werkstatief

Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Stromer voor de eerste keer in mijn nieuw werkstatief gehangen en werkt perfect
voelt nog stevig aan met de fiets erin zal (fietszakken en het slot hingen nog aan de fiets)
voor 40€ topkwaliteit
er zijn er natuurlijk veel beter maar kosten dan wel min 5x zoveel
kan de fiets niet op de middenbuis nemen gaat er wel tussen maar kan niet klemmen
stang om stuur recht te houden en klein tafeltje met magneet zijn lekker handig :cool2:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Welk statief is dit en waar heb je die gevonden?
Scheldelaan-Stromer
Lomito

Veertig euro is inderdaad een aantrekkelijk bedrag, ik heb eerder bedragen van 200+ gezien, daar wordt je niet vrolijk van. Zelf gebruik ik een fietslift van 30 euro, bestaande uit een stelsel katrollen en een lang touw. Voordeel daarvan is dat je het gewicht van de fiets niet volledig hoeft te tillen, de katrollen reduceren de benodigde trekkracht. De fiets kan zo snel een eenvoudig op elke hoogte gehangen worden, bijv. laag om het frame te poetsen, middelhoog om de ketting te reinigen en hoog om de wielen/banden op te poetsen.
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Buzze schreef: 20 jan 2018, 12:57 Welk statief is dit en waar heb je die gevonden?
op Ebay de enige fout in de beschrijving is het max laadgewicht het is 30kg ipv 50kg
http://www.benl.ebay.be/itm/Adjustable- ... SwySlaS5xk
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Probleem met die fietsliften is dat ze volgens de specificaties max 20 kg kunnen dragen, of heb jij een andere gekocht Lomito?
Die stand lijkt me ook wel handig ...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Tomasj schreef: 20 jan 2018, 13:33 Probleem met die fietsliften is dat ze volgens de specificaties max 20 kg kunnen dragen, of heb jij een andere gekocht Lomito?
Die stand lijkt me ook wel handig ...
heb ook over zo een fietslift getwijfeld maar 2 nadelen (voor mij)
1 waar schroef ik dat in het plafond
2 de werkstatief kan ik overal opstellen en dus ook gebruiken op de fiets buiten te kuisen
dit gezegd zijnde een fietslift heeft ook zijn voordelen
pro's en contra's optellen ...
Gebruikersavatar
Tosca
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2017, 16:41
Locatie: BE

40 euro is inderdaad een mooie prijs voor dat handige statief.

Een statief is gewoon onmisbaar voor het regelmatige onderhoud van de fiets.
Het model dat ik kocht bij Decathlon kostte 60 euro: https://www.decathlon.be/nl/p/montagest ... R-p-100443

Decathlon B'Twin Montagestandaard 500
Decathlon B'Twin Montagestandaard 500
decathlon-btwin-500.jpg (13.55 KiB) 5350 keer bekeken
Het is in principe niet gemaakt voor het gewicht van de Stromer, maar ik gebruik het (met geplaatste batterij) zonder stabiliteitsproblemen. Wel zorg ik er voor dat één van de 3 poten steeds netjes onder het zwaartepunt blijft. Doe je dat niet dan voel je wel dat het geheel eens kan beginnen kantelen.

Het tillen van de fiets tot op klemhoogte en het klemmen zelf (bovenkant frame) lukt zonder zonder moeite. Ik zou niet meer zonder statief kunnen.
ST1x - 814 Wh - Orange | Cirrus Bodyfloat | Continental Topcontact
Lomito

Tomasj schreef: 20 jan 2018, 13:33 Probleem met die fietsliften is dat ze volgens de specificaties max 20 kg kunnen dragen, of heb jij een andere gekocht Lomito?
Die stand lijkt me ook wel handig ...
Hoe handig is zo'n statief dat telkens op- en afgebouwd moet worden tegenover een touw dat gevierd moet worden... En dan moet je de fiets nog volledig optillen, veel plezier!

Ik heb die fietsliften (lees katrollen + touw) voor zowel gewone fietsen als E-fietsen nader onderzocht. Het verschil zit in het touw, dus dezelfde katrollen maar slapper-steviger touw. Nu kost touw geen drol, dus dat is snel en goedkoop aangepast. Het goedkope touw blijkt een kabel van slechts 2 millimeter dik met daaromheen een mantel om de indruk te geven dat het touw stevig is. Ze hebben dat goedkope touw dus zo dun gemaakt dat het werkelijk slechts 20-30 kg kan dragen.

Met een stevig en goedkoop touw van 8mm dat gemakkelijk 500 kg kan dragen heb je een veilige/betrouwbare fietslift voor zelfs de zwaarste speed pedelec inclusief accu, tassen en bestuurder. :bj
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Zekers, maar je moet ook een boom, plafond of iets anders hebben om het touw aan vast te kunnen maken. Bij mij thuis zou een statief ideaal zijn.
Lomito

rvaneijk schreef: 20 jan 2018, 15:41 Zekers, maar je moet ook een boom, plafond of iets anders hebben om het touw aan vast te kunnen maken. Bij mij thuis zou een statief ideaal zijn.
Ik weet vrij zeker (97% notchnotchwinkwink) dat elk huis een plafond heeft waar je een fietslift aan kunt vastmaken. Dat is iets anders dan dat je de fietslift niet aan je plafond wilt vastmaken... toch?
Plaats reactie