Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

SnowBeast schreef: 13 mar 2019, 13:03 De duif is gearriveerd :bp: Vrijdag besteld, net op mijn tafel gelegd
Het raar verhaal : beide Duitse webshops hebben dezelfde bankrekening in Dresden waarop ik heb gestort.
De ene heeft na 3 maanden de handdoek in de ring gegooid en de andere was pijlsnel om te leveren.
Vaak gaat het hier om een verzamelrekening. Een ander bedrijf verzorgd de betaling van verschillende webshops en achter de schermen wordt het eerlijk verdeeld. Dus het de kans is groot dat het niet hetzelfde bedrijf is.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1589
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

thijser schreef: 12 dec 2018, 13:15
SnowBeast schreef: 11 dec 2018, 21:42
thijser schreef 25.11
6 Volt relais (SRU-06VDC-SD-C)
Pff, haast niet te vinden op 't internet. Is van Velleman en die vindt je wel op een printplaat (4x), dat noemt een kit K2633.
Een massa's andere cijfer-en-letter combinaties met ander voltages, 05V, 09V, 12V en ga zo maar door.
Ga wel bij Radio Twenthe zoeken, al rij ik van Antwerpen naar Den Haag. Gewoon angst iets fout te kopen. Alternatieven ?
Ik zou er 1 voor je kunnen kopen en opsturen? Of je kan radio Twente even bellen, misschien willen ze hem voor je opsturen. Hij kostte 2,50 of zoiets
SnowBeast schreef: 11 dec 2018, 21:42
thijser schreef 25.11
6 Volt relais (SRU-06VDC-SD-C)
Pff, haast niet te vinden op 't internet. Is van Velleman en die vindt je wel op een printplaat (4x), dat noemt een kit K2633.
Een massa's andere cijfer-en-letter combinaties met ander voltages, 05V, 09V, 12V en ga zo maar door.
Ga wel bij Radio Twenthe zoeken, al rij ik van Antwerpen naar Den Haag. Gewoon angst iets fout te kopen. Alternatieven ?
Waarom geen SSR ipv een relais? Kost misschien een paar € meer maar is beter. Ook op termijn geen ingebrande contactjes meer.
DRA1-MPDCD3 of
ODCM-5 of ...
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Kunnen jullie geen solid state relais gebruiken?
https://vanallesenmeer.securearea.eu/So ... MB-202P-6V
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 14 mar 2019, 13:35 Waarom geen SSR ipv een relais? Kost misschien een paar € meer maar is beter. Ook op termijn geen ingebrande contactjes meer.
DRA1-MPDCD3 of
ODCM-5 of ...
Als ik het mij goed herinner dan heeft iemand een SSR geprobeerd, maar die kreeg daar juist ellende mee. Ik heb er toen niet meer naar gekeken wat precies het probleem was. Is denk ik in dit draadje terug te lezen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

door thijser » 17 sep 2018, 13:33
foto op pagina 28 in dit katern
Wat Thijser gebruikte is een SSR (heb em ook gekocht) en ook die van Veltmann gekocht bij Radio Twente.
Denk niet dat bij Thijser het licht is uitgevallen.
??? Thijser : nog steeds licht in de duisternis ?
Mijn "zotte" maat emeritus elektronica wist mij te zeggen dat die van Thijser hem meer beviel. Vraag me niet waarom, puur Chinees voor mij, heb hem ook bij de Chinezen gekocht hé :bj
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1589
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Free2be schreef: 14 mar 2019, 16:47 Kunnen jullie geen solid state relais gebruiken?
https://vanallesenmeer.securearea.eu/So ... MB-202P-6V
Deze zal enkel werken bij AC. Bij DC kan je hem niet meer uitzetten tgv houdstroom en geen nuldoorgang. Je moet echt wel kijken dat het voor DC werkt. Dus met transistor of FET en niet met triac.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Zo ver was in nog niet afgedaald in de functionaliteiten van 'n SSD. Ik heb ze wel eens toegepast in 'n drank automaat, werkte prima, maar dat was 'n 220V AC versie.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1589
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Het kan maar je moet het juiste type nemen, zie de 2 die ik al het gegeven als voorbeeld.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

SnowBeast schreef: 14 mar 2019, 20:20 ??? Thijser : nog steeds licht in de duisternis ?
Mijn "zotte" maat emeritus elektronica wist mij te zeggen dat die van Thijser hem meer beviel. Vraag me niet waarom, puur Chinees voor mij, heb hem ook bij de Chinezen gekocht hé :bj
Ik heb eerst een Solid State Relais gebruikt uit china, toen had ik dit fenomeen, bij groot licht knipperde hij aan de onderkant. Ik dacht eerst dat het aan de M99 Pro lag, dus die omgeruild, maar nog steeds het probleem. Uiteindelijk bleek het het relais te zijn...



Ik heb uiteindelijk een "gewoon" relais gekocht bij Radio Twente in Den Haag. Zie deze post voor meer info:
viewtopic.php?f=9&t=1115&p=43103#p43103
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Gespot in Spanje, een ST2 die eruit ziet als een (oude) ST2S ???Afbeelding, Afbeelding
Ik vond het een curiosum. Ook MT5e's erop gezien (zie in dit forum MT2 ombouwen naar MT5).
Kan het zijn naargelang waar dat je dat ding koopt dat je andere configs kan hebben ?
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie