werkstatief

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Precies, boven de eettafel heb ik nog een plekje, immers geen plafondlamp maar staande lampen.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Mijn ogen zijn hierop gevallen:
https://www.youtube.com/embed/H2afZzGEF ... 0&vq=hd720

https://www.powerplustools.nl/5558-thic ... apbaar.jpg

Misschien heeft iemand ervaring hiermee? Nou dan lees ik het graag hier.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Knoop door gehakt en montagestandaard gekocht. Vandaag gebruikt en voldoet zeer goed. Standaard is zeer staboel en makkelijk te gebruiken. In opgevouwen toestand makkelijk op te bergen.

Groet Mark
Bijlagen
DB0D1D26-433A-4822-8B58-E255733A9D92.jpeg
DB0D1D26-433A-4822-8B58-E255733A9D92.jpeg (667.76 KiB) 2837 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Goede aankoop Lamkram

Dit is inderdaad een mooie oplossing, deze heb ik ook in bezit, ideaal voor bandenplakken, kettingschoonmaken of andere werkzaamheden aan je Stromer,
Ik haal wel altijd de accu eruit, anders is ie zo topzwaar :ay
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

fraaie standaard !
Koos je de MTB variant ?

ik vraag me wel af hoe je het in je eentjeje klaart om de fiets 27 kg / 30 kg op te tillen en de fiets hooghoudend de zadelpen in de open klem te wurmen en deze daarna nog vast te zetten

ik zou menen wat handjes te kort te komen en dus voor mij tot op heden reden afzie van zo'n standaard.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd en spelen deze bezwaren niet ???

groet Ampeer
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

MTB Variant, niet dat ik weet, er was m.i. maar een model. Ik haal ook net als Fastedde de batterij eruit, scheelt weer. Het tillen van de fiets is even oefenen. Ik kan de fiets, liggend in mijn elleboog, met een arm omhoog houden en dan de zadelpen klemmen. Daarna kan de standaard omhoog gebracht worden. Ik ben geen reus dus dit moet anderen ook lukken.

Handig is dat je de Stromer kan kantelen terwijl hij gemonteerd zit aan de standaard.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Lomito schreef: 20 jan 2018, 15:12
Tomasj schreef: 20 jan 2018, 13:33 Probleem met die fietsliften is dat ze volgens de specificaties max 20 kg kunnen dragen, of heb jij een andere gekocht Lomito?
Die stand lijkt me ook wel handig ...
Hoe handig is zo'n statief dat telkens op- en afgebouwd moet worden tegenover een touw dat gevierd moet worden... En dan moet je de fiets nog volledig optillen, veel plezier!

Ik heb die fietsliften (lees katrollen + touw) voor zowel gewone fietsen als E-fietsen nader onderzocht. Het verschil zit in het touw, dus dezelfde katrollen maar slapper-steviger touw. Nu kost touw geen drol, dus dat is snel en goedkoop aangepast. Het goedkope touw blijkt een kabel van slechts 2 millimeter dik met daaromheen een mantel om de indruk te geven dat het touw stevig is. Ze hebben dat goedkope touw dus zo dun gemaakt dat het werkelijk slechts 20-30 kg kan dragen.

Met een stevig en goedkoop touw van 8mm dat gemakkelijk 500 kg kan dragen heb je een veilige/betrouwbare fietslift voor zelfs de zwaarste speed pedelec inclusief accu, tassen en bestuurder. :bj
Ik dacht eerst ook ik koop een statief maar ik had nog 2 van die eenvoudige fietsliften (kostten samen iets van 3 tientjes) liggen. Ik heb 2 liften 1 gemaakt. Normaal loop 1 touw door beide takels waardoor de fiets minder stabiel hangt. De kikker is nodig omdat de remmen niet betrouwbaar genoeg zijn. Werkt prima en kan elke werkhoogte kiezen. Binnenkort nog een keer nieuw iets dikker touw (niet voor de sterkte maar ligt lekkerder in de hand) en de bevestiging aan de balk wat netter maken.
Afbeelding

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Ziet er goed uit Elsje! Bij mij doet de rem het wel prima maar voor de zekerheid zet ik het touw ook vast op een stalen haak. Lijkt me niet zo leuk om je geliefde fiets een meter te zien vliegen...

Het ophijsen kost dankzij de katrollen nauwelijks inspanning. Ook het tussentijds hoger of lager instellen van de lift gaat moeiteloos zodat je telkens op de juiste hoogte kunt werken. Vooral bij werken aan de ketting gaat de lift flink de hoogte in.
SAM_1453.JPG
SAM_1453.JPG (1.96 MiB) 2775 keer bekeken
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Bij jou ook! En ook lekker veel werkruimte in jouw schuur :ay

Ik wilde eigenlijk graag een elektrische lift maar dat beetje extra gemak vind ik geen 250-300 euro waard.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Ik gebruik de Tacx fietsenstandaard. Ooit voor mijn verjaardag gekregen en heeft voor onderhoud/service aan de racefietsen en MTB's al heel veel goede diensten bewezen.

De Tacx kan de Stromer (zonder accu erin) ook wel aan, hoewel volgens de fabrikant de fiets daarvoor te zwaar is.

Het optillen/inklemmen van de Stromer in de standaard vind ik toch wel een vervelend klusje.... :aq
Hanteer wel de eerder beschreven methode door de Stromer in de ene elleboog te laten hangen en met de andere arm de klem van de standaard aandraaien.

Ik ben juist voornemens om ook een fietsliftje te gaan monteren in de garage.... :ck:
Bijlagen
tacx.jpg
tacx.jpg (23.22 KiB) 2752 keer bekeken
+STROMER- ST5
Plaats reactie