Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joker schreef: 07 feb 2023, 21:06 Gewoon je hoofdomtrek meten.
De Anverz is makkelijk verstelbaar.
Die past je als gegoten.
Prima helmpje is het.
Dat is iets te simplistisch. Of een helm goed zit heeft veel met de vorm van je hoofd te maken, ovaal of juist ronder. Ik heb die Lazer Anverz ook geprobeerd en bij mij zit hij voor geen meter.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens.

En als er geen fysieke winkel in de buurt is om te passen, dan online de twee meest voor de hand liggende maten bestellen, met beleid en respect uitpakken, passen, één helm houden en de andere retour sturen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Frage:
Kann mir jemand sagen, wann die NTA8776 eingeführt wurde?




??????????




Vraag:
Kan iemand mij vertellen wanneer NTA8776 werd geïntroduceerd?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Flyy schreef: 23 feb 2023, 18:56 Vraag:
Kan iemand mij vertellen wanneer NTA8776 werd geïntroduceerd?
Geïntroduceerd eind 2016, de eerste helmen waren in NL ongeveer februari/maart 2017 verkrijgbaar. Ze waren per 1 januari 2017 verplicht voor nieuwe speed pedelecs en per 1 juli 2017 verplicht voor alle speed pedelecs.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
rikkieking
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2022, 07:41
Merk SP: Klever N Rogue 45 2022 1200Wh
Km-stand: 3500

rikkieking schreef: 07 feb 2023, 10:23 Ik ben ook in het bezit van een Abus 2.0 pedelec ace, en achteraf is het de meerprijs niet waard. Het vizier is waardeloos door de turbulentie die het veroorzaakt en daarmee nog erger tranende ogen dan zonder vizier.
Nog een aandachtspuntje voor deze helm; Ik heb hem deze week voor het eerst gedragen zonder helmmuts en toen kwam ik erachter dat de padding niet OK is. Met name die bij het voorhoofd, hiervan krullen de scherpe randjes naar binnen. Dit zit erg oncomfortabel, en tevens ziet mijn hoof er na een half uur fietsen uit als Frankenstein.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?
Klever N Rogue 45 2022 1200Wh - flatbar, Continental Top Contact Winter II premium 27,5x2.0, Ortlieb Back Roller Classic black
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Die van mij zit zonder muts prima, maar ook ik krijg een mooie lijn op m'n voorhoofd. Hetzelfde heb ik trouwens met bijna alle hoofddeksels. Gelukkig ben ik al getrouwd en zie ik het zelf niet. :cool2:

Misschien kun je de kussentjes nog wat verstellen? Zit gewoon met klittenband vast.
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
Funky2Pedal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2022, 10:05
Locatie: IJsselstein
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 5750

rikkieking schreef: 17 mar 2023, 07:53
rikkieking schreef: 07 feb 2023, 10:23 Ik ben ook in het bezit van een Abus 2.0 pedelec ace, en achteraf is het de meerprijs niet waard. Het vizier is waardeloos door de turbulentie die het veroorzaakt en daarmee nog erger tranende ogen dan zonder vizier.
Nog een aandachtspuntje voor deze helm; Ik heb hem deze week voor het eerst gedragen zonder helmmuts en toen kwam ik erachter dat de padding niet OK is. Met name die bij het voorhoofd, hiervan krullen de scherpe randjes naar binnen. Dit zit erg oncomfortabel, en tevens ziet mijn hoof er na een half uur fietsen uit als Frankenstein.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?
Deze helm heb ik wel geprobeerd, maar op mijn hoofd zat de helm niet lekker. Ondanks dat je de helm kan afstellen had ik het gevoel dat de vorm 'te groot' was.

Nu heb ik de Casco SPEEDAIRO 2 RS (maat M, dus met NTA 8776 keurmerk) en deze zit goed.
Samen met een aparte regencover, earpads, en fotochromatisch vizier lijkt hij voor het hele jaar door geschikt.
Het enige nadeel, in het weer a la viewtopic.php?t=5786 op 10 maart, merkte ik dat er uiteindelijk water aan de binnenzijde van het vizier kwam.
(maar mijn waterdichte handschoenen waren ook doorweekt 8-) )
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

rikkieking schreef: 07 feb 2023, 10:23 Ik ben ook in het bezit van een Abus 2.0 pedelec ace, en achteraf is het de meerprijs niet waard. Het vizier is waardeloos door de turbulentie die het veroorzaakt en daarmee nog erger tranende ogen dan zonder vizier.
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik ben zelf juist erg blij met dit vizier. Ik kreeg vandaag alweer vliegjes in mijn ogen, sinds lange tijd het vizier weer gebruikt, god wat was ik er blij mee. Heerlijk met je ogen uit de wind en geen troep meer in je ogen. (in totaal rijd ik al 30.000km speed pedelec, dus ik durf mijn ervaringen wel enigszins betrouwbaar te noemen). Met harde regen is ie ook fijn, anders wordt je netvlies gestraald

Ik heb zelf een licht getint vizier, is fijner met heel zonnig weer vind ik. Ik ben zelf erg blij met mijn Abus Pedelec 2.0 Ace, het oplaadbare achterlampje gebruik ik veel (mijn ST2 2015 heeft alleen een fietslampje achter, kenteken is niet zichtbaar dus dit is heel waardevol in de donkere winter)

Verder heb ik een veel minder erge zweetkop dan met de Italiaanse fluthelm die ik eerst had (ik ben het merk even kwijt, maar hij had ook best wat gaatjes ter ventilatie en een vizier). Bij een val is deze gesneuveld. De Ace die ik nu heb is knalgeel, valt goed op :geek:

De Stromer helm begrijp ik niet helemaal, nog steeds zonder vizier... (die ik gezien heb dan) Dan heb je nog nooit in de zomer gereden, als je brilloos bent, vliegt er zo ontzettend veel meuk in je ogen! :P
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk dat het allemaal enorm afhankelijk is van de vorm van je hoofd en de hoek van je hoofd tijdens het fietsen. Afhankelijk daarvan kan de wind netjes zoals ontworpen om je hoofd heen krullen (dan is het vizier perfect) of krijg je allerlei turbulentie en is het vizier een grote bak ellende.
Zelfde met of het vizier irritant tegen je neus aankomt of dat je juist meer dan ruimte over hebt. Voor de ene perfect, voor de ander 3x niks.

Ik heb een paar helmen met vizier geprobeerd, ik vond ze niet geweldig. Maar ik rijd sowieso met fietsbril, dus die vliegjes doen me niet zoveel (totdat ze in mijn keel vliegen, dan heb ik ineens een andere mening :aq ).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Heeft iemand ervaringen met de Kask Urban-r?
Ik ben op zoek naar een helm en deze zat eigenlijk wel goed.
Goed vizier ook dat in opengeschoven positie niet stoorde.
Ik zag overigens wel nergens iets van een NTA-keuring op de helm staan, maar volgens de winkelbediende was deze wel degelijk geschikt voor op de speed pedelec hoewel ik hier eigenlijk online niks over kan terugvinden :bn:
Kask.jpg
Kask.jpg (52.12 KiB) 2534 keer bekeken
Plaats reactie