Pagina 40 van 49

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 12:52
door Tomasj
PeterD schreef: 03 nov 2018, 14:13 Vandaag een toertje gereden met de ST2 in het lekkere zonnetje volledig op stand 3 ;) .

62 km in 1:31:33 en nog 16 % batterij over :cool2: .

Was wel geen wind behalve die ik zelf maakte en weinig stoppen dus kunnen doorrijden op voorlaatste kleine tandwiel achteraan :bf: .

Eerste 31 km waren de benen soepel maar tweede helft waren ze zwaar :lol:
Vanmorgen even naar de bakker gereden met de fiets. 49,5 km gereden in 1:21 en had slechts 1% batterij over. Wel helemaal in stand 3, die ik op 't ogenblik niet kan tweaken (trapsensor is 100%).
Maar dat is toch een enorm verschil, Ik had ook een beperkt aantal hm (95 m) , en mijn fietstassen op de fiets, maar ik heb een kwart minder autonomie...

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 13:14
door Barry
Tomasj schreef: 04 nov 2018, 12:52 Vanmorgen even naar de bakker gereden met de fiets. 49,5 km gereden in 1:21 en had slechts 1% batterij over.
Iets zegt me dat dit niet de kortste route naar de dichtstbijzijnde bakker is :mrgreen:

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 13:30
door Tomasj
Barry schreef: 04 nov 2018, 13:14
Tomasj schreef: 04 nov 2018, 12:52 Vanmorgen even naar de bakker gereden met de fiets. 49,5 km gereden in 1:21 en had slechts 1% batterij over.
Iets zegt me dat dit niet de kortste route naar de dichtstbijzijnde bakker is :mrgreen:
Het was dus wel de dichtsbijzijnde bakker.

Afbeelding

T= Thuis en B= Bakker.
Ik moet toegeven dat ik een kort stukje heb rondgereden.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 14:05
door PeterD
Tomasj schreef: 04 nov 2018, 12:52
PeterD schreef: 03 nov 2018, 14:13 Vandaag een toertje gereden met de ST2 in het lekkere zonnetje volledig op stand 3 ;) .

62 km in 1:31:33 en nog 16 % batterij over :cool2: .

Was wel geen wind behalve die ik zelf maakte en weinig stoppen dus kunnen doorrijden op voorlaatste kleine tandwiel achteraan :bf: .

Eerste 31 km waren de benen soepel maar tweede helft waren ze zwaar :lol:
Vanmorgen even naar de bakker gereden met de fiets. 49,5 km gereden in 1:21 en had slechts 1% batterij over. Wel helemaal in stand 3, die ik op 't ogenblik niet kan tweaken (trapsensor is 100%).
Maar dat is toch een enorm verschil, Ik had ook een beperkt aantal hm (95 m) , en mijn fietstassen op de fiets, maar ik heb een kwart minder autonomie...
Amaai das weinig of scheelt dat zoveel met die trapsensor op 100 % te zetten ?
Mijne staat maar op de helft 50 % :)

Vandaag nog toertje gaan rijden op stand 1 naar Leuven 52,1 km in 2 uur met nog 82 % power over en terug naar huis in stand 2 :ay .Stand 2 staat bij mij alles ingesteld op een 40 % dus snelheid,koppel,beweeglijkheid :ay .
Totaal 102,7 km in 3:31:41 en nog 44 % power over :cool2:

Nu hem een poetsbuurt geven dat hij terug blinkt voor een nieuwe werkweek :d3:

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 14:45
door Stromeur
PeterD schreef: 04 nov 2018, 14:05 Amaai das weinig of scheelt dat zoveel met die trapsensor op 100 % te zetten ?
Mijne staat maar op de helft 50 % :)
Alles wat "meer" van de motor vraagt kost je accucapaciteit en dat kan inderdaad best hard gaan. Met die trapsensor kun je heel veel goeds doen voor de actieradius, net als met schakelen tussen ondersteuningsstand 1, 2 en 3 en het verder tweaken van stand 2, een aerodymanische houding en kleding, een zo laag mogelijk pakgewicht etc. etc.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 15:54
door PeterD
Stromeur schreef: 04 nov 2018, 14:45
PeterD schreef: 04 nov 2018, 14:05 Amaai das weinig of scheelt dat zoveel met die trapsensor op 100 % te zetten ?
Mijne staat maar op de helft 50 % :)
Alles wat "meer" van de motor vraagt kost je accucapaciteit en dat kan inderdaad best hard gaan. Met die trapsensor kun je heel veel goeds doen voor de actieradius, net als met schakelen tussen ondersteuningsstand 1, 2 en 3 en het verder tweaken van stand 2, een aerodymanische houding en kleding, een zo laag mogelijk pakgewicht etc. etc.
Thanks voor de info maar had niet een gedacht dat het zo veel scheelde maar bij deze wel nu :ay

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 16:21
door Tomasj
PeterD schreef: 04 nov 2018, 14:05 Amaai das weinig of scheelt dat zoveel met die trapsensor op 100 % te zetten ?
Mijne staat maar op de helft 50 % :)

Vandaag nog toertje gaan rijden op stand 1 naar Leuven 52,1 km in 2 uur met nog 82 % power over en terug naar huis in stand 2 :ay .Stand 2 staat bij mij alles ingesteld op een 40 % dus snelheid,koppel,beweeglijkheid :ay .
Totaal 102,7 km in 3:31:41 en nog 44 % power over :cool2:

Nu hem een poetsbuurt geven dat hij terug blinkt voor een nieuwe werkweek :d3:
Stand 1 is volgens mij goed voor ongeveer 200 km. Ik ben ooit met 36% batterij van thuis vertrokken naar mijn werk en op een combinatie van stand 0 + stand 1 aangekomen met een gemiddelde snelheid van 26,5 / h (GPS) en nog 11% batterij overschot
Ik rijd zelf normaliter op stand 3 met de sensor op 40% , maar mijn fiets is een beetje van slag en geeft altijd 100% ondersteuning

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 17:11
door PeterD
[/quote]

Stand 1 is volgens mij goed voor ongeveer 200 km. Ik ben ooit met 36% batterij van thuis vertrokken naar mijn werk en op een combinatie van stand 0 + stand 1 aangekomen met een gemiddelde snelheid van 26,5 / h (GPS) en nog 11% batterij overschot
Ik rijd zelf normaliter op stand 3 met de sensor op 40% , maar mijn fiets is een beetje van slag en geeft altijd 100% ondersteuning
[/quote]

Dat zal zeker 200 km zijn op stand 1 want vandaag was die 52 km meestal tegenwind en had ik ook een gemiddelde van 26 km/h en had maar 18 % opgebruikt :cool2: .

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 17:28
door Tomasj
PeterD schreef: 04 nov 2018, 17:11
Dat zal zeker 200 km zijn op stand 1 want vandaag was die 52 km meestal tegenwind en had ik ook een gemiddelde van 26 km/h en had maar 18 % opgebruikt :cool2: .
Hou er rekening mee dat je meer km kan rijden met de eerste 50% van je batterij dan met de tweede 50 %. Mijn fiets blijft typisch 4-5 km lang op 100% staan na vertrek.
Ik heb vandaag 50 km afgelegd met 99% batterijverbruik, de laatste 15 % heb ik verbruikt over net iets meer dan 6 km

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 04 nov 2018, 18:17
door PeterD
Tomasj schreef: 04 nov 2018, 17:28
PeterD schreef: 04 nov 2018, 17:11
Dat zal zeker 200 km zijn op stand 1 want vandaag was die 52 km meestal tegenwind en had ik ook een gemiddelde van 26 km/h en had maar 18 % opgebruikt :cool2: .
Hou er rekening mee dat je meer km kan rijden met de eerste 50% van je batterij dan met de tweede 50 %. Mijn fiets blijft typisch 4-5 km lang op 100% staan na vertrek.
Ik heb vandaag 50 km afgelegd met 99% batterijverbruik, de laatste 15 % heb ik verbruikt over net iets meer dan 6 km
Das ook weer waar :ay :ay :ay