Mee eens Chris, maar mijn angst voor losgaan achterste klepje is groter dan regen
Ik ga er komende week weer mee aan de slag, ik heb intussen het interieur ook in concept, met hulp van de originele accudoos:
extra batterij op drager
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11 mei 2019, 14:55
- Locatie: West - Vllanderen B
- Merk SP: ST-5
- Km-stand: 4452
Na veel denk-zoekwerk een oplossing gevonden voor mijn extra batterij op drager ST2.
Deze gebruik ik nu al ongeveer 1800 KM en tevreden
Ondertussen bezig met iemand uit Nederland om dit nog wat te verbeteren
Deze gebruik ik nu al ongeveer 1800 KM en tevreden
Ondertussen bezig met iemand uit Nederland om dit nog wat te verbeteren
- Bijlagen
-
- IMG_5674 (002).jpg (113.13 KiB) 3133 keer bekeken
-
- IMG_5670 (002).jpg (86.4 KiB) 3133 keer bekeken
-
- IMG_5672 (002).jpg (77.73 KiB) 3133 keer bekeken
-
- IMG_5671 (002).jpg (106.84 KiB) 3133 keer bekeken
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Waw fantastisch. En je bent het met van zijp aan het uitwerken? Dit is denk ik wat velen zoeken. Kun je al wat meer uitleg geven? Ik zie ook nog Brooks tassen of hebben die er niks mee te maken. Kun je die er nog aan de zijkant aanhangen (bv ortlieb)?
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
- Locatie: Amersfoort
Klinkt erg veel belovend Patrick; Je toont nu een oplossing waarbij je tas "over" het accupack heen gaat; Zal je oplossing ook werken met de tassen die aan de bagagedrager geklikt worden (zoals bijvoorbeeld de diverse ortlieb tassen)?Patrick DC schreef: ↑11 mei 2019, 16:43 Na veel denk-zoekwerk een oplossing gevonden voor mijn extra batterij op drager ST2.
Deze gebruik ik nu al ongeveer 1800 KM en tevreden
Ondertussen bezig met iemand uit Nederland om dit nog wat te verbeteren
Nog een interessante optie zou een slot kunnen zijn; zodat als je ergens neer zet (op slot) je niet met twee accu's hoeft te gaan lopen
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11 mei 2019, 14:55
- Locatie: West - Vllanderen B
- Merk SP: ST-5
- Km-stand: 4452
Inderdaad een paar maanden terug in contact gekomen met Jeroen van de firma VAN ZIJP TECHNIEK.
'K heb hem dan dit al doorgestuurd met de vraag of hij zoiets zou kunnen maken met D3 printen.
En hij is op de goede weg, zelf met de mogelijkheid om de tassen aan de bagagedrager te bevestigen en met ingebouwd slot (deze hier sluit ik af met een hangslot).
Nog even geduld en Jeroen komt met een prachtige oplossing
'K heb hem dan dit al doorgestuurd met de vraag of hij zoiets zou kunnen maken met D3 printen.
En hij is op de goede weg, zelf met de mogelijkheid om de tassen aan de bagagedrager te bevestigen en met ingebouwd slot (deze hier sluit ik af met een hangslot).
Nog even geduld en Jeroen komt met een prachtige oplossing
- Bijlagen
-
- IMG_4982 (003) (002).jpg (69.4 KiB) 3068 keer bekeken
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Is de doos waarin de batterij zit voldoende dempend voor schokken?
Dempen is misschien niet nodig; als de accu maar goed vast ligt en niet heen en weer stuitert. De accu in de fiets krijgt ook alle klappen te verwerken...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22817
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als de houder niet 100% vast op de drager ligt en als de accu ook nog eens niet 100% vast in de houder ligt, dan gaan er toch wel andere stuiterkrachten spelen. Zeker op het eind van een bike (itt het centrum, waar de accu in het Stromer frame zit).
Klopt natuurlijk dat de accu in de Stromer niet voorzien is van dempend materiaal, dat zal misschien ook lastig zijn omdat-ie zijn warmte kwijt moet. Maar een extra accu in een houder achterop: ik zou de volledige binnenzijde van de case voor de zekerheid bekleden met een laagje dempend materiaal, b.v. flightcase-schuim.
Ik vind het geweldig dat mensen bezig zijn met oplossingen waar velen om vragen. Maar als er serieus (lees: commercieel) ontworpen wordt, zou ik het in één keer goed doen. Ook met het oog op aansprakelijkheid van de ontwerper/verkoper van zo'n case.
Dit is hele andere koek dan iets vrij onschuldigs zoals spatbordverlenger. De dikste Stromer accu van dit moment kost 2k en het is een officieel Gevarengoed.
Klopt natuurlijk dat de accu in de Stromer niet voorzien is van dempend materiaal, dat zal misschien ook lastig zijn omdat-ie zijn warmte kwijt moet. Maar een extra accu in een houder achterop: ik zou de volledige binnenzijde van de case voor de zekerheid bekleden met een laagje dempend materiaal, b.v. flightcase-schuim.
Ik vind het geweldig dat mensen bezig zijn met oplossingen waar velen om vragen. Maar als er serieus (lees: commercieel) ontworpen wordt, zou ik het in één keer goed doen. Ook met het oog op aansprakelijkheid van de ontwerper/verkoper van zo'n case.
Dit is hele andere koek dan iets vrij onschuldigs zoals spatbordverlenger. De dikste Stromer accu van dit moment kost 2k en het is een officieel Gevarengoed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Klopt, boven het achterwiel kunnen de krachten ca 2x groter zijn dan tussen de wielen. Toch denk ik dat niet stuiteren en goed vastzitten aan het frame belangrijker is dan dempen: de krachten (en frequenties) bij stuiteren zijn nl. veel groter. Nadeel van veel dempend materiaal (bijv hardschuim voor flightcases) is dat het zijn vorm verliest, waardoor de accu alsnog kan gaan stuiteren. Rubber zou een oplossing kunnen zijn. Ik zou beginnen met kijken naar het ontwerp van het Stromer batterijcompartiment. Beter goed gejat...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88