Periodiek onderhoud

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Wat ik echt super irritant vond was het naar achter kiepen van het zadel op een verkeersdrempel. Ik zat bijna op de bagagedrager bij wijze van spreken.

Ik kreeg de zadelschroef daarna niet op het juiste aandraaimoment omdat het metaal van de zeskant te slap was. Ik heb de zadelschroef vervangen door een stalen T30. Ik loop deze schroef dan ook regelmatig na.
Winters
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2018, 21:46
Locatie: Hechtel-BE

Bedankt allemaal voor de goede tips en reacties !
ST1X 2018
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

1 keer in de maand word hij/zij volledig gewassen ontvet en gesmeerd, voorts doe ik er niets aan buiten mss eens bijsmeren door overvloedig regenen of pekel op de baan.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Lamkram schreef: 10 feb 2018, 22:58 Ik doe exact hetzelfdeals rvaneijk maar als extra ook nog een controle op de bel 6nm :d3:

Haha, grapje rvaneijk. Pff wat een werk.

Wel elke week schoonmaken en ketting onderhoud en alles een beetje nalopen. De rest de dealer.

Groet Mark
:bj

Voor mij is t 1 a 2,x per maand grondig wassen met autoshampoo/tuinslang/spons, ketting schoonmaken met allesreiniger in kettingschoonmaakding, dan met wat borsteltjes overal tussen pielen, goed drogen, invetten. Ketting met een drupje vet per schakel, carrosserie met silicone.
Dat vind ik al heel wat.
Bij veel pekel/modder/enz na retourrit even afspoelen.

Op naar de 4k

Verder mag de dealer de beurtjes voor zijn rekening nemen.
Plaats reactie