Technisch gezien is er inderdaad niets mis met het professioneel afdraaien van 1,85 mm van een cassette zodat je deze kan monteren ... "afdremelen" is voor mij dan weer wat anders, dan werk je eerder "op het gevoel".
Daniel1975 schreef: ↑08 mar 2019, 11:23
Je moet echt een 27.5 x 2.25 (57-584) of 27.5 x 2.35 (60-584) hebben.
Als je op een ST1, ST1x, ST2, ST2s switcht van de originele Schwalbe BB's naar Conti's TopContact II, dan gaan we van 55-559 naar 50-559 ... dat geeft een (toegelaten) verschil van 5 mm.
De enige officieel toegelaten bandenmaat
(uit commercieel oogpunt ?) voor een ST3 en een ST5 = 57-584.
De Continental Contact Plus City zijn verkrijgbaar in 55-584 en zijn dus amper 2 mm smaller dan de origineel gemonteerde Pirelli's ... ik zie dan ook niet in waarom je die Conti's niet zou kunnen monteren op een ST3 en ST5 .
Op dit moment kosten ze € 22,90 / stuk bij bike24.com :
https://www.bike24.com/p2240777.html
Krid schreef: ↑08 mar 2019, 14:55
Na een lek met de originele Pirelli's van ST5, liet ik latex aanbrengen, en rijd nu bijna 4.000 km. lekvrij.
Dat kan uiteraard ook allemaal puur toeval zijn ... lekrijden is geen exacte wetenschap.
Op de ST2 rij ik > 2000 km zonder lek, de laatste 600 km met Doc Blue erin.
Maar, op mijn 2 andere fietsen rij ik dan weer alles samen > 10000 km zonder lek ... en dat zonder latex.
pcrispey schreef: ↑08 mar 2019, 15:00
Hier heb ik vorig jaar mee gereden zonder enig probleem van lekrijden.
Continental Contact Plus City SafetyPlus Breaker clincher. Ging zeer makkelijk tubeless.
Ik wist niet dat je vorig jaar al tubeless reed met de Continental Contact Plus City terwijl je
in januari 2019 op zoek was naar ervaringen van anderen en nog moest overstappen op tubeless.