Andere cassette overwegen voor de ST2 MY2018, ST1 X en ST2 S (11-speed)
Dan moet je bij het stelschroefje zijn aan de achterkant van de derailleur.
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
Ok tnx. Ga ik doen.
Ik hoefde verder amper iets aan de afstelling te doen. Alleen de kabel 2 slagjes aanspannen.
Vandaag bij de bouwmarkt wat dremel cutting tools gekocht voor de volgende keer.
Maakt dit 'klusje' vele malen makkelijker
Groet Anne Wim
Ik hoefde verder amper iets aan de afstelling te doen. Alleen de kabel 2 slagjes aanspannen.
Vandaag bij de bouwmarkt wat dremel cutting tools gekocht voor de volgende keer.
Maakt dit 'klusje' vele malen makkelijker
Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Wauw...ketting maakt een stuk minder herrie, schakelt soepel, schakelen kleine stapjes, ideaal. Geen spijt van
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
Top gedaan! Is best n klus, heb dit vandaag bij mijn S gedaan
Het is belangrijk dat het gedeelte waar de as doorheenkomt ong 1-1,5 mm uitsteekt, dan heb je voldoende uitgefreesd Ik heb 2 x moeten slijpen, eerst het opstaande randje van de cassette, en later nog een klein stukje verder omdat anders de cassette nog klem zat tussen de achterbrug. Heeft me vanavond een dik 2 uurtjes gekost, maar nu een mooie tandwielverhouding, zoals ik ook op mn ST2 had!
Hierna de dreailleur iets verder omhoog gedraaid en fertig!
Vond t deze week met de harde wind echt n gemis de 12- tands versnelling!
Het is belangrijk dat het gedeelte waar de as doorheenkomt ong 1-1,5 mm uitsteekt, dan heb je voldoende uitgefreesd Ik heb 2 x moeten slijpen, eerst het opstaande randje van de cassette, en later nog een klein stukje verder omdat anders de cassette nog klem zat tussen de achterbrug. Heeft me vanavond een dik 2 uurtjes gekost, maar nu een mooie tandwielverhouding, zoals ik ook op mn ST2 had!
Hierna de dreailleur iets verder omhoog gedraaid en fertig!
Vond t deze week met de harde wind echt n gemis de 12- tands versnelling!
+ST2S and n-joying it to the max...
- Ziggymiep
- Pro
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
- Locatie: Diest
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 5500
St1x
Na de vele tips gelezen en gekregen te hebben (met dank aan Reinout, Calimero en Awv), heb ik ook besloten om de Shimano Ultegra cs-6800 te plaatsen. Dit omdat ik de 11, 12 en 13 kransen het meest gebruik. (zoals reeds aangehaald in deze topic). Mits een kleine aanpassing (zelf doen of door fietsenmaker), past deze cassette perfect op de ST1x.
Ik citeer Reinout:
Standaard zit er op de St1X een 6800 op maar dan met 11/42T vertanding. Erg leuk voor de bergen; maar dus met grote verschillen tussen de kransjes.
Als je kijkt welke 6800-opties je allemaal hebt:
Tandwielverloop:
11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23T
11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25T
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25T
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28T
14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28T
11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32T
Aangezien jij en ik (en vele anderen) vooral op de kleine kransjes rijden zoek je een cassette met zeker een 11-12-13 kransje; de rest boeit iets minder. En of je dan uitkomt met een 11/28T zoals velen of een 11/25T zoals enkelen is eigenlijk om het even.
Al deze andere cassettes moeten wel iets worden bijgewerkt bij de fietsenmaker. Een stukje van de spider moet er worden afgeslepen want deze steekt iets uit t.o.v. de 11/42T. Voor een Stromer-dealer een klein klusje.
En als je dan een van die bovenstaande cassettes er op hebt kan je zo losse kransjes gebruiken. Ten eerste hoef je dan geen volle cassette te wisselen. Ten tweede hoef je niet nogmaals met de slijptol aan de slag.
Het nummer voor de 6800 11-tand krans: Y1Y911000.
Het nummer voor de 6800 12-tand krans: Y1Y912000.
Met dank aan Reinout voor de goeie uitleg!
Na de vele tips gelezen en gekregen te hebben (met dank aan Reinout, Calimero en Awv), heb ik ook besloten om de Shimano Ultegra cs-6800 te plaatsen. Dit omdat ik de 11, 12 en 13 kransen het meest gebruik. (zoals reeds aangehaald in deze topic). Mits een kleine aanpassing (zelf doen of door fietsenmaker), past deze cassette perfect op de ST1x.
Ik citeer Reinout:
Standaard zit er op de St1X een 6800 op maar dan met 11/42T vertanding. Erg leuk voor de bergen; maar dus met grote verschillen tussen de kransjes.
Als je kijkt welke 6800-opties je allemaal hebt:
Tandwielverloop:
11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23T
11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25T
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25T
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28T
14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28T
11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32T
Aangezien jij en ik (en vele anderen) vooral op de kleine kransjes rijden zoek je een cassette met zeker een 11-12-13 kransje; de rest boeit iets minder. En of je dan uitkomt met een 11/28T zoals velen of een 11/25T zoals enkelen is eigenlijk om het even.
Al deze andere cassettes moeten wel iets worden bijgewerkt bij de fietsenmaker. Een stukje van de spider moet er worden afgeslepen want deze steekt iets uit t.o.v. de 11/42T. Voor een Stromer-dealer een klein klusje.
En als je dan een van die bovenstaande cassettes er op hebt kan je zo losse kransjes gebruiken. Ten eerste hoef je dan geen volle cassette te wisselen. Ten tweede hoef je niet nogmaals met de slijptol aan de slag.
Het nummer voor de 6800 11-tand krans: Y1Y911000.
Het nummer voor de 6800 12-tand krans: Y1Y912000.
Met dank aan Reinout voor de goeie uitleg!
- Bijlagen
-
- CS-6800-3602B.pdf
- (585.97 KiB) 266 keer gedownload
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
- Ziggymiep
- Pro
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
- Locatie: Diest
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 5500
Ik kwam bij mijn zoektocht naar de Ultegra 6800 het volgende tegen:
http://www.deltabikes.nl/product/shiman ... peed-body/
Wil dit zeggen dat deze zal passen zonder de aanpassingen te doen? zou wel handig zijn, gewoon 1 op 1 vervangen.
http://www.deltabikes.nl/product/shiman ... peed-body/
Wil dit zeggen dat deze zal passen zonder de aanpassingen te doen? zou wel handig zijn, gewoon 1 op 1 vervangen.
Laatst gewijzigd door Ziggymiep op 30 okt 2017, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Zou goed kunnen, maar dan moet je ook je versteller aanpassen. Bij de st1x is deze nl 11 speed!
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
- Ziggymiep
- Pro
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
- Locatie: Diest
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 5500
Deze cassette is ook 11 speed toch?
Shimano ultegra 6800 11speed Cassette Speciaal voor 10sp body
alle keuzes mogelijk 11-23,,11-25,,11-28,,11-32 of 12-25,,, 12,-……
De Shimano Cassette Ultegra R8000 11 speed SPECIAAL Voor 10 speed Body hebben ze ook in deze versie.
http://www.deltabikes.nl/product/shiman ... peed-body/
Shimano ultegra 6800 11speed Cassette Speciaal voor 10sp body
alle keuzes mogelijk 11-23,,11-25,,11-28,,11-32 of 12-25,,, 12,-……
De Shimano Cassette Ultegra R8000 11 speed SPECIAAL Voor 10 speed Body hebben ze ook in deze versie.
http://www.deltabikes.nl/product/shiman ... peed-body/
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
- Ziggymiep
- Pro
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
- Locatie: Diest
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 5500
Ik heb net bericht gehad.
Het zijn dus aangepaste cassettes op maat gevreesd voor 10 speed body of vervangen van de 11-40 ,,11-42.
Handig dus als je het zelf niet kan (of de fietsenmaker). Deze zouden dus passen op de st1x
Het zijn dus aangepaste cassettes op maat gevreesd voor 10 speed body of vervangen van de 11-40 ,,11-42.
Handig dus als je het zelf niet kan (of de fietsenmaker). Deze zouden dus passen op de st1x
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City