Giro Bexley MIPS
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
Ik heb 56cm omtrek zou ik dan beter voor een S opteren?
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Hoofdomtrek = helmmaat geeft een goeie eerste indicatie, maar zegt niet alles.
Als je een vrij ovaal hoofd hebt bijvoorbeeld (moi) en zeker als je tussen twee helm-maten in zit, dan zul je echt moeten passen om erachter te komen welke het beste zit. Ik zou bij een dealer gaan passen of twee maten online bestellen en degene die niet past retour sturen.
De lengte van een helm (voorhoofd-achterhoofd) kun je binnen een bepaalde marge aanpassen met de knop aan de achterzijde, maar de breedte van de helm niet. Een helm die niet perfect aansluit is funest voor de bescherming van je hoofd. Ik had op basis van mijn hoofdomtrek bij de Lazer b.v. een M nodig, maar daarbij kon ik links en rechts een vinger tussen mijn hoofd en de helm steken. Uiteindelijk is het dus een S geworden, met de knop aan de achterzijde op bijna de ruimste stand. Zit als gegoten.
Als je een vrij ovaal hoofd hebt bijvoorbeeld (moi) en zeker als je tussen twee helm-maten in zit, dan zul je echt moeten passen om erachter te komen welke het beste zit. Ik zou bij een dealer gaan passen of twee maten online bestellen en degene die niet past retour sturen.
De lengte van een helm (voorhoofd-achterhoofd) kun je binnen een bepaalde marge aanpassen met de knop aan de achterzijde, maar de breedte van de helm niet. Een helm die niet perfect aansluit is funest voor de bescherming van je hoofd. Ik had op basis van mijn hoofdomtrek bij de Lazer b.v. een M nodig, maar daarbij kon ik links en rechts een vinger tussen mijn hoofd en de helm steken. Uiteindelijk is het dus een S geworden, met de knop aan de achterzijde op bijna de ruimste stand. Zit als gegoten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gisteren mijn eerste testristje met de Bexley.
PERFECT!! (voor mij althans)
Het vizier is echt wat ik zocht.
Heel ruim, geen vervorming van omgeving, geen verkleuring en totaal geen valse wind!
Wat mij betreft echt een plezier om mee te rijden.
Een bril stoorde mij altijd op mijn neus en oren. Niet omdat het een slechte bril was maar gewoon het idee dat er iets op mijn neus zit en achter mijn oren. En misschien ook te dicht tegen mijn ogen. Soit, ik wen er niet aan.
Dit vizier zit ver van je gezicht maar gaat breed genoeg rond en ook LAAG genoeg. Het vizier komt bij mij tot aan mijn bovenlip. Dus echt een volledige windafscherming rond de ogen.
Het enige 'rare' aan het vizier vind ik het rubbertje dat onderaan in het midden zit. Als je de helm op hebt en vizier naar beneden dan heb je precies een klein snorretje
Want dat rubbertje komt perfect onder je neus op je bovenlip! (zal eens fotootje posten later)
Wat betreft de oorbeschermers;
Deze sluiten (bij mij) heel mooi aan.
Korte testrit gedaan en het geruis van de wind stoorde mij niet echt.
Ik zou er misschien geen 20km mee gaan rijden maar het was alleszins al stevig gedempt. Of toch een pak beter dan open helm zonder oordoppen.
Geen spijt van de aankoop!!!
PERFECT!! (voor mij althans)
Het vizier is echt wat ik zocht.
Heel ruim, geen vervorming van omgeving, geen verkleuring en totaal geen valse wind!
Wat mij betreft echt een plezier om mee te rijden.
Een bril stoorde mij altijd op mijn neus en oren. Niet omdat het een slechte bril was maar gewoon het idee dat er iets op mijn neus zit en achter mijn oren. En misschien ook te dicht tegen mijn ogen. Soit, ik wen er niet aan.
Dit vizier zit ver van je gezicht maar gaat breed genoeg rond en ook LAAG genoeg. Het vizier komt bij mij tot aan mijn bovenlip. Dus echt een volledige windafscherming rond de ogen.
Het enige 'rare' aan het vizier vind ik het rubbertje dat onderaan in het midden zit. Als je de helm op hebt en vizier naar beneden dan heb je precies een klein snorretje
Want dat rubbertje komt perfect onder je neus op je bovenlip! (zal eens fotootje posten later)
Wat betreft de oorbeschermers;
Deze sluiten (bij mij) heel mooi aan.
Korte testrit gedaan en het geruis van de wind stoorde mij niet echt.
Ik zou er misschien geen 20km mee gaan rijden maar het was alleszins al stevig gedempt. Of toch een pak beter dan open helm zonder oordoppen.
Geen spijt van de aankoop!!!
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
En intussen kan ik bevestigen dat de S een KLEINE maat is. Voor mij is de M wat groot uitgevallen, maar de S is dus duidelijk te klein. Weet even niet wat te doen. Ik denk dat ik ga wachten en nog wat verder rijden met mijn Abus Pedelec+.
Of een helm die heel goed het windruis wegneemt. Misschien dan toch de Cratoni Vigor. Of: de Giro Camden met apart bij te kopen oorlappen?
Of een helm die heel goed het windruis wegneemt. Misschien dan toch de Cratoni Vigor. Of: de Giro Camden met apart bij te kopen oorlappen?
Vandaag heb ik de Giro Bexly in handen gehad bij de dealer... mooie helm. Mijn Kask-helm is aan vervanging toe na de valpartij waarbij de helm licht gedeukt is maar ik zat nog even te broeden op welke het zou worden. Nu ik de Bexly heb gezien weet ik vrij zeker dat die het gaat worden. Helaas past de helm (S) niet en kan ik het draagcomfort nog niet beoordelen, maar de binnenafwerking ziet er zeer comfortabel uit.
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
Wat is jouw hoofdomtrek? Ik twijfel ook tussen S en M.Lomito schreef: ↑11 sep 2018, 14:52 Vandaag heb ik de Giro Bexly in handen gehad bij de dealer... mooie helm. Mijn Kask-helm is aan vervanging toe na de valpartij waarbij de helm licht gedeukt is maar ik zat nog even te broeden op welke het zou worden. Nu ik de Bexly heb gezien weet ik vrij zeker dat die het gaat worden. Helaas past de helm (S) niet en kan ik het draagcomfort nog niet beoordelen, maar de binnenafwerking ziet er zeer comfortabel uit.
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Het bleek een M en die past mij (61 cm) net niet. Voor mij een L dus.
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Vanmiddag bij de FM de Bexley gepast; Wat een fijn en degelijk model. De M was net te klein, dus ik heb direct een L besteld. De vizier is mooi in de helm weggewerkt als je die inklapt. Het gewicht is wel stukje hoger dan de Abus die ik op proef had, maar dat neem ik graag voor lief..
Snap nu wat Stromer Newbee bedoelde met het rubbertje
Snap nu wat Stromer Newbee bedoelde met het rubbertje
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 25 jan 2018, 07:11
- Locatie: Limal Belgie
Ik heb een kleine technische vraag voor jullie die met de Bexley fietsen.
Er zijn twee lucht/ventilatie gaten aan de voor kant of de helm.
Hoe gaat het als mijn de vizier op oog zet?
Blijven deze gaten open of zijn ze dicht gemaakt met de vizier?
Ik heb hier liggen een Camden en ben aan twijfelen om een Bexley te aanschaffen.
Ik wil juist zeker zijn dat de ventilatie of de Bexley is als goed als bij de Camden.
Er zijn twee lucht/ventilatie gaten aan de voor kant of de helm.
Hoe gaat het als mijn de vizier op oog zet?
Blijven deze gaten open of zijn ze dicht gemaakt met de vizier?
Ik heb hier liggen een Camden en ben aan twijfelen om een Bexley te aanschaffen.
Ik wil juist zeker zijn dat de ventilatie of de Bexley is als goed als bij de Camden.
Pumpkin 20’’ ST3 983Wh – Thule Shield S
34km enkel
34km enkel
Op het moment dat je het vizier naar beneden hebt, heb je aan de voorzijde maximale ventilatie.Pumpkin rider schreef: ↑20 sep 2018, 11:00 Ik heb een kleine technische vraag voor jullie die met de Bexley fietsen.
Er zijn twee lucht/ventilatie gaten aan de voor kant of de helm.
Hoe gaat het als mijn de vizier op oog zet?
Blijven deze gaten open of zijn ze dicht gemaakt met de vizier?
Ik heb hier liggen een Camden en ben aan twijfelen om een Bexley te aanschaffen.
Ik wil juist zeker zijn dat de ventilatie of de Bexley is als goed als bij de Camden.
Heb je het vizier echter naar boven dan zijn de ventilatiesleuven aan de voorzijde min of meer afgesloten door het achterliggende vizier. Het is dus of het een of het ander maar dat geldt ook voor helmen waar het vizier buitenlangs gaat.
Hoewel ik beide helmen bezit, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Camden, omdat je flexibeler bent voor wat betreft bescherming van je ogen. Ik gebruik bijv. een Oakley M-frame XL met verschillende lenzen. Die bril op de Bexley vind ik een beetje dubbelop, maar het kan natuurlijk wel.
Op de Camden heb je wel met de Oakley weer - bij stilstaan - wat sneller last van beslagen glazen, immers het vizier van bij de Bexley zit verder van je gezicht.
Het enige wat je mist bij de Camden zijn de oorstukken, maar daar kun je ook wat anders voor gebruiken.