Helmen met NTA 8776 keurmerk

Pimp jouw SP. En dan wil je er natuurlijk zelf ook een beetje leuk op staan.
Nerror
Runner-up
Runner-up

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door Nerror »

Stromeur schreef:
25 nov 2019, 19:25
Zoekmachine al gebruikt?
Ik denk dat ik dan eerst moet zoeken achter de zoekmachine..

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas »

Wie zoekt die vindt : viewtopic.php?f=9&t=1081
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Nerror
Runner-up
Runner-up

Bericht door Nerror »

Nerror schreef:
25 nov 2019, 20:11
Stromeur schreef:
25 nov 2019, 19:25
Zoekmachine al gebruikt?
Ik denk dat ik dan eerst moet zoeken achter de zoekmachine..
Zag er op het eerste zicht wel interessant uit..
https://www.duijvestein-wintersport.nl/ ... &266=39835

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Bericht door Stromeur »

Keurmerk EN1077, ASTM F2040
Dit is een skihelm. Op zich geen probleem, maar deze helm heeft niet het voor de speed pedelec wettelijk verplichte NTA-8776 keurmerk.

Mijn advies: lees dit topic eens volledig door.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar Papua New Guinea
Tomasj
Veteraan
Veteraan

Bericht door Tomasj »

Ik heb me vandaag een nieuwe helm gekocht. Na uitvoerig passen heb ik gekozen voor de Lazer anverz, die perfect rond mijn hoofd paste. De Abus Speed-pedelec 2.0 kon ik niet goed vastzetten op mijn hoofd, die viel dus af.

De Anverz zit goed, bril past perfect onder het vizier. Windgeruis is niet erger dan met de Abus speedpedelec 1.0 die ik tot nu toe gebruikte. Maar die zat nooit echt perfect.

In de winkel lagen ook nog Giro helmen, maar die weiger ik principieel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur »

Ik ben ook nog steeds enorm blij met mijn Anverz. Wat mij betreft de best ventilerende lichtgewicht helm met vizier.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar Switzerland
Lune de Fiel
Pro
Pro

Bericht door Lune de Fiel »

:d3:
Ik hield van de oude standaard motorhelmen zoals de Kali Java (bestaat niet meer) en de Cratoni Vigor. Maar nu richt ik me op een andere helm van het Belgische merk Lazer, onlangs gekocht door SHIMANO. Dit is de Lazer Anverz NTA MIPS. het lijkt de beste Lazer te zijn. Wat vindt u van deze headset in vergelijking met de concurrenten?
:av
https://www.lazersport.com/fr/adult/hel ... aram=ebike
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5

John1982
Runner-up
Runner-up

Bericht door John1982 »

Hallo, ik heb vorige week een koprol gemaakt met mijn ST3 (betonblok die wou blijven staan, overkop, pols gebroken op verschillende plaatsen) en mijn helm heeft mij denk ik gered. Een abus waar nu een deukje in zit, een uitpuilende profilering (die er mijn inziens grotendeels is voor de sterkte) is ingedeukt, anders is de helm gewoon wat gekrast. Maarja , dus nu maar uitkijken voor een andere.
Ik heb dit topic goed doorlezen, maar bijna niemand spreekt over het voordeel van een kapje vooraan. Mijn ervaring is met kapje dat je bril veeeeeel minder nat wordt als het regent. Je moet maar eens eerst een pet aandoen en dan je helm erboven in de regen, zeeer groot verschil. Ik lees enkel dat mensen dit zien als een nadeel?
Goed zien is zowat het belangrijkste...

Ik dacht dus voor mijn volgende helm ofwel grote voorkap, ofwel vizier die ik dan half open laat staan zodat die de regen van mijn bril weg houd.

Wat is jullie ervaring met regen en vizier? Ik denk toch altijd een bril te blijven dragen, of vangen je ogen echt geen wind meer?
grts
John

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur »

Ik ben brildrager en heb een helm met vizier (Lazer Anverz).

Regen die niet op je bril landt, landt op het vizier, dus je zicht wordt er sowieso door belemmerd.
Achter een "gewone" bril krijg je altijd wind. Met een vizier is die wind grotendeels weg, maar niet helemaal.

John1982
Runner-up
Runner-up

Bericht door John1982 »

Als je dan je vizier een deel omhoog doet, zodat er er niet door kijkt, houdt die niet de regen weg van je bril? Of is dat positive thinking?
Ik zit voorlopig vooral te kijken naar de Lazer Anverz (had al gelezen dat jij (stromeur) daar tevreden over was....) en de Abus 2.0 ace...

Plaats reactie