Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius
Geplaatst: 20 okt 2018, 08:26
Onafhankelijk forum voor Speed Pedelec rijders.
https://www.speedpedelecreview.com/forum/
Zeer plausibel!
Niet helemaal terecht. Je hebt dan 42 BMS-en, da's wat overkill. Daarnaast reken je de andere bedragen (ontwikkel kosten, voorraad kosten, winst,...) ook 42x mee. In een blauwtje zit voor zo'n 500 Euro aan cellen (door een revisie bedrijf in NL gemonteerd, cellen, winst en risico).
Niet dus. Indien je het verbruik van de omni overneemt, dan ga jij er foutief vanuit dat je de volledige batterijcapaciteit kan verbruiken, maar de werkelijke beschikbare capaciteit is eerder 85-90%. Je werkelijke autonomie is dus maar 53-63 km.jve66816 schreef: ↑03 nov 2018, 11:23 Hoe meer ik rij hoe minder ver ik geraak
Ik laat gewoon de fiets harder werken en dat bevalt me prima
Meestal op S en sensor op 80%, enkel bij wat wind mee rij ik op 3
Laatste tijd zit ik op 14 a 15,7 W/km wat me een actieradius geeft van 62 a 70km. Dit bij normale omstandigheden.
Bij stevig wind tegen en constant 45+ willen gaan zijn we beide leeg na 50km
Mn werkelijke autonomie is 60-70km, gereden volgens de omni. (Tenzij die maar voor 85-90% juist is) Dat zijn afstanden de afgelopen dagen gereden, niet uitgerekend. Die “geeft” had ik dus iets anders moeten schrijven, maar de fiets en mn huidige batterij status “geven” me die actieradius
Je omni geeft het 'werkelijke' stroomverbruik van je motor op (via menu -> bike - Totals). Wat anderen hier als verbruik opgeven is dat cijfer. Wanneer je dat cijfer vermenigvuldigt met je rijbereik volgens de Omni, ga je typisch 10-15% afwijking hebben met het cijfer dat jij hier opgeeft. Dat zijn de verliezen van de batterij (bvb de warmteverliezen bij ontlading door om inwendige weerstand).jve66816 schreef: ↑03 nov 2018, 22:55Mn werkelijke autonomie is 60-70km, gereden volgens de omni. (Tenzij die maar voor 85-90% juist is) Dat zijn afstanden de afgelopen dagen gereden, niet uitgerekend. Die “geeft” had ik dus iets anders moeten schrijven, maar de fiets en mn huidige batterij status “geven” me die actieradius
Ik neem dus idd afstand en verbruik volledig over
Als de beschikbare capaciteit 85-90% is, hoe merk je dat? Blijft je battrij lineair leeg geraken of zit er die laatste 10-15% niet veel meer in