Daarvoor heb je een speciaal tooltje nodig: de SUI NUT Tool (Stromer artikelnummer 221078). Misschien bekijken of er eentje van een dealer geleend of gekocht kan worden?
OMNI verwijderen en terugplaatsen gaat als volgt:
Daarvoor heb je een speciaal tooltje nodig: de SUI NUT Tool (Stromer artikelnummer 221078). Misschien bekijken of er eentje van een dealer geleend of gekocht kan worden?
Dat ziet eruit als het beugeltje dat ik ook nodig ga hebben. Alleen: levertijd 2 wekenElsje schreef: ↑04 mei 2018, 18:37 Dit steuntje heb ik nodig omdat ik een redshift stuurpen heb. Ik weet niet of hij ook op de standaard stuurpen past. QICQ heeft mij geantwoord dat dat dit de oorspronkelijke ST2 s koplampbeugel is. Dus past hij op de ST2 s stuurpen.
https://shop.qicq.nl/stromer-koplampbeugel-st1-x.html
En de Bulls Green Mover E45 met GoSwiss motor!
Remlicht wordt te ingrijpend denk ik. Achterlicht is technisch niet zo ingrijpend voor zover ik nu zie, dus alleen een extra kostenpost.
Bij de Stromers is de aansluiting met relais het makkelijkst, je hebt dan alleen een extra kabeltje 48V met zekering nodig die naar de koplamp gaat. De oorspronkelijke 6V die naar de koplamp gaat gebruik je dan om het relais te schakelen.Stroompje schreef: ↑04 mei 2018, 20:36 3. We moeten zoeken naar een technische upgrade methodiek. Ik lees nu volgens mij op het forum dat er een aantal technisch opties zijn (bijvoorbeeld relais versus direct aansluiting op 48 Volt). Dat soort zaken moeten uiteindelijk leiden tot een conclusie ten aanzien van de werkwijze. En als we dus gezamenlijk die modificatie uitvoeren, dan is het veilig, efficiënt en te ondersteunen voor de amateurs als mij, als we de meest simpele, maar een en dezelfde methode hanteren. Just my 5cents.
Als we met z'n allen bij elkaar zijn en de helft is handig genoeg (al dan niet na wat opleiding) dan hebben we het zo gepiept. De eerste paar zullen traag gaan, daarna wordt het kopieren.
Da's met het relais makkelijk te doen: gewoon een kwestie van de 6V van het relais afhalen en weer naar de oorspronkelijke koplamp leiden (en de 48V kabel weghalen).
Uiteraard. Het zou wat zuur zijn als je per ongeluk je accu kortsluit, dan wordt het in het gunstigste geval een erg dure koplamp. In het ongunstige geval een ritje naar het ziekenhuis *en* een dure koplamp.
Dat laat ik graag aan een ander overStroompje schreef: ↑04 mei 2018, 20:36 7. De gezamenlijke inkoop faciliteert alleen de korting voor deelnemers. Degene die de afspraken met de leverancier maakt zit niet tussen de werkelijke aankoop en installatie. Ik ga ervan uit dat de inrichting voor de gezamenlijke inkoop destijds voor de Kinekt body float een op een gekopieerd kan worden.
Die optie hebben we niet eens: al zouden we willen kunnen we niet ineens de ST2s software op de fiets gaan zetten of zo. Dit kan niet en moet je daarnaast ook niet willen. Maar met de relais oplossing is dit ook helemaal niet nodig.
Normaal hebben ze die op voorraad, dus ze zullen even op zijn. Die levertijd van 2 weken is dus tijdelijk verwacht ik.
31,8mm inderdaad.
Aan het frontplaatje van deze stuurpen zit toch al een lamphouder? Dan heb heb je geen ander frontplaatje nodig.FreddyH schreef: ↑04 mei 2018, 19:03 Ik had ook al naar deze zitten kijken:
(https://shop.supernova-design.com/shop/ ... ategory=30)
Alleen is die niet in hoek verstelbaar, da's bij de mijne wel. Dus ook hier zou ik alleen het eindkapje nodig hebben.
Het was de een of de ander. Maar de standaard stuurpen op mijn fiets is in hoek verstelbaar, vandaar dat ik eigenlijk alleen het frontplaatje zou willen vervangen...
Dat kan iemand zijn met een standaard ST2 s stuurpen of iemand zoals ik met een Redshift stuurpen. FreddyH ik vind vandaag wel een momentje om even mijn E3 te verwijderen en dan de h.o.h. afstanden te meten van de boutgaten. Je hoort van me.
rvaneijk schreef: ↑02 jan 2018, 20:46 Goed nieuws
Ik heb de 12V gevonden die ik zocht. Op de Rosenberger plug op het frame van de fiets staat ongeveer 12V DC. Dit betekent dat we - waarschijnlijk - de ST5 toeter met de volgende componenten op een elegante wjize aan kunnen sluiten op iedere Stromer met een Rosenberger laadplug. Ik weet niet of iedere fiets die heeft, de ST2 in ieder geval wel.