En op de fiets ziet het er prima uit. Dat carbon-look ziet er op de foto dramatischer uit dan in de werkelijkheid.
Stromer ze,
Reinout
Maar bij JJJ staat dat "blank" RVS heel goed bij zijn ST5.
En de afwerking van de accutransporter mag dan prima zijn; het past qua kleur/uitstraling net niet bij een ST3LE.
Kreeg net een hartverzakking van de poedercoat-offerte.....
Maar bij de nabijgelegend car-bodyshop kan je ook prima wrap (plastic folie) kopen.
Je kan zelfs in dezelfde fraaie groen bestellen als de ST3LE zelf maar dan moet je enkele meter afnemen ( en 1 1/2 meter breedte). Da's wat teveel van het goede want ik heb maar een stukje van 50 x 30 cm nodig.
Nog geen tientje lichter maar met een netjes stukje stevig structuur-wrap zojuist lekker aan het fröbelen geweest:
- schroefjes en klembeugel verwijderen;
- RVS schoonmaken;
- plakken;
- (schroef)gaatjes weer vrij maken;
- monteren schroefjes en klembeugel.
Tevreden met het resultaat.
En op de fiets ziet het er prima uit. Dat carbon-look ziet er op de foto dramatischer uit dan in de werkelijkheid.
Stromer ze,
Reinout
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
offtopic: Mooie houten stapelrekken op de achtergrond Reinout Toevallig nog een idee waar ze vandaan komen?
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Ikea Ivar stelling-materiaal.
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
Dat heb je netjes opgelost met die zwarte wrap. En goed om te vernemen dat ie technisch ook in orde is bevonden. Ondanks dat ik er zelf alle vertrouwen in had was dat toch wel een beetje spannend. Ik denk dat ik aan de volgende serie dan maar niet zo heel veel moet wijzigen. Misschien 15mm lager, het scharnier links ipv rechts, een beter en waterdicht slot, en de stelmogelijkheid wil ik wat vereenvoudigen. En de assemblage moet eenvoudiger want hier zaten te veel uurtjes in. Maar dat is mijn zorg .
Veel plezierige km's!
Veel plezierige km's!
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Goed om te weten. Dank je ivm Ikea #offtopicmaster
Alleszins: zeer mooie wrap die ook zou passen bij st3 matzwart!
Alleszins: zeer mooie wrap die ook zou passen bij st3 matzwart!
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Blijvertje:
- de buitengewoon makkelijke borging/slot op de racktime-klem. Je kan er makkelijk bij; past keurig en is lekker simpel. Als de transporter lager komt, komt die bereikbaarheid in het gedrang.
- de stevigheid !
- het binnenwerk van de accutransporter. Werkt keurig en past als een handschoen.
- de dubbele vergrendeling op de deksel. Een blauwtje is gewoon te duur om onderweg te verliezen. Met een dubbele vergrendeling (1: slotje achterop. 2: grendel aan de zijkant) rijdt dat mentaal een stuk rustiger.
Verbeterpunten:
- scharnier naar de andere zijde. Dat had je zelf ook al geconstateerd.
Zelf heb ik geen problemen met de afstelmogelijkheden: er ZIJN opties en da's het belangrijkste.
Hoe "erg" het slotje water doorlaat ga ik zeker een keertje ondergaan. Maar echt dramatisch zal het niet zijn want aan die zijde zit de draagbeugel van de accu dus als daar een druppie op komt boeit niet zo.
Grote voordeel van dit soort wrap is de buitengewone keuze die bij (specialistische) autoshops te vinden is. Hier kan je helemaal los mee gaan.
Stromer ze,
Reinout
- de buitengewoon makkelijke borging/slot op de racktime-klem. Je kan er makkelijk bij; past keurig en is lekker simpel. Als de transporter lager komt, komt die bereikbaarheid in het gedrang.
- de stevigheid !
- het binnenwerk van de accutransporter. Werkt keurig en past als een handschoen.
- de dubbele vergrendeling op de deksel. Een blauwtje is gewoon te duur om onderweg te verliezen. Met een dubbele vergrendeling (1: slotje achterop. 2: grendel aan de zijkant) rijdt dat mentaal een stuk rustiger.
Verbeterpunten:
- scharnier naar de andere zijde. Dat had je zelf ook al geconstateerd.
Zelf heb ik geen problemen met de afstelmogelijkheden: er ZIJN opties en da's het belangrijkste.
Hoe "erg" het slotje water doorlaat ga ik zeker een keertje ondergaan. Maar echt dramatisch zal het niet zijn want aan die zijde zit de draagbeugel van de accu dus als daar een druppie op komt boeit niet zo.
Grote voordeel van dit soort wrap is de buitengewone keuze die bij (specialistische) autoshops te vinden is. Hier kan je helemaal los mee gaan.
Stromer ze,
Reinout
Als iedereen de houder toch gaat bekleden met folie, dan hoeft het ook geen RVS te zijn. Aluminium is goedkoper, lichter en gemakkelijker te bewerken. Is maar een tip ;-)
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
Ga ik zeker overwegen. Maar dan moet het materiaal wel weer dikker worden ivm de sterkte. Dus ik denk dat het per saldo niet zoveel uit gaat maken. Tevens is de thermische geleidbaarheid van aluminium ruim een factor 10 hoger. En dat ga je wel merken als hij een uurtje in de volle zon staat.
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!