Oordoppen... maar welke ?

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Wat zeg je :bj
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Free2be schreef: 16 mar 2019, 13:44 Het is een hele verbetering, windgeruis is er nog in aanvaardbare mate.
Golvas schreef: 16 mar 2019, 15:58 Ziet er goed uit ... andere weggebruikers zijn nog goed hoorbaar ?
En ? :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Variphone, zachte zonder koord voor op de motor, SP en DF, harde met koord voor in het bedrijf, deze dempen beide 35dB.

Heb wel een tijd gedrumd en gebruikte daar ook Variphone met monitor speakertjes.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Golvas schreef: 06 apr 2019, 08:42
Free2be schreef: 16 mar 2019, 13:44 Het is een hele verbetering, windgeruis is er nog in aanvaardbare mate.
Golvas schreef: 16 mar 2019, 15:58 Ziet er goed uit ... andere weggebruikers zijn nog goed hoorbaar ?
En ? :roll:
Het verkeer blijf je goed waarnemen, geen enkel probleem hiermee. Je kan er nog een sterkere filter in plaatsen, maar deze hebben ze afgeraden, daar je dan geheel afgesloten bent van het buiten gebeuren. Ik heb de windbloxs eraf gehaald en merk hierdoor geen enkel verschil. Uiteraard zal de helmkeuze ook wel een rol spelen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

En met welke hem rij jij specifiek dan free2be? Zou die variphone oplossing met een hoek in het filterbuisje ook wel zien zitten.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik heb 'n Giro Camden, ben er wel tevreden over, het enige probleem is, als ik m'n fietsbril gebruik dat deze door de helm me fel op m'n neus drukt.

https://www.futurumshop.nl/giro-camden- ... wart.phtml
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Lamkram schreef: 03 mar 2019, 12:03 Zodra ik ze een aantal dagen heb in gehad zal ik mijn bevindingen hier delen.

Groet Mark
Nu de ALPINE oordoppen ongeveer 2 weken in mijn bezit en voldoen prima. Niet al het windruis is weg maar dat had ik ook niet verwacht, je moet toch WAT horen op de fiets. Ik heb ze gemiddeld een half uur per rit in en heb er geen last van. In doen is nog even wennen, ik doe dat met een draaiende beweging en gaat steeds beter.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik ben super tevreden met het voorstel van Kristof, om de haakse atributen in de gehoorgang van de oordoppen in te brengen en het uiteinde zodanig te draaien dat het met de windrichting mee zit en geen fluitend geluid in m'n oor geeft. Dit had ik wel bij het gewone gebruik van de oordoppen. Het inbrengen vergt inderdaad even oefenen. En zeker niet onderdompelen in water als je ze wil reinigen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hier een eigenaar van Elacin oordoppen, besteld bij Schoonenberg: de ProActiv Drive Customized Professional. Elders op het forum kon je al een lovende reactie lezen van Capaclan. Net opgehaald en kort getest. Het resultaat bevalt me eerlijk gezegd goed. Volgende week zal ik met een update komen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hier dan de beloofde update.

Het rechtse oordopje bezorgde me op de tweede dag een licht geirriteerde rechteroor. Heb dit even aangekeken en mijn oren zijn inmiddels gewend aan de oordoppen.

Met een buff heb ik nauwelijks last van windgeruis. Zonder buff veroorzaken mijn oren toch wat windgeruis. Omdat ik filters heb genomen die geschikt zijn voor gebruik i.c.m. communicatie- en navigatiesystemen (ze laten dus spraak redelijk onvervormd door), hoor je het geruis op deze frequenties wel. Dit windgeruis is lang zo sterk niet aanwezig, omdat het wel wordt gedempt. Conclusie: ik ben blij met mijn gehoorbeschermers.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie