Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Lomito

Leuk initiatief: delen van kennis en kunde, wat mij betreft het forum op z'n best! En dan zeker gecombineerd met een montagedag waarbij de deelnemers elkaar helpen met de plaatsing van de bouwlamp.

Mijn hoop is dat Stromer zelf ook zal inzien dat goede verlichting voor de meeste eindgebruikers essentieel is en de bouwlamp op elke Stromer aanbieden, eventueel als optie.
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Verwacht het maar niet. Ik heb destijds expliciet bij dealer en rechtstreeks bij Stromer nagevraagd. Het was 2x nee en door Stromer zelfs zeer expliciet dat dat echt niet ging :roll: .
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Belangrijkste bij de modificatie is het goed verleggen en aansluiten van de bedrading!
Zorg ervoor dat deze overal goed beschermd is en niet langs scherpe delen zoals doorvoeropeningen kan openschuren door trillingen/bewegingen. En trillingen zijn er heel veel ... tijdens het fietsen.
De rest is eigenlijk niet spannend.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fietske schreef: 04 mei 2018, 10:07 De rest is eigenlijk niet spannend.
Niet spannend! ROFL :bj
(iets met spanning en zo)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Fietske schreef: 04 mei 2018, 10:05 Verwacht het maar niet. Ik heb destijds expliciet bij dealer en rechtstreeks bij Stromer nagevraagd. Het was 2x nee en door Stromer zelfs zeer expliciet dat dat echt niet ging :roll: .
Dat wordt wel anders wanneer de eindgebruikers zelf de lamp gaan plaatsen of zelfs voor een ander merk fiets kiezen omdat op dat merk de lampmodificatie wel wordt ondersteund.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fietske schreef: 04 mei 2018, 10:05 Het was 2x nee en door Stromer zelfs zeer expliciet dat dat echt niet ging :roll: .
Nee hoor, natuurlijk *kan* het niet...
Da's "kleine kinderen" kan niet, vrij vertaald: dat wil ik niet.

De ST2s heeft toch dezelfde motor als de ST2 (met wat andere software)? Dan zou de M99 Pro compatibel moeten zijn met de CAN bus daarvan.
Ik weet niet of de ST1x ook compatibel is, door wie wordt die motor gemaakt?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 04 mei 2018, 10:50 Nee hoor, natuurlijk *kan* het niet...
Da's "kleine kinderen" kan niet, vrij vertaald: dat wil ik niet.
Correct.

De voorlopers van de ST1 en ook de eerste ST1 modellen werden nog wel met leuke opties aangeboden: wel/geen drager, mandje achterop, diverse geveerde voorvorken, etc. tec. En -jawel- zélfs de mogelijkheid om een duurdere koplamp te nemen.

Ik vind het nog steeds ontzettend jammer dat Stromer gestopt is met het aanbieden van dergelijke opties. Het zal wel een kostenverhaal zijn, maar ik sta totaal niet achter die keus. Maandag in Zandvoort ga ik ook gewoon weer beginnen over het gebrek aan dit soort opties.
FreddyH schreef: 04 mei 2018, 10:50 De ST2s heeft toch dezelfde motor als de ST2 (met wat andere software)? Dan zou de M99 Pro compatibel moeten zijn met de CAN bus daarvan.
Ik weet niet of de ST1x ook compatibel is, door wie wordt die motor gemaakt?
Allemaal TDCM.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 04 mei 2018, 10:50
De ST2s heeft toch dezelfde motor als de ST2 (met wat andere software)? Dan zou de M99 Pro compatibel moeten zijn met de CAN bus daarvan.
Ik weet niet of de ST1x ook compatibel is, door wie wordt die motor gemaakt?
Ik heb mijn dealer eens gevraagd. Het grote verschil tussen de S en de gewone ST2 is de verdeler. De verdeler zit tussen de controller en alle bedieningen: remhendels, licht, ondersteuningsstand. In de verdeler zit het grote verschil: 12V bij de S versus 6V. De verdeler zit achter het balhoofd. Ik kon er van binnenuit na het weghalen van de accubak niet bij. Moet vast en zeker via het gat van de OMNI. Maar ja hoe krijg je de OMNI eruit :?:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat klinkt als geen probleem: de bouwlamp wordt direct (lees: via zekering) op 48V aangesloten dus die 12V heb je helemaal niet nodig. Mocht je voor de achterlamp wel 12V nodig hebben dan zetten we er een simpele Buck converter tussen, maar ik gok dat de koplamp de 12V voor de achterlamp aanlevert: die moet de lamp namelijk ook aan/uit schakelen.

Zodra ik mijn lamp binnen heb zet ik er een keer een labvoeding op en sluit ik hem op mijn controller aan. Als het goed is gaat de lamp dan aan als ik mijn fiets aan zet, dan kan ik gelijk meten of er 12V uit komt voor het achterlicht.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 04 mei 2018, 11:57 Allemaal TDCM.
Klinkt aannemelijk: anders wordt de Omni namelijk complexer dan noodzakelijk: je moet dan meerdere protocollen ondersteunen, of je moet voor verschillende fietsen verschillende Omni software maken. Beide situaties moet je niet willen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie