Handige 3D geprinte accessoires voor de Stromer

RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ik heb de 'spray' ook meegemaakt en vandaag voor het eerst de verlengers goed kunnen uittesten + de spatlap. In een woord fantastisch! Geen spray meer, en geen besproeide schoenen meer. Ze doen 't echt geweldig!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
rubenv
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2019, 08:58

Ik was ook al aan het denken aan de spatbordverlengers te bestellen. En dan disdag na het werk thuisgekomen rond 23u. Het regende niet, maar mijn benen waren tot boven mijn knieën nat van de spray. Dus toen direct de spatbord verlengers samen met een laderhouder voor de stromer en mijn vrouw haar fiets besteld bij Jeroen. Deze morgen alles al aangekregen. Ziet er ook allemaal heel goed uit. Wat een top service :cool2:

Afbeelding
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

RikC schreef: 13 sep 2019, 21:43
Het resultaat... n.b. de spatbordverlenger voor misschien net iets teveel opgeschuurd waardoor de hoekjes net iets minder mooi aansluiten. Maar daardoor is ie wel mooi glad!
Hi RikC.
Welke spatlap heb je gebruikt in combinatie met de ST3 spatbordverlenger?
Houdt de spatlap nog veel tegen want de spatbordverlenger komt al heel laag en heb je geen probleem dat de spatlap nu wel heel laag boven de grond komt? bv bij afrijden drempel enz...
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

@Copello, ik heb deze hebruikt n.a.v. een eerdere post in dit topic van Galvas: https://hollandbikeshop.com/advanced_se ... pleet+65mm

Past prima zie mijn fotos in dit topic. Geen problemen met drempels e.d. en ik zie dat de spatlap nog een boel extra tegenhoudt.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Copello schreef: 27 sep 2019, 12:08 geen probleem dat de spatlap nu wel heel laag boven de grond komt? bv bij afrijden drempel enz...
Spatlapje is flexibel.
RikC schreef: 27 sep 2019, 15:12 @Copello, ik heb deze hebruikt n.a.v. een eerdere post in dit topic van Galvas: https://hollandbikeshop.com/advanced_se ... pleet+65mm
Da's "duur", ik kocht hem hier voor € 2,63 ... ruim 54 % goedkoper dus. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

RikC schreef: 26 sep 2019, 20:10 Ik heb de 'spray' ook meegemaakt en vandaag voor het eerst de verlengers goed kunnen uittesten + de spatlap. In een woord fantastisch! Geen spray meer, en geen besproeide schoenen meer. Ze doen 't echt geweldig!
Welke lengte spatbordverlenger kan ik het beste kopen om de "spray" aan de voorkant van het wiel tegen te gaan? 100 of 150 mm?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

thijser schreef: 29 sep 2019, 14:24
RikC schreef: 26 sep 2019, 20:10 Ik heb de 'spray' ook meegemaakt en vandaag voor het eerst de verlengers goed kunnen uittesten + de spatlap. In een woord fantastisch! Geen spray meer, en geen besproeide schoenen meer. Ze doen 't echt geweldig!
Welke lengte spatbordverlenger kan ik het beste kopen om de "spray" aan de voorkant van het wiel tegen te gaan? 100 of 150 mm?
Van Zijp zelf geeft aan dat de meeste mensen de korte bestellen voor bovenaan en de lange voor onderaan je spatbord. Dus de combinatie van de twee. Het is denk ik 100 en 175 en niet 150.
ST3 black 983wh
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Top, ik heb die van 100mm besteld, ben benieuwd of die de spray een beetje tegenhoudt :ay
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
kvangemert
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2019, 03:37
Locatie: Westmeerbeek België

Heb net mijn eigen versie/interpretatie van een spatborverlenger geprint en geinstalleerd. 100mm verlenging, breder uitgaand naar ook 100mm met een spoilerlip onderaan. Had al eens zoiets gemaakt voor mijn 25km/h Giant met goede resultaten, benieuwd hoe deze het doet.
IMG_3953.JPG
IMG_3953.JPG (3.07 MiB) 5033 keer bekeken
De bijlage IMG_3953.JPG is niet meer beschikbaar
ST1x Sand 2019 814WH
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb mijn ST3 in het midden van de garage staan en een wandcontactdoos tussen de balken. Na een half jaar tegen een opengeknipt draagtasje aangekeken te hebben heb ik enkele uren met SolidWorks doorgebracht en onderstaande versies geprint van een hangende houder voor de lader aan een 25mm brede spanband. Het printen van de gaten (met ondersteuning) voor de lampjes van de lader is geen daverend succes, bij een volgende houder die ik maak laat ik ze weg en wordt het ontwerp ook anders.
Ik ga de houder niet maken. Als je belangstelling heb kan je bij Van Zijp Techniek terecht. Jeroen zal zelf beslissen of hij een hangende lader gaat maken en hoe het model eruit gaat zien.
Ik doe dit om kennis van SolidWorks en 3D printen te vergaren als techniekdocent op een VMBO. Ik ben van mening dat ik het beste leerlingen iets kan leren als ik zelf ook de techniek beheers.
Hoekige houder
Hoekige houder
IMG_6891.JPG (1.35 MiB) 4855 keer bekeken
hoekige houder
hoekige houder
IMG_6891.JPG (1.35 MiB) 4852 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie