Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik ben erg benieuwd of hij dat wil doen. Hij neemt namelijk daarmee alle garantieverantwoordelijkheid met bijbehorende kosten op zich.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Niet noodzakelijk, de werkzaamheden kunnen door je dealer uitgevoerd worden op eigen risico van de eigenaar. Jij koopt de lamp en schakelaar, de dealer monteert de lamp en rekent je alleen werkplaatstarief onder vermelding van "onderhoudsbeurt" op de factuur. Met een ST1x/ST2 zou ik er alles aan doen om de bouwlamp zo snel mogelijk op mijn fiets te krijgen, vooral als je regelmatig 's avonds over donkere wegen rijdt en helemaal als je ook 's winters of met slechte zichtomstandigheden (mist/regen) rijdt.

Daarnaast zou ik de M99pro niet willen missen vanwege de mogelijkheid om het grootlicht te gebruiken om ander verkeer te waarschuwen van grote afstand, ook overdag! Overigens zit de grootlichtknop op de ST5 aan de linker kant van het stuur en nu rechts. Na wisseling van fiets zal ik opnieuw moeten leren automatiseren op de bediening van het grootlicht, maar met de frequentie dat ik die functie gebruik zal dat niet langer dan twee weken duren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 30 apr 2018, 10:27 Ik ben erg benieuwd of hij dat wil doen. Hij neemt namelijk daarmee alle garantieverantwoordelijkheid met bijbehorende kosten op zich.
De Stromers van Stroompje zijn van 2014 en vallen dus al buiten garantie. Ik denk dat vooral het arbeidsloon vrij hoog zal zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Elsje schreef: 30 apr 2018, 10:27 Ik ben erg benieuwd of hij dat wil doen. Hij neemt namelijk daarmee alle garantieverantwoordelijkheid met
Stromeur schreef: 30 apr 2018, 14:24 De Stromers van Stroompje zijn van 2014 en vallen dus al buiten garantie. Ik denk dat vooral het arbeidsloon vrij hoog zal zijn.
Hallo Stromeur, Elsje, en Lomito,

Ik heb de afgelopen dagen een aantal dealers gecontacteerd, inclusief de Amsterdamse dealer, die we persoonlijk bezocht hebben.
Hun antwoord is:

“Kan niet, mag, niet, doen we niet, geen garantie, etc.”

Ik heb de Amsterdamse dealer gevraagd wat de redenen zijn dat men hier niet aan begint.
Naast kwaliteit en garanderen dat de oplossing ook werkt, en kennelijk huiverig zijn voor uitzoekwerk (ook al is er al een beschrijving van forumleden die aangeeft dat het kan en hoe het moet) is er ook “Stromer ondersteunt dit niet” standpunt. Arbeidsloon wordt dus nog niet als argument gebruikt, en daar hebben het verder ook niet over gehad.
Dat onze fietsen uit de garantie zijn schijnt ook nauwelijks mee te wegen.
Ik heb de dealer in Amsterdam gevraagd of er geen enkele lamp is van Supernova die wel kan worden gebruikt.
Het antwoord (per mail na enig uitzoekwerk) was dat de Pure misschien past, want daarvan een 6 Volt uitvoering. Hoe dat zou moeten moest ik zelf uitzoeken met Supernova, die ik inmiddels heb gecontacteerd.

De Pure heeft bij 6 Volt 500 lumen output, niet het niveau wat ik graag wilde, maar 3 maal meer dan de E3 die we er nu op hebben.

Ik moet nu de Sallandse heuvelrug in de avonduren over met een hoofdlamp onder rand van de helm bijgeschakeld, of minder dan 30 km per uur rijden :bh:

“Dat E3tje geeft je een beetje het gevoel van de 90jaren van de 19de eeuw, toen het voorschrift was dat er een persoon voor een automobiel liep met een kaars, om de mensheid voor het onheil de aanstormende auto te melden. :D
Voor alle duidelijkheid, ik was daar niet zelf bij hoor :bp:

Ik zal jullie op de hoogte houden van de antwoorden van Supernova (hoewel die misschien wel ergens op dit forum al terug te vinden zijn, maar als recent lid is mijn leerachterstand nog aanzienlijk :P ).

Mocht een en ander dan wel kunnen, de kabels etc. beschikbaar zijn, dan moet ik zien of ik de klus aandurf of een installateur kan vinden.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Lomito

Avond/nachtritjes over de Sallandse heuvelrug... ik ken die weg van Holten naar Nijverdal, geweldig mooi en met een M99pro geen enkel probleem.

Dat de dealers geen belangstelling hebben om de superlamp om ST1x/ST2 te plaatsen is inmiddels wel duidelijk, waarschijnlijk hebben de dealers van Stromer te horen gekregen dat dergelijke aanpassingen niet gewenst zijn (om de exclusiviteit van de ST2s en ST5 op peil te houden). Ofwel Do It Yourself!!! Benoist1 heeft duidelijke instructies geplaatst hoe de PRO aangesloten moet worden. Grootste probleem is voorlopig om aan de bouwlamp te komen, winkels als Bike24 kunnen de lamp niet leveren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 02 mei 2018, 17:49 Ik heb de Amsterdamse dealer gevraagd wat de redenen zijn dat men hier niet aan begint.
Naast kwaliteit en garanderen dat de oplossing ook werkt, en kennelijk huiverig zijn voor uitzoekwerk (ook al is er al een beschrijving van forumleden die aangeeft dat het kan en hoe het moet) is er ook “Stromer ondersteunt dit niet” standpunt.
Teveel gedoe dus, en geen steun van Stromer zelf, dus waarschijnlijk voor hen niet rendabel. Heel erg jammer voor ons als eindgebruiker, maar vanuit de bedrijfsvoering van de dealer bekeken ergens ook wel te begrijpen.
Stroompje schreef: 02 mei 2018, 17:49 Mocht een en ander dan wel kunnen, de kabels etc. beschikbaar zijn, dan moet ik zien of ik de klus aandurf of een installateur kan vinden.
Misschien een mini meeting organiseren met mensen die deze mod ook uit willen voeren en het samen doen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Toch weer een verschil tussen Stromer en Klever. Toen ik de kracht van het voorlicht (supernova PRO) van de ST2(s) als argument pro Stromer citeerde, opperden zij onmiddellijk dat 'die zeer makkelijk de originele lamp kan vervangen', en dat de Klever dan nog een stuk goedkoper bleef.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 02 mei 2018, 20:09
Misschien een mini meeting organiseren met mensen die deze mod ook uit willen voeren en het samen doen?
Goede idee :ay en dat ik combi met een groupbuy.

Ik was er overigens al bang voor dat dealers er niet aan beginnen. Zou me niets verbazen als ze daarmee ook een dealerschap en relatie met Stromer in gevaar brengen. Jammer maar de klus is best goed zelf te klaren en vast en zeker een stuk goedkoper.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 02 mei 2018, 20:09 Misschien een mini meeting organiseren met mensen die deze mod ook uit willen voeren en het samen doen?
Zodra ik mijn lamp vervangen heb wil ik best mee komen kijken en technische begeleiding bieden. Ik heb een electro achtergrond en heb ruim voldoende ervaring met meetinstrumenten :geek:
En dan ook ervaring met de Supernova M99 Pro, alleen weinig ervaring met Stromer :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 03 mei 2018, 17:35 Goede idee :ay en dat ik combi met een groupbuy.
:ay klinkt goed, mag best wat van die prijs af :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie