Instabiel op hoge snelheid?

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 27 jan 2018, 00:12
Elsje schreef: 26 jan 2018, 20:11 Ik vind dat ook wel een dingetje. Op snelheid 40+ afremmen en hand uitsteken op een hobbelende weg. Rechtsafslaand remmen met alleen de voorrem...... :ck:
Ik probeer altijd klaar te zijn met terugschakelen en remmen voordat ik mijn hand uit steek, en mijn hand gaat pal voor de bocht weer aan het stuur.

Het is niet altijd haalbaar, en ik pak de bochten daardoor niet altijd even sportief, maarja..
Ik wissel af tussen wat jij doet maar soms om mede weggebruikers eerder te laten weten wat ik ga doen steek ik ook wel ook eerst mijn hand uit en daarna kort voor de bocht remmen en terugschakelen. Ligt een beetje aan de snelheid en de verkeersituatie. Maar geen van beiden ideaal.
Stromeur schreef: 27 jan 2018, 00:37 Ik twijfel ook nog steeds over een setje blinkers zodat ik geen hand meer uit hoef te steken:

viewtopic.php?f=9&t=542
Ik heb er ook aan gedacht maar ik vind het lelijke dingen en in het donder zullen de andere weggebruikers zien dat je van richting veranderd maar welke richting is slecht te zien totdat ze kort op je bagagedrager rijden.

Ik hoop dat supernova snel met iets moois komt. Iets wat samen is ontworpen met het achterlicht en remlicht en qua design mooi past bij de bagagedrager. En voor de voorzijde iets samen met Magura. Bijvoorbeeld knipperlicht geintegreerd in het huis (of hoe zeg je dat) van de hendels links en rechts en het bedieningsknopje er boven op. Functioneel en weggewerkt dus niet te veel toeters en bellen aan de fiets.

Ik zag deze net op internet. Bediening op het stuur vind ik niks maar wel duidelijk welke richting je opgaat en bruikbaar tot er iets moois op de markt komt.
Afbeelding
Even verder zoeken.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
JoopS
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena

Elsje schreef: 26 jan 2018, 20:11
Ik weet niet waar je woont maar als je in de buurt woont mag je best een testritje maken op mijn fiets met de top contact winter premium om te vergelijken.
Klinkt intressant om eens te vergelijken. Ik woon aan de grens van Zuid-Holland en Brabant, aan Brabantse zijde ;)
Stromer St2
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb tijdens de testrit eigenlijk niets gemerkt van die stabiliteit, dat is dan weer 't nadeel van 't parcours dat ik heb gereden.

Zonet een (hopelijk) laatste rit gemaakt met mijn huidige speedbike, en daar durf ik zonder enig probleem bij > 40km/h een hand van 't stuur halen, zelfs zonder handen rijden is volgens mij mogelijk (niet dat ik dat doe)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 27 jan 2018, 08:46
Stromeur schreef: 27 jan 2018, 00:37 Ik twijfel ook nog steeds over een setje blinkers zodat ik geen hand meer uit hoef te steken:

viewtopic.php?f=9&t=542
Ik heb er ook aan gedacht maar ik vind het lelijke dingen en in het donder zullen de andere weggebruikers zien dat je van richting veranderd maar welke richting is slecht te zien totdat ze kort op je bagagedrager rijden.

Ik hoop dat supernova snel met iets moois komt. Iets wat samen is ontworpen met het achterlicht en remlicht en qua design mooi past bij de bagagedrager. En voor de voorzijde iets samen met Magura. Bijvoorbeeld knipperlicht geintegreerd in het huis (of hoe zeg je dat) van de hendels links en rechts en het bedieningsknopje er boven op. Functioneel en weggewerkt dus niet te veel toeters en bellen aan de fiets.
Het ontwerp van de Blinkers houdt mij inderdaad ook wat tegen. Ik vind het wel het beste en minst lelijke wat op dit moment te krijgen is, maar het design is nog niet ideaal nee.

Die Supernova Blinkers waar jij op hoopt: yeah!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JoopS
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena

Tomasj schreef: 27 jan 2018, 10:44
Zonet een (hopelijk) laatste rit gemaakt met mijn huidige speedbike, en daar durf ik zonder enig probleem bij > 40km/h een hand van 't stuur halen, zelfs zonder handen rijden is volgens mij mogelijk (niet dat ik dat doe)
Met 1 hand aan het stuur is er ook niets aan de hand.

Toen ik nog zonder de fietstassen fietste (met een rugzak) is t me ook nooit opgevallen. T is nu van de week, wind in de rug, op hoge snelheid opgevallen. Wat mij betreft zou daarom de rechtuitstabiliteit (een wat langere naloop) wat groter mogen zijn. Ik zal de komende week ook nog eens een rit maken zonder de fietstassen achterop.
Stromer St2
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Of zoiets monteren?
Zijn hier volgens mij genoeg handige DHZ-ers die het kunnen maken. :lol:
Afbeelding
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hahaha, uit de tijd dat de richtingaanwijzer "UIT doen" betekende dat je hem aan deed :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JoopS
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena

Ik vrees dat de boel met die flappers toch instabieler wordt...........
Stromer St2
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Het voordeel van de Winglights vond ik dat ze ook te zien zijn voor automobilisten aan de voorzijde als het donker is.
Als je ergens af wil slaan waar een auto staat te wachten en hij ziet de richting "aanwijzer" van mijn fiets kan hij vast vertrekken.
Vooral omdat zo'n een automobilist netjes jouw voorrang wil verlenen, kan ik aangeven dat hij niet langer hoeft te wachten.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

JoopS schreef: 26 jan 2018, 16:46 Als ik de reacties terug lees krijg ik het gevoel dat jullie denken dat ik altijd met de handen van t stuur fiets, :bn: maar dat is echt niet zo. Ik voelde de slinger die ik beschreef met de wind in de rug en de handen aan het stuur. Daarna ben ik gaan controleren en voelen (experimenteren)en stelde toen vast dat de fiets erg wendbaar is, misschien voor de hoge snelheid voor lange rechte stukken, te wendbaar.
Ik heb gewoon de Big Ben banden er nog op zitten. Zouden andere banden verschilmaken in rechtuit stabiliteit?
Ik heb WinterConti's.
Maar af en toe (1 keer in de paar weken) krijg ik ook een slinger van de fiets. Vergelijkbaar met zijwind die er dan alleen niet is. Ik ben er niet achter waar dit vandaan komt. Het is irritant, want je schrikt wel.

Met handen aan mijn stuur. ;)
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Plaats reactie