Serfas HT-500

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Iemand ervaring met deze helm?
7747DC95-AACD-4FC5-8904-C5C18D27D99E.jpeg
7747DC95-AACD-4FC5-8904-C5C18D27D99E.jpeg (40.56 KiB) 6564 keer bekeken
https://www.serfas.com/shop/products/he ... certified/
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuk dopje, goeie kleuren. Jammer dat ze het binnenwerk niet tonen. Dat zegt meestal wel iets over het draagcomfort. Lampje achterop: ik ben niet zo'n fan van kermis die meestal toch niet voldoet. Ik heb liever een goed achterlicht/remlicht, klaar. (Maargoed, het lampje hoeft ook niet aan natuurlijk.)

Ik vind 'm er wel leuk uitzien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 08 mei 2020, 23:33 (Maargoed, het lampje hoeft ook niet aan natuurlijk.)
Klopt, maar dan heb je nog steeds wel het gewicht van de accu dat je helm te zwaar is.

Wat ik op het oog goed vind bij deze helm is dat het kun bandje vanaf de binnenkant van de helm loopt. Hierdoor loopt het netjes strak langs je gezicht af en gaat het waarschijnlijk minder windruis opleveren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

FreddyH schreef: 09 mei 2020, 07:38
Stromeur schreef: 08 mei 2020, 23:33 (Maargoed, het lampje hoeft ook niet aan natuurlijk.)
Klopt, maar dan heb je nog steeds wel het gewicht van de accu dat je helm te zwaar is.
Ik denk dat dit slechts een paar gram zal zijn. Een LED lampje met batterij.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

FreddyH schreef: 09 mei 2020, 07:38
Stromeur schreef: 08 mei 2020, 23:33 (Maargoed, het lampje hoeft ook niet aan natuurlijk.)
Klopt, maar dan heb je nog steeds wel het gewicht van de accu dat je helm te zwaar is.

Wat ik op het oog goed vind bij deze helm is dat het kun bandje vanaf de binnenkant van de helm loopt. Hierdoor loopt het netjes strak langs je gezicht af en gaat het waarschijnlijk minder windruis opleveren.
Ik dacht net hetzelfde wat die bandjes betreft, nu heb ik constant windruis behalve wanneer ik op de baan ben met de Cratoni Vigor maar ik vind die echt te lomp bij warmer weer. Ik zie die Cratoni eerder als een 'winterhelm'.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 08 mei 2020, 23:33 Leuk dopje, goeie kleuren. Jammer dat ze het binnenwerk niet tonen. Dat zegt meestal wel iets over het draagcomfort. Lampje achterop: ik ben niet zo'n fan van kermis die meestal toch niet voldoet. Ik heb liever een goed achterlicht/remlicht, klaar. (Maargoed, het lampje hoeft ook niet aan natuurlijk.)

Ik vind 'm er wel leuk uitzien.
Mag ik eerlijk zijn... ik had in Google getikt 'NTA 8776 orange'. :-) Ik ben namelijk op zoek naar een lichte helm liefst in het oranje. Door één of andere reden valt die echt op in het verkeer, veel mensen denken dat er een 'zwaantje' (politieman/vrouw met moto) op de baan is. :-)
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromer9000 schreef: 10 mei 2020, 09:35 Ik dacht net hetzelfde wat die bandjes betreft, nu heb ik constant windruis
Ik dacht ook dat de windruis die me hinderde door de bandjes van mijn helm (MET Grancorso ) werd veroorzaakt, tot ik testte door een stukje zonder helm te rijden : de windruis was echter exact hetzelfde ... oordoppen besteld en sedertdien gebruik ik die quasi altijd als ik met de SP op pad ben, een wereld van verschil. :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Golvas schreef: 10 mei 2020, 09:54
Stromer9000 schreef: 10 mei 2020, 09:35 Ik dacht net hetzelfde wat die bandjes betreft, nu heb ik constant windruis
Ik dacht ook dat de windruis die me hinderde door de bandjes van mijn helm (MET Grancorso ) werd veroorzaakt, tot ik testte door een stukje zonder helm te rijden : de windruis was echter exact hetzelfde ... oordoppen besteld en sedertdien gebruik ik die quasi altijd als ik met de SP op pad ben, een wereld van verschil. :bf:
Golvas,

bedankt voor de tip van die oordoppen. Op maat gemaakte neem ik aan?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik wou idd eerst voor op maat gemaakte oordoppen gaan, maar heb als snelle tussenoplossing deze online besteld welke me prima bevallen.

Je ontvangt 4 doppen (2 voor de kleine gehoorgang, 2 voor de grotere gehoorgang), filters en een kokertje(doppen opbergen en aan sleutelbos bevestigen) ... ik reinig de doppen met deze spray.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Golvas schreef: 10 mei 2020, 10:16 Ik wou idd eerst voor op maat gemaakte oordoppen gaan, maar heb als snelle tussenoplossing deze online besteld welke me prima bevallen.

Je ontvangt 4 doppen (2 voor de kleine gehoorgang, 2 voor de grotere gehoorgang), filters en een kokertje(doppen opbergen en aan sleutelbos bevestigen) ... ik reinig de doppen met deze spray.
Ik ga er eens naar kijken, nogmaals bedankt. :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie