Spatlap (eigen fabrikaat)

Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Stromend schreef: 04 nov 2017, 15:44 IMG_8078.JPG
Rand is nog wat grijs. Ben er na de foto nog even met een waterbestendige Edding langs gegaan.
De RVS moertjes vallen wat op. Met de RVS accenten op het Brookszadel zijn het de weinige choomkleurige onderdelen op m'n ST2s. Daar kan ik goed aan wennen.
Rand van de spatlap zwartmaken met zwarte alcoholstift of beter met zwarte lederverf van HG.
Rvs potmoeren laagje Plastidip geven.
Dan is alles mooi zwart ;-)
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Vraag me erg af of de lap niet te smal is......
We gaan t vast lezen :)
Heb zelf n bibia, loopt breder uit, minder fraai gestroomlijnd wellicht maar werkt top.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Klopt Random. Bromfiets spatlappen zijn breder en effectiever.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ik maar denken; waarom toch ineens zo'n last van opspattend modder....
O ja, even een leen st2 ivm servicebeurt en een spatlapje is niet standaard :mrgreen: . Voor mij hét bewijs dat zo'n lappie erg nuttig is. Dagelijks dezelfde route grotendeels, nu ineens is mn broek en fiets góór.
Wel erg fijn dat mn fiets aan huis word opgehaald, en er een exact gelijke leenfiets voor terug komt. Op de kleur na dan :)
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (784.19 KiB) 4483 keer bekeken
image (1).jpeg
image (1).jpeg (1.56 MiB) 4483 keer bekeken
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Random schreef: 17 nov 2017, 17:52 Ik maar denken; waarom toch ineens zo'n last van opspattend modder....
Ik dacht dat alleen in België de fietspaden onder de modder zaten :o
Kan je eens een foto op je traject met modder nemen ? Worden de paden en wegen dan niet consequent gereinigd na bevuiling?
In België is bij een groot aantal loonwerkers en landbouwers onvoldoende discipline van reiniging na modderbevuiling. Wekelijks moet ik mijn fiets een grondige poetsbeurt geven.
Remco
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 nov 2017, 18:20
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2S

Pas maar op dat je niet onderuit gaat. Het kan op sommige stukken spiegelglad worden door die (oogst)modder. Paar weken terug reed ik langs een bestelbusje die was weggegleden over een modderlaag en daardoor op z'n kant was gegaan...
Sinds november in bezit van ST2S voorzien van *BodyFloat, *Ergon GP5, *Winglights, *Ergotec M88, *Ortlieb fietstas Rack-Lock 22L, *Spurcycle
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

dvdk schreef: 17 nov 2017, 19:33
Random schreef: 17 nov 2017, 17:52 Ik maar denken; waarom toch ineens zo'n last van opspattend modder....
Ik dacht dat alleen in België de fietspaden onder de modder zaten :o
Kan je eens een foto op je traject met modder nemen ? Worden de paden en wegen dan niet consequent gereinigd na bevuiling?
In België is bij een groot aantal loonwerkers en landbouwers onvoldoende discipline van reiniging na modderbevuiling. Wekelijks moet ik mijn fiets een grondige poetsbeurt geven.
Dan heb je mijn fiets nog niet gezien na deze week. Vorige week nog geen viezigheid, maar deze week is het echt erg. Ik rijd door het boerenland bij Randwijk en daar ligt altijd viezigheid op de rijbaan. Ik ga binnenkort zo'n SKS ding er op zetten.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

guus schreef: 18 nov 2017, 17:53
Dan heb je mijn fiets nog niet gezien na deze week. Vorige week nog geen viezigheid, maar deze week is het echt erg. Ik rijd door het boerenland bij Randwijk en daar ligt altijd viezigheid op de rijbaan.
Wat betreft "Slik op de weg" in Zeeland:
Boeren en loonwerkers zijn verplicht om andere weggebruikers met behulp van waarschuwingsborden te waarschuwen voor het gevaar van gladheid, als er onverhoopt toch slik op de weg of op een fietspad komt. Vervolgens moet de vervuiling zo snel mogelijk worden opgeruimd.
De vervuiler is altijd aansprakelijk voor eventuele schade of letsel veroorzaakt door slik op de weg. Als hij verzuimt borden te plaatsen en de weg schoon te maken, dan kan de boete bij een dodelijk ongeval oplopen tot € 10.000.
Weggebruikers die onderweg slik zien liggen die niet is gemarkeerd met een slikbord, kunnen dit melden bij de politie (0900 8844). De politie geeft de melding door aan de wegbeheerder, zodat die wat aan de gevaarlijke situatie kan doen.

Gedragsregels in Nederland:
Wanneer ten gevolge van de (oogst)werkzaamheden de weg wordt bevuild (zowel bij droog als bij nat weer) waarschuw dan altijd tijdig 1 dag van te voren uw wegbeheerder. De wegbeheerder plaatst vervolgens de officiële waarschuwingsborden op de weg die vervuild gaat worden. Als er waarschuwingsborden worden geplaatst dan kan de weggebruiker rekening houden met mogelijk slipgevaar. De plaatsing van de borden betekent echter niet dat de vervuiler ontheven is van zijn
verantwoordelijkheid voor een schone en veilig berijdbare weg :!:
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromend schreef: 04 nov 2017, 15:44 De RVS moertjes vallen wat op. Met de RVS accenten op het Brookszadel zijn het de weinige choomkleurige onderdelen op m'n ST2s. Daar kan ik goed aan wennen.
Waarom jas je er geen popnagels doorheen in plaas van deze schroefjes? Die steken niet uit.

Plaats reactie