POC helm met NTA-8776 keurmerk?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

[Berichten over deze helm afgesplitst naar een eigen topic. Stromeur.]

N.a.v. mijn recente crash en de positieve ervaring met mijn POC helm + MIPS technologie, heb ik
inmiddels weer dezelfde helm aangeschaft zij het hoofdzakelijk voor gebruik op mijn racefiets.*)

*)
Deze helm is immers niet Pedelec gecertificeerd


Ik heb ook contact opgenomen met de customer service van POC en o.a. geïnformeerd of
POC in 2018 met een e-pedelec helm komt

Er is vanuit POC aangegeven dat er inderdaad een e-pedelec helm komt
Men is nu in de fase de noodzakelijke NTA 8776 keurmerk certificering te verkrijgen.

Of men ook MIPS zal gaan aanbieden en of er een vizier bij zit, zijn vragen waarop ik hoop binnenkort nog antwoord te krijgen

ik houd het Forum op de hoogte

grt Peter
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

POC geeft mij deze middag desgevraagd door dat men de nieuwe E-Pedelec helm in feb /mrt 2018 zal gaan lanceren. Zoals ik al eerder meldde zal deze helm NTA 8776 gecertificeerd zijn.

De helm zal tevens voorzien zijn van een vizier

Vooralsnog helaas geen beeldmateriaal van deze helm

Verder geeft POC aan dat men in deze helm ipv MIPS (=een veiligheidstechnologie die torsie van het hoofd bij een crash opvangt en zo groter onnodig letsel voorkomt) vervangen heeft door de SPIN technologie (=doorontwikkelde MIPS)

Het is een technologie met hetzelfde effect als MIPS echter zonder het zichtbaar element van de gele inwendige constructie zoals die bij MIPS te zien is)

De SPIN technologie zit maw in de helm zelf verwerkt.

Tot slot is het ook goed om te weten POC net als bijv. GIRO een helm vervangingsregeling kent na een crash.
Deze wordt echter op een case by case basis beoordeeld en dan al of niet toegekend in de vorm van een discount bij aanschaf van nieuwe POC helm (in mijn geval is een 35% discount toegekend nav recente crash; niet zo riant als GIRO maar toch substantieel )


Voor wie een review over SPIN wil lezen, zie onderstaande link

http://reviews.mtbr.com/poc-spin-is-mip ... competitor
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Plaats reactie