Op mijn ST2S heb ik BlinkerGrips gemonteerd.
Dit zijn handvatten met aan het eind een ingebouwd knipperlicht/breedteverlichting.
Heb even een filmpje op internet opgezocht:
http://www.sintchristophorus.nl/blinker ... rlichting/
Ze bevallen mij prima!
Vooral in het donker is het knipperen van de oranje richtingaanwijzer stukken veiliger dan het uitsteken van een (donkere) hand.
Vooral ook tijdens het aanremmen vanaf 45kmh bij een afslag, heb ik liever beide handen aan het stuur.
Bovendien heb ik in het donker altijd het lampje constant branden als breedteverlichting. Dit vergroot ook de zichtbaarheid, en is ook gewoon mooi.
De bediening is heel eenvoudig. Ik verdraai m'n hand iets schuin naar binnen/naar voren, en druk zo met de knokkel van m'n duim het knopje in. Bij opnieuw indrukken gaat het knipperlicht weer uit.
Of als je dat vergeet, gaat deze na 30(?) keer knipperen vanzelf uit.
Bij 3 sec. ingedrukt houden van het knopje gaat de breedteverlichting aan. Dan brandt het lampje iets zwakker als bij gewoon knipperen.
Bij het indrukken van het knopje voor knipperlicht, gaat het knipperlicht gewoon fel knipperen-uit-knipperen-uit-knipperen totdat je het knipperlicht weer uit doet met het knopje. Dan brandt de (zwakkere) breedteverlichting weer constant.
Ik heb in ruim 1,5 jaar Stromeren de batterijen 1x vervangen. En dat terwijl ik in het donker altijd de breedteverlichting constant heb branden, en ook het knipperlicht altijd gebruik. Maar omdat het een LED-lampje is, is het stroomverbruik nihil.
Klopt dat dan het originele spiegel niet meer past. Ik heb daarom een B&M CycleStar spiegeltje gemonteerd, onder m'n stuur, schuin naar onderen. Bij goed afstellen voldoende goed zicht naar achteren. En staat niet zo opa-achtig als zo'n spiegel schuin omhoog aan het stuur...
Ter verduidelijking een foto:
- BlinkerGrips en B&M Spiegel
- Stromer - BlinkerGrips en Spiegel.jpg (94.48 KiB) 4637 keer bekeken
Bij interesse wil ik evt. nog wel duidelijker foto's posten.