Regenkleding

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

De jas is een soort slimfit, dus valt goed om je lichaam heen. De broek heeft dit ook. Die heeft onderaan een grote rits zodat je met schoenen aan de broek kan aantrekken. De kleding maat kan je aardig aanhouden hoor, ik zit op M-L en heb de L versie gekocht. Ik fiets, als het niet regent, met een dun winddicht jasje, hier gaat de regenjas gewoon overheen.
Ook kan je een trui eronder aan doen en je blijft heerlijk droog! en weinig zweet :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Thanks!! Daar kan ik wat mee
ST3 cool white - sport - 983Wh
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Stromeur schreef: 21 jun 2020, 21:34
propje schreef: 21 jun 2020, 21:23 Is met capuchon voor wat het waard is met 40km per uur.
Een capuchon voegt op een SP niks toe, behalve overlast. Hij zal niet over je SP-helm heen passen, dus het enige wat-ie doet is lekker meeflapperen in de storm. Het handigst is een capuchon die je op kunt rollen in je kraag. Dan heb je er ook nog wat aan als je niet op een SP zit.
Mijn idee was capuchon onder je helm te dragen.
Marmotjasje maar besteld.
Kreeg nog €5 korting.
En hopen dat hij nog 3 mnd in m.n fietstas kan blijven zitten.
Jammer genoeg niet in felle kleuren dus je valt niet op met slecht weer.

Kan hem ook testen tijdens het douchen :bp:
ocra

Stromeur schreef: 21 jun 2020, 19:12
Max Cady schreef: 21 jun 2020, 18:28 Nog liever had ik een waterdichte softshell maar kan hier niks geschiktst in/voor vinden.
Softshell heeft standaard geen waterdichte eigenschappen. Je zou zo'n jack eventueel wel kunnen behandelen met een nano-spray o.i.d. (gebeurt soms af fabriek al, dan zijn ze aardig water-afstotend). Dan red je een buitje wel. Maar drie kwartier in de stortregen Stromeren gaat 'm niet worden.
Let wel op dat regenjassen met membranen (dus Gore Tex en andere technieken) waterdicht zijn door het membraan en niet door deze behandeling. Het is inderdaad alleen water en vuil afstotend maar je repareert niet ineens een jas die niet meer waterdicht is.
Laatst gewijzigd door ocra op 24 jun 2020, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ocra

Stromeur schreef: 21 jun 2020, 21:34
propje schreef: 21 jun 2020, 21:23 Is met capuchon voor wat het waard is met 40km per uur.
Een capuchon voegt op een SP niks toe, behalve overlast. Hij zal niet over je SP-helm heen passen, dus het enige wat-ie doet is lekker meeflapperen in de storm. Het handigst is een capuchon die je op kunt rollen in je kraag. Dan heb je er ook nog wat aan als je niet op een SP zit.
Ik heb een arc'tyrex met helm capuchon ik vind het ideaal, maar als dat niet kan dan voegt het niet zoveel toe inderdaad.
ocra

propje schreef: 21 jun 2020, 01:05 Zoek een jasje liefst goreTex.
heb al regenbroek van Berghaus met dit membraam.
wat gaten al dicht geplakt met kipband.
gaatje is erzo met motorrijden.
maar werkt nog steeds goed.
nu zoek ik een jas heb een North face summit met goretex maar die is te warm op de fiets in deze maanden. trek ik wel weer aan ergens in november.

iemand hier een tip?
mag ook een alternatief zijn op goretex maar denk dat dit merk nog het beste ademd van alle membramen.
Tips zijn welkom en nee ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen.
prijs indicatie tot zeg maar €180
zelfs 2e hands is goed genoeg voor mij.

aju propje
Ik heb best veel ervaring met jassen door mijn hobby (ski trekking) en bijbaantje (ski les geven). Maar bijna alle jassen van goedkoop tot duur (zeg 800 euro voor hardshell) vind ik te warm op fiets als het boven de 12/13 graden is, zeker als het licht regent. De membranen sluiten namelijk iets bij regen en zijn dan dus minder ventilerend.

Ik zou vooral letten of je ritsen hebt onder je oksels zodat je deze open kan doen of dat het daar andere ventileren stof is genomen. Veel andere membraam technieken doen tegenwoordig niet onder t.ov. Gore Tex.

Voor een lekkere (waterdichte) softshell sta ik ook nog wel open!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ocramarco schreef: 24 jun 2020, 08:14
Stromeur schreef: 21 jun 2020, 21:34
propje schreef: 21 jun 2020, 21:23 Is met capuchon voor wat het waard is met 40km per uur.
Een capuchon voegt op een SP niks toe, behalve overlast. Hij zal niet over je SP-helm heen passen, dus het enige wat-ie doet is lekker meeflapperen in de storm. Het handigst is een capuchon die je op kunt rollen in je kraag. Dan heb je er ook nog wat aan als je niet op een SP zit.
Ik heb een arc'tyrex met helm capuchon ik vind het ideaal, maar als dat niet kan dan voegt het niet zoveel toe inderdaad.
Mijn capuchon kan ook over helmen, maar ik vind het alsnog vervelend, dus die feature gebruik ik niet. (Mijn Lazer Anverz heeft een kunststof regenkap, dus heb ook geen capuchon nodig.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Is het niks met de capuchon vindt ik vast wel ergens een schaar.
En ik wil dit jasje natuurlijk voor meer gebruiken als fietsen.
Dit stromeren wat ik doe is echt een noodzakelijk kwaad.
Voor m.n conditie en ik wil niet met motor of auto naar m.n werk.

Heb eens gehoord dat je het gore tex membraam weer kan activeren met wasdroger.
Ook raakt het membraam langzaamaan verstopt.

Rij met Klimkleding op de motor.
€2100 voor alleen broek en jas.
En zelfs dat rij ik kapot met off road.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

propje schreef: 24 jun 2020, 11:07 Is het niks met de capuchon vindt ik vast wel ergens een schaar.
Dat hoeft mooi niet.
Ik heb hem zojuist binnen gekregen en wat blijkt:
De capuchon zit met drukknopen vast en kan er dus gewoon van af. Een extra rij/rand met drukkers maakt er dan een nette kraag van
8B508FD7-CBDB-435C-B71C-9286ACAFEC9A.jpeg
8B508FD7-CBDB-435C-B71C-9286ACAFEC9A.jpeg (3.06 MiB) 3871 keer bekeken
Laatst gewijzigd door LNY op 24 jun 2020, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 cool white - sport - 983Wh
ocra

propje schreef: 24 jun 2020, 11:07 Is het niks met de capuchon vindt ik vast wel ergens een schaar.
En ik wil dit jasje natuurlijk voor meer gebruiken als fietsen.
Dit stromeren wat ik doe is echt een noodzakelijk kwaad.
Voor m.n conditie en ik wil niet met motor of auto naar m.n werk.

Heb eens gehoord dat je het gore tex membraam weer kan activeren met wasdroger.
Ook raakt het membraam langzaamaan verstopt.

Rij met Klimkleding op de motor.
€2100 voor alleen broek en jas.
En zelfs dat rij ik kapot met off road.
Ja misschien moet ik duur vervangen door veel geld. In deze context is het inderdaad niet duur.

Membraan activeren is een beetje marketing en synoniem voor schoonmaken. Waar het speciale spul voor dient is dat de eerste laag van de jas niet verzadigd kan raken met water (namelijk water afstotend) en dat komt dan weer ten goede aan de waterdichtheid van de jas en vooral dat de membranen pas later gaan sluiten en dus meer ventilerend. Schoonmaken is heel belangrijk als je zo jas elke dag gebruikt moet je hem zeker wel 1x per maand in de was doen. Ook beter voor de lijmlagen want die kunnen vaak niet heel goed tegen zout.
Plaats reactie