werkstatief
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Mijn ogen zijn hierop gevallen:
https://www.youtube.com/embed/H2afZzGEF ... 0&vq=hd720
https://www.powerplustools.nl/5558-thic ... apbaar.jpg
Misschien heeft iemand ervaring hiermee? Nou dan lees ik het graag hier.
Groet Mark
https://www.youtube.com/embed/H2afZzGEF ... 0&vq=hd720
https://www.powerplustools.nl/5558-thic ... apbaar.jpg
Misschien heeft iemand ervaring hiermee? Nou dan lees ik het graag hier.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Knoop door gehakt en montagestandaard gekocht. Vandaag gebruikt en voldoet zeer goed. Standaard is zeer staboel en makkelijk te gebruiken. In opgevouwen toestand makkelijk op te bergen.
Groet Mark
Groet Mark
- Bijlagen
-
- DB0D1D26-433A-4822-8B58-E255733A9D92.jpeg (667.76 KiB) 2837 keer bekeken
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
Goede aankoop Lamkram
Dit is inderdaad een mooie oplossing, deze heb ik ook in bezit, ideaal voor bandenplakken, kettingschoonmaken of andere werkzaamheden aan je Stromer,
Ik haal wel altijd de accu eruit, anders is ie zo topzwaar
Dit is inderdaad een mooie oplossing, deze heb ik ook in bezit, ideaal voor bandenplakken, kettingschoonmaken of andere werkzaamheden aan je Stromer,
Ik haal wel altijd de accu eruit, anders is ie zo topzwaar
+ST2S and n-joying it to the max...
fraaie standaard !
Koos je de MTB variant ?
ik vraag me wel af hoe je het in je eentjeje klaart om de fiets 27 kg / 30 kg op te tillen en de fiets hooghoudend de zadelpen in de open klem te wurmen en deze daarna nog vast te zetten
ik zou menen wat handjes te kort te komen en dus voor mij tot op heden reden afzie van zo'n standaard.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en spelen deze bezwaren niet ???
groet Ampeer
Koos je de MTB variant ?
ik vraag me wel af hoe je het in je eentjeje klaart om de fiets 27 kg / 30 kg op te tillen en de fiets hooghoudend de zadelpen in de open klem te wurmen en deze daarna nog vast te zetten
ik zou menen wat handjes te kort te komen en dus voor mij tot op heden reden afzie van zo'n standaard.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en spelen deze bezwaren niet ???
groet Ampeer
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
MTB Variant, niet dat ik weet, er was m.i. maar een model. Ik haal ook net als Fastedde de batterij eruit, scheelt weer. Het tillen van de fiets is even oefenen. Ik kan de fiets, liggend in mijn elleboog, met een arm omhoog houden en dan de zadelpen klemmen. Daarna kan de standaard omhoog gebracht worden. Ik ben geen reus dus dit moet anderen ook lukken.
Handig is dat je de Stromer kan kantelen terwijl hij gemonteerd zit aan de standaard.
Groet Mark
Handig is dat je de Stromer kan kantelen terwijl hij gemonteerd zit aan de standaard.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
Ik dacht eerst ook ik koop een statief maar ik had nog 2 van die eenvoudige fietsliften (kostten samen iets van 3 tientjes) liggen. Ik heb 2 liften 1 gemaakt. Normaal loop 1 touw door beide takels waardoor de fiets minder stabiel hangt. De kikker is nodig omdat de remmen niet betrouwbaar genoeg zijn. Werkt prima en kan elke werkhoogte kiezen. Binnenkort nog een keer nieuw iets dikker touw (niet voor de sterkte maar ligt lekkerder in de hand) en de bevestiging aan de balk wat netter maken.Lomito schreef: ↑20 jan 2018, 15:12Hoe handig is zo'n statief dat telkens op- en afgebouwd moet worden tegenover een touw dat gevierd moet worden... En dan moet je de fiets nog volledig optillen, veel plezier!
Ik heb die fietsliften (lees katrollen + touw) voor zowel gewone fietsen als E-fietsen nader onderzocht. Het verschil zit in het touw, dus dezelfde katrollen maar slapper-steviger touw. Nu kost touw geen drol, dus dat is snel en goedkoop aangepast. Het goedkope touw blijkt een kabel van slechts 2 millimeter dik met daaromheen een mantel om de indruk te geven dat het touw stevig is. Ze hebben dat goedkope touw dus zo dun gemaakt dat het werkelijk slechts 20-30 kg kan dragen.
Met een stevig en goedkoop touw van 8mm dat gemakkelijk 500 kg kan dragen heb je een veilige/betrouwbare fietslift voor zelfs de zwaarste speed pedelec inclusief accu, tassen en bestuurder.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Ziet er goed uit Elsje! Bij mij doet de rem het wel prima maar voor de zekerheid zet ik het touw ook vast op een stalen haak. Lijkt me niet zo leuk om je geliefde fiets een meter te zien vliegen...
Het ophijsen kost dankzij de katrollen nauwelijks inspanning. Ook het tussentijds hoger of lager instellen van de lift gaat moeiteloos zodat je telkens op de juiste hoogte kunt werken. Vooral bij werken aan de ketting gaat de lift flink de hoogte in.
Het ophijsen kost dankzij de katrollen nauwelijks inspanning. Ook het tussentijds hoger of lager instellen van de lift gaat moeiteloos zodat je telkens op de juiste hoogte kunt werken. Vooral bij werken aan de ketting gaat de lift flink de hoogte in.
Bij jou ook! En ook lekker veel werkruimte in jouw schuur
Ik wilde eigenlijk graag een elektrische lift maar dat beetje extra gemak vind ik geen 250-300 euro waard.
Ik wilde eigenlijk graag een elektrische lift maar dat beetje extra gemak vind ik geen 250-300 euro waard.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
Ik gebruik de Tacx fietsenstandaard. Ooit voor mijn verjaardag gekregen en heeft voor onderhoud/service aan de racefietsen en MTB's al heel veel goede diensten bewezen.
De Tacx kan de Stromer (zonder accu erin) ook wel aan, hoewel volgens de fabrikant de fiets daarvoor te zwaar is.
Het optillen/inklemmen van de Stromer in de standaard vind ik toch wel een vervelend klusje....
Hanteer wel de eerder beschreven methode door de Stromer in de ene elleboog te laten hangen en met de andere arm de klem van de standaard aandraaien.
Ik ben juist voornemens om ook een fietsliftje te gaan monteren in de garage....
De Tacx kan de Stromer (zonder accu erin) ook wel aan, hoewel volgens de fabrikant de fiets daarvoor te zwaar is.
Het optillen/inklemmen van de Stromer in de standaard vind ik toch wel een vervelend klusje....
Hanteer wel de eerder beschreven methode door de Stromer in de ene elleboog te laten hangen en met de andere arm de klem van de standaard aandraaien.
Ik ben juist voornemens om ook een fietsliftje te gaan monteren in de garage....
- Bijlagen
-
- tacx.jpg (23.22 KiB) 2752 keer bekeken
+STROMER- ST5