Dagrijverlichting scheef geïnstalleerd??

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

[Berichten afgesplitst van het topic "Toeter correct geïnstalleerd??". Stromeur.]
Stromer Newbee schreef: 03 apr 2018, 22:24
Elsje schreef: 03 apr 2018, 21:42 Ik neem aan dat je de niet perfecte las bedoeld? Ik zou het goed begrijpen als je daarover een klacht neerlegt bij stromer. Is echt niet netjes gelast.
Oei. Nee. :mrgreen:
Wat is er mis met de las misschien?

Ik bedoelde het voorlicht dat in het kader verwerkt zit...
Uw dagrijverlichting is niet helemaal ok geplaatst maar om u gerust te stellen, ze sluit bij geen enkele st2 mooi aan bij het frame, wat veel erger is is dat er vocht inkomt bij het rijden in de regen, het trekt vaak wel weer weg maar mijn dagrijverlichting is er al voor vervangen.
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Bij mijn fiets sluit die wel mooi aan hoor.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Golvas

De afwerking is lamentabel en ligt aan de basis van heel veel problemen.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

KevKe schreef: 04 apr 2018, 19:18 Bij mijn fiets sluit die wel mooi aan hoor.
Fototje?

Zo is het bij mij, sluit mooi aan beneden maar boven niet, ofwel is de cut out in mijn frame dan te groot ofwel de lamp te klein maar mijn maat zijn ST2 is net hetzelfde.

IMG_6282.JPG
IMG_6282.JPG (1.44 MiB) 2790 keer bekeken
IMG_6278.JPG
IMG_6278.JPG (2.54 MiB) 2790 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Sterker nog kijk maar even op de officiële website van stromer ook daar zie je de "gap" en zie je dat de lamp niet naadloos aansluit.
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (137.35 KiB) 2784 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is ook niet alsof het nou klachten régent over de dagrijlamp in het frame. Ik hoor/lees maar weinig dat iemand daar vocht in krijgt, en het is ook maar de vraag of dit via de voorzijde erin komt of op een andere manier. Van Zebbernauts fiets is b.v. bekend dat er op meer rare plekken vocht in het frame zat, ook in/bij het balhoofd waar deze lamp zit, dus het kan ook van binnenuit zijn gebeurd.

Ik heb de lamp nog nooit uit mijn frame gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen rubber afdichting omheen zit. Iemand enig idee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromer Newbee schreef: 03 apr 2018, 22:24
Elsje schreef: 03 apr 2018, 21:42 Ik neem aan dat je de niet perfecte las bedoeld? Ik zou het goed begrijpen als je daarover een klacht neerlegt bij stromer. Is echt niet netjes gelast.
Oei. Nee. :mrgreen:
Wat is er mis met de las misschien?

Ik bedoelde het voorlicht dat in het kader verwerkt zit...
Nog even over de las. Het is wat grof laswerk maar er is technisch niets mis met de las zover ik kan zien dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.
Bij mij wijkt het kunststof van beide bovenste hoeken van de dagrijverlichting waardoor er een kier zichtbaar is. Lijkt in mijn geval ouderdom van het kunststof (mijn ST2 is van 2015). Zolang de rubberafdichting erachter maar goed aansluit op het frame zodat er geen water langs kan hoef je je ook daar geen zorgen over te maken. Ik heb de dagrijverlichting een keer los gehaald en zag toen een brandschoon frame daar waar het rubber het frame raakt. Een teken dat het rubber goed aansluit.
Laatst gewijzigd door Elsje op 04 apr 2018, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Golvas

Golvas schreef: 04 apr 2018, 20:16 De afwerking is lamentabel en ligt aan de basis van heel veel problemen.
Stromeur schreef: 04 apr 2018, 20:38 Het is ook niet alsof het nou klachten régent over de dagrijlamp in het frame.
Met de wetenschap in het achterhoofd dat je als constructeur amper 65% tevredenheid scoort zou je dan ook dringend tot het nuchtere besef moeten komen dat je beter ASAP aan de kwaliteit van je producten moet beginnen te werken in plaats van tot in den treure een cult object blijven te verheerlijken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 04 apr 2018, 20:59 tot in den treure een cult object blijven te verheerlijken.
Bedoel je daar mij mee? In dat geval zou ik dat graag even per PM onderbouwd zien. Ik ben n.l. niet (nooit) te beroerd om zowel de goeie als slechte zaken aan Stromer te benoemen. Iedereen krijgt daar op het Stromer Forum alle ruimte toe. Graag zelfs!

Maar ik ga er tegenin wanneer er zout op slakken wordt gelegd. Het is namelijk wel zo correct om e.e.a. in perspectief te blijven zien. Zoals in dit geval een weinig voorkomende klacht (vocht in koplamp), bij een Stromer met een reeds bestaand probleem: vocht in het frame.

Vandaar ook mijn vraag of iemand weet of er sprake is van een afdichting (rubber ring o.i.d.) rondom de lamp. Want dan zou een millimeter scheve montage een cosmetisch issue zijn (hoort niet, doch is eenvoudig te verhelpen), en niet de oorzaak van vocht in de lamp.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Stromeur schreef: 04 apr 2018, 21:22 Bedoel je daar mij mee?
Nope, ik had het over de constructeur ... Stromer dus, niet Stromeur ... ;)
Plaats reactie