Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

thijser schreef 12 dec 2018, 15:57

Elsje schreef: ↑
12 dec 2018, 15:04
Mijn relais heb ik bij Conrad besteld.

Weet je nog welke, want dat is best lastig zoeken in de Conrad-Relais jungle :)
Sorry, maar ik ben soms impulsief en loop ik mijn trappers los voorbij. Toooo excited :D 't Is niet dat ik lui ben hé.
Heb contact opgenomen met Radio Twenthe en de 6V relais SRU-06VDC-SD-C is al onderweg :mrgreen:
Heb me suf gezocht op het internet, en ja, ben het met Thijser eens, wat een jungle op het tinternet :lol:
Radio Twenthe is een redder in nood en very swift :ay
Op een paar euries ga ik niet kijken, ga ook de relais van Elsje op Alidinges bestellen, dan kan ik nog kiezen als het zover is :lol:
Thijser : je SAE kabel heb ik ook al binnen, heb de 12AWG genomen
Bedankt voor de tips ! :bi
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Even op de kantlijn : om sneller met 'stellig beter' licht dan de k... E3 op de baan te gaan (asap) was ik aan het zoeken naar de M99 MINI PRO-25 die blijkbaar zich aanpast tss 5V en 12V standaard spanning, wat me zou dwingen de boel ff open te gooien (qua training hé) en te zien waar alle spaghetti draden naartoe leiden of van waar ze komen, zonder enige krachttoer met relais en zekeringhouder aan de slag te gaan. Mijn zwanenzang is dat je met die E3 écht niet genoeg ziet als je in het straat-onverlicht donker rijdt tegen 45 per uur (wel toegegeven 43,7 dan maar).
Probleem is dat die M99 MINI PRO-25 langs geen kanten te vinden is op het internet, wederom ook niet bij Supernova.
Gek toch ? Wat is dat toch met een (het) goed(e) licht ? Mag je daarme niet met rijden of wat ? Vindt men het beter dat je met donker licht ergens tegenaan rijdt ? (boom, gracht, paal of andere curiosa). Grrrrrrrr
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Golvas

SnowBeast schreef: 13 dec 2018, 19:43 de M99 MINI PRO-25
De M99 MINI PRO-25 is een lamp voor een pedelec.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SnowBeast schreef: 13 dec 2018, 19:43 Even op de kantlijn : om sneller met 'stellig beter' licht dan de k... E3 op de baan te gaan (asap) was ik aan het zoeken naar de M99 MINI PRO-25 die blijkbaar zich aanpast tss 5V en 12V standaard spanning,
Hou er wel rekening mee dat:
- de lamp op 6V meer stroom gaat trekken dan jouw E3, in hoeverre kan jouw controller daar tegen?
- de M99 Mini Pro-25 welliswaar automatisch schakelt, MAAR:
Uit de spec:
Wattage high beam 5 V: 12 W / 6 V: 7,5 W / 12 V: 17 W*
* Automatic power adaption to the port power. This means that the light will have more power on a 12 V port than on a 6 V port.

Ofwel: de high beam is gelimiteerd op 7,5W, maar iets meer dan de low beam dus.


Even voor alle duidelijkheid:
De E3 werkt op 6V, ik kan zo niet terugvinden wat het vermogen is dat deze lamp trekt. Als je hier een andere 6V lamp op zet die *meer* stroom trekt dan is de kans op problemen groot! Je weet namelijk niet wat de maximale stroom is die de Stromer op die 6V lijn kan geven!

Het briljante van de M99 Pro is juist dat die "direct" op de accu aangesloten kan worden (direct tussen quootjes omdat er uiteraard een zekering tussen komt!). Hierdoor levert de 6V aansluiting alleen een te verwaarlozen kleine stroom om het relais te schakelen, waardoor deze oplossing geen problemen gaat opleveren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

@SnowBeast Tof dat je de spullen in huis hebt! Mocht je er echt mee aan de slag gaan let me know, ik vind het prima om even te bellen bijvoorbeeld om nog wat tips uit te wisselen.

Ik zou inderdaad niet met een andere lamp gaan rommelen en toch even wachten op de M99 Pro, daarvan weten we inmiddels hoe die aangesloten moet worden en dat het werkt. Met die M99 Mini loop je risico dat de lamp niet volledig tot zijn recht komt of dat het niet lekker werkt, dat is ook zonde van het geld.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Het heeft lang winter geweest, maar geen sneeuw, da's al iets :ay
Lamp besteld en drie maanden later ... Niets, nada, nothing, rien, nix, niente, tipota ...
Toch ff beleefd informeren : hoe zit dat nou ... "Wel, nou ja, sorry, maar de backorders worden alsmaar achteruit geschoven, onze excuses daarvoor." Geen nood, alles keurig terugbetaald, en meteen treugbesteld op een andere sit met de voetnota ergens "Auf lager", Yuhu ... :bj . Mailtje gekregen : de postduif is onderweg ... ben benieuwd. Na 3 dagen is ze nog niet geland. Nou ja, met dit dit hevige stormwinden van het voorbije week-end zal ze zeerzeker wat tegenwind hebben gehad :o
Gelukkig houdt mijn goede vriend Winston in de goede mood, ik heb geduld, veel zelfs, en de dagen worden terug langer, dus ik zit niet in paniek.
Er volgt nog een leuk wist-je-datje hieromtrent, komt nadat mijn postduif is aangekomen, maar het is wel raar. :?:

Ondertussen met een maat gesproken die een emeritus is in "zotte" elektronica en die kon me ook bevestigen dat het schema van Thijser (2 dec 2018) volledig de weg houdt (it holds the road). Niet dat ik eraan twijfelde, maar het is leuk voor mij (dummy idiot dat ik ben) dat 2 expert bronnen me hebben bevestigd dat dit helemaal juist is. :cool2:
En nog meer; hij zal me helpen, hij vond het piece of cake om uit te voeren. Dus ik hoop goede tips 'n' tricks te delen.

Heb ook bij Supernova die multifit bolt besteld, pffff 15 Euries, maar ja ik vond geen alternatieven op alidingens enz. Dus dan maar. Die duif is ook al 2 weken onderweg.

Ondertussen ook al zitten spieken over remmen in dit forum, ook wel boeiend (post Elsje).

Feit is wel dat als je wat wil upgraden dat dit wel een snok geld kost. Niet dat ik dat erg vind, maar de marketing van Stromer werkt wel. Ze duwen je echt wel in een fuik. Én er zijn zo nog andere dingen die storend zijn aan dat fietske, de bel bvb.

Woilaaa, ben weeral uitgeraasd. Maar het is allemaal boeiend en puik werk dames/heren. Keep on going. :az
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

De duif is gearriveerd :bp: Vrijdag besteld, net op mijn tafel gelegd
Afbeelding

Het raar verhaal : beide Duitse webshops hebben dezelfde bankrekening in Dresden waarop ik heb gestort.
De ene heeft na 3 maanden de handdoek in de ring gegooid en de andere was pijlsnel om te leveren.

Nu nog op de Supernova Security Bolt Kit for Multimount wachten en een dagje verlof inplannen rond Pasen en dan aanvallllleeeeun ... :d3:
Bijlagen
20190313_124424.jpg
20190313_124424.jpg (329.83 KiB) 3852 keer bekeken
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Veel plezier met opbouwen! En daarna nog meer plezier met 's nachts door het licht rijden :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

SnowBeast schreef: 13 mar 2019, 13:03 De duif is gearriveerd :bp: Vrijdag besteld, net op mijn tafel gelegd
Via welke webshop ?
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Bike24
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie