MIGHTY E-Motion 45S helm

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

In mijn zoektocht naar een helm die de oren ook afschermt (en de Cratoni Vigor vond ik nog wat te prijzig), deze Mighty 45S tegengekomen en kunnen bestellen voor 51€. Voor die prijs toch maar eens uitproberen, dacht ik!
ECE R22.05 keurmerk, voldoende ventilatie lijkt me en uitneembare en wasbare binnenbekleding. Een schoonheidsprijs gaat hij niet winnen, maar ik laat jullie mijn bevindingen weten want ik kan er zelf geen review of test van vinden.
(Ondertussen betaal je al het dubbele, maar prijzen fluctueren nogal eens op Amazon.)
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

JeroenH schreef: 06 mei 2019, 09:34 In mijn zoektocht naar een helm die de oren ook afschermt (en de Cratoni Vigor vond ik nog wat te prijzig), deze Mighty 45S tegengekomen en kunnen bestellen voor 51€. Voor die prijs toch maar eens uitproberen, dacht ik!
ECE R22.05 keurmerk, voldoende ventilatie lijkt me en uitneembare en wasbare binnenbekleding. Een schoonheidsprijs gaat hij niet winnen, maar ik laat jullie mijn bevindingen weten want ik kan er zelf geen review of test van vinden.
(Ondertussen betaal je al het dubbele, maar prijzen fluctueren nogal eens op Amazon.)
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Vraag me ook af wat die helm weegt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De Mighty E-Motion 45S weegt tussen 685 en 735 g.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

Tomasj schreef: 12 mei 2019, 19:20 Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Vraag me ook af wat die helm weegt.
Wat uit het oog verloren!

Mijn bevindingen:
- Gewicht van de helm in maat L was 705g dacht ik. Mijn Lazer Anverz is een pak lichter maar het verschil voelde ik niet persé.
- Helm heeft glanslak, dus krassen ga je heel snel zien.
- Riempjes en binnenbekleding lijken van goede kwaliteit en zijn ook makkelijk uit te nemen.
- Pasvorm: mijn hoofdomtrek is ongeveer 57cm en de L zat mij van boven als gegoten. Maaaarrr: aan de oren sloot de helm heel slecht aan, waardoor het doel waarvoor ik hem kocht, windgeruis, niet bereikt werd. Ik had evenveel last als met mijn Anverz.

Ik heb deze dus geretourneerd. Het kan een prima helm zijn als hij goed voor je past, maar bij mij was dat dus niet het geval.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie