Redshift ShockStop verende zadelpen.

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

SoEpe_BE schreef: 28 mar 2020, 08:09 hier is niet zo veel informatie over terug te vinden
Alstu :

- https://road.cc/content/review/271487-r ... n-seatpost

- https://electricbikereview.com/forums/t ... ere.30680/



Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
SoEpe_BE
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2019, 08:14

Bedankt, had deze video's reeds gezien, hoopte vooral op een vervolg van dit draadje door iemand die hem heeft ;). Nog een licht prijsverschil, vooral interesse in eventuele verschillend slijtage gedrag. Op dat vlak lijkt de kinekt de veiligere keuze.
Jumma71
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 dec 2019, 11:15
Merk SP: Stromer ST1X

SoEpe_BE schreef: 28 mar 2020, 19:16 Bedankt, had deze video's reeds gezien, hoopte vooral op een vervolg van dit draadje door iemand die hem heeft ;). Nog een licht prijsverschil, vooral interesse in eventuele verschillend slijtage gedrag. Op dat vlak lijkt de kinekt de veiligere keuze.
Ondertussen al iets gekocht ? Ik ben ook aan het twijfelen tussen deze 2 .
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Jumma71 schreef: 24 mei 2020, 18:22
SoEpe_BE schreef: 28 mar 2020, 19:16 Bedankt, had deze video's reeds gezien, hoopte vooral op een vervolg van dit draadje door iemand die hem heeft ;). Nog een licht prijsverschil, vooral interesse in eventuele verschillend slijtage gedrag. Op dat vlak lijkt de kinekt de veiligere keuze.
Ondertussen al iets gekocht ? Ik ben ook aan het twijfelen tussen deze 2 .
Hi,

Ik heb 'm sinds vrijdag op m'n fiets. Ik berichtte daar hier over: viewtopic.php?p=82253#p82253
Momentsleutel meegenomen en op de terugweg direct gemonteerd. Thuis vervolgens de verende stuurpen.

Ik heb geen ervaring met de Kinekt. Ik kan 'm dus niet vergelijken. Eerste ervaring is zeer goed. Afstelling exact volgens de opgave van Redshift gedaan. Ik heb niet ervaren dat ik tegen de eindstops aan kwam. Ik ben zo'n 105kg plus een klein beetje, dus een goede testcase.

- veerweg leek tot dusver voldoende (ritje van 15 km)
- geluidloos
- montage moet je met aandacht doen, vooral het afstellen van de hellingshoek van het zadel
- oogt degelijk

Morgen de Woon-Werk rit ermee maken.

Reden voor mij om de Redshift te nemen is vooral het uiterlijk. Ik weet het; het is niet het beste argument. Uiteraard is het geldende advies te gaan voor top-notch kwaliteit. Ik ben echter geen slechte reviews tegengekomen. Eigenlijk beste wel goede. Dan toch voor de looks. Ik vind zo'n Kinekt onrustbarend lelijk en het totale beeld van de fiets om zeep helpen. Ik ben ervan overtuigd dat de Kinekt zo mogelijk een tikkie beter zal zijn. Maar, wat niet weet.........

Maar nogmaals, uiterlijk is natuurlijk niet het beste argument. Daar zie je namelijk niets van als je er op zit.

Ik zal in de loop van de week nog een update geven. Eerste indruk was echter goed.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Update na 1 dag:
Hoewel ik vooral op zoek was naar de geveerde stuurpen heb ik ook maar de geveerde zadelpen van Redshift gekocht. Zoals ik eerder schreef, heb ik voor Redshift gekozen omdat ik deze beter vind "ogen" dan de Kinekt. Ik kan beide niet vergelijken, dus mijn feedback is verre van objectief......

Eerste lange rit is goed bevallen. Alleen bij redelijk forse korte hobbels merk ik dat de vering in de buurt van de eindstop komt. Ik heb de instructie exact gevolgd en de veer op een preload van bijna 4 gezet.

Zie hier overigens de handleiding;

Ik vind een beetje stugge fiets niet onplezierig, dus ik zal de preload aanpassen naar ruim 4,5. Dat zal voldoende zijn op dit moment.

Voor de rest zal er op korte termijn weinig te updaten zijn, tenzij er iets onverwachts gebeurt.

Kortom: het doet wat 't moet doen. Instructie is adequaat en goed te volgen. Resultaat voldoet aan de verwachting.

Geveerde stuurpen ga ik overigens nog aanpassen naar het zachtere oranje elastomeertje 50 in plaats van de blauwe 70
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik krijg morgen een test-exemplaar van deze zadelpen van QicQ geleverd voor een review :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik heb sinds afgelopen week deze ook op mijn fiets zitten, ik kan alleen niet vergelijken met de kinekt..ik vindt het een genot !

Ik heb deze gekozen omdat ik hem veel mooier vindt....en omdat hij met opvulbussen werkt, ik wissel vaak van fiets en zonde als ik hem dan iedere keer opnieuw moet kopen :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Kinekt Seapost kan ook gecombineerd worden met een vulbus.

Ik rij zelf met de BodyFloat, de voorganger van de Kinekt en ik heb een Cane Creek Thudbuster ST gehad, dus ik kan deze Redshift pen daar in ieder geval mee vergelijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Ik ben inmiddels een paar weken onderweg...

Nog steeds enthousiast. Kom nooit tegen het eindpunt van de vering ondanks mijn 110kg. Al met al een zeer comfortabele ervaring. Ik kan niet vergelijken met Kinekt, die heb ik nooit geprobeerd.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Wat ik mij afvroeg, jouw testklever heeft een enorm lange zadelpen....die is dus niet geschikt voor dit soort comfort verhogende zadelpennen of wel ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie