Pagina 9 van 23

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 21 aug 2018, 20:32
door Johnb_53
Heel veel positieve reacties op de conti’s. Maar ik krijg het gevoel dat er een aantal mensen al angstig worden als het woord Big Ben valt. Ik ervaar de Big bens zeer positief, (5.000 km) maar het grootste voordeel is het rijden met 2 bar en als ik overstap naar Conti moet er 1 bar minmaal meer in de band. En dan moet er dik worden ingeleverd op comfort.
Als ik met 3 bar rij in de BB dan vindt ik hem te hard. Hoe ervaren jullie het verschil in comfort tussen de twee type banden.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 21 aug 2018, 20:48
door Tomasj
Johnb_53 schreef: 21 aug 2018, 20:32 Heel veel positieve reacties op de conti’s. Maar ik krijg het gevoel dat er een aantal mensen al angstig worden als het woord Big Ben valt. Ik ervaar de Big bens zeer positief, (5.000 km) maar het grootste voordeel is het rijden met 2 bar en als ik overstap naar Conti moet er 1 bar minmaal meer in de band. En dan moet er dik worden ingeleverd op comfort.
Als ik met 3 bar rij in de BB dan vindt ik hem te hard. Hoe ervaren jullie het verschil in comfort tussen de twee type banden.
Ik heb geen enkel probleem met het comfort van de CCPCT. Druk is bij mij echt geen 3,0 bar, want dan sleept de band tegen het spatbord aan (ik heb de 2,20 versie)

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 03:56
door andy666
Ik ga waarschijnlijk morgen aan mijn dealer vragen om de BB's dadelijk bij aankoop te vervangen door de CCPC. Nu lees ik hier overal dat de 26x2,20 maar heel nipt past en dat je de haartjes moet afknippen. Als ik echter kijk op google dan zie ik dat de band ook gewoon in 26x2,15 beschikbaar is wat volgens mij exact dezelfde maat is als de BB's waardoor de band ook zonder enig probleem zou moeten passen. Waarom kiezen jullie dan voor de 2,20? Of zie ik iets over het hoofd?

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 05:48
door Tomasj
De COntinental Contact Plus City is beschibaar als 26 x 2,20 en 26 x 1,75 volgens de website van Continental. Door een 1,75 te installeren zou de max snelheid van de fiets met 20% verlaagd worden.
De Continental Top Contact is beschikbaar als 26 x 2,15. Dat is een andere band, volgens mij iets meer grip, maar wel minder lekbestendig.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 09:27
door J3R
De Big Ben's heb ik sinds kort ook vervangen voor de CCPC; volgens de leverancier Bikester leveren zij deze maat:
Continental CONTACT Plus City Fietsband 26" E-50 Reflex zwart (Bandenmaat 55-559 | 26x2.15). Volgens mij klopt dit niet en moet het 26x2.20 zijn.
Ik heb geen probleem met de "haartjes; mijn achtervork lijkt breed genoeg (ST2 2016), wel merkte ik dat het achterspatbord heel erg dicht op de band stond en de kentekenplaathouder bijna aanliep. Ik ga nog kijken of ik daar wat aan kan doen als dat nodig blijkt.
Qua snelheid merk ik geen verschil met de Big Ben en wanneer de smallere 26x1.75 wordt gebruikt vraag ik me of er heel veel verschil zal zijn in topsnelheid. Ieder geval nooit 20% (typ-foutje Tomasj?). :mrgreen: Anderen die hiervoor hebben gepost hebben daar meer ervaring mee.
De band bevalt mij tot nu uitstekend; het loopvlak is snel, met vertrouwen in de bochten met grip. Ik heb verder geen vergelijk met de Continental Top Contact, dus weet niet hoe die zich tot elkaar verhouden.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 09:33
door Stromeur
Voor de duidelijkheid, dit zijn de bandmaten die volgens Stromer geschikt zijn voor montage op de Stromers (met 26" wielen):

26 x 1,75 47-559
26 x 2,00 50-559
26 x 2,10 54-559
26 x 2,15 55-559

Neem je bredere banden en krijg je gedoe/schade door aanlopen/haartjes, dan valt dit buiten garantie.

We weten van de Continental Top CONTACT Winter II Premium banden met breedte 2,20 dat de haartjes complete sleuven in het frame kunnen slepen (liggende achtervork). Dit is afgelopen winter ook bij enkele forumleden gebeurd, dus wees gewaarschuwd. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat de haartjes van een te brede band eerst niet aanlopen, maar na verloop van tijd wel als het wiel niet lekker meer is uitgelijnd, dus snij haartjes sowieso weg als je toch (te) brede banden monteert.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 11:28
door andy666
Tomasj schreef: 30 aug 2018, 05:48 De COntinental Contact Plus City is beschibaar als 26 x 2,20 en 26 x 1,75 volgens de website van Continental. Door een 1,75 te installeren zou de max snelheid van de fiets met 20% verlaagd worden.
De Continental Top Contact is beschikbaar als 26 x 2,15. Dat is een andere band, volgens mij iets meer grip, maar wel minder lekbestendig.
Op de site van bikester staan ze als 2,15 maar dat zal man wel een typo zijn van hen :-)

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 18:04
door Ziggymiep
Tomasj schreef: 30 aug 2018, 05:48 De COntinental Contact Plus City is beschibaar als 26 x 2,20 en 26 x 1,75 volgens de website van Continental. Door een 1,75 te installeren zou de max snelheid van de fiets met 20% verlaagd worden.
De Continental Top Contact is beschikbaar als 26 x 2,15. Dat is een andere band, volgens mij iets meer grip, maar wel minder lekbestendig.
Ik rijd nu bijna een jaar met de 26 x 1,75 contact plus city op een st1x
Dat de max snelheid 20% lager zou liggen betwijfel ik. Ik behaal praktisch dezelfde snelheid als met de standaard big ben's
( km teller geeft zelfs iets meer aan door de iets kleinere diameter, maar heb dit nagemeten met gps snelheid en er is praktisch geen verschil in snelheid tussen deze twee banden.)
Ik ben hier ook zeer tevreden over , zeker de verhouding prijs/kwaliteit. Volgende maand schakel ik al over op mijn winter conti's (maar dan de bredere versie ) . Ik zal deze dan ook vergelijken met elkaar qua rijgedrag en max snelheid.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 22:55
door Elsje
Ziggymiep schreef: 30 aug 2018, 18:04
( km teller geeft zelfs iets meer aan door de iets kleinere diameter, maar heb dit nagemeten met gps snelheid en er is praktisch geen verschil in snelheid tussen deze twee banden.)
De hogere snelheid op de OMNI zal niet door de kleinere diameter van de banden komen. De snelheid wordt berekend in de motor. Die weet niet dat er kleinere banden omheen zitten.
Waarschijnlijk iets hogere snelheid door lagere rolweerstand.
Ik rij met de 2.2 variant en haal nog dezelfde topsnelheid op de OMNI als met de big bens

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 30 aug 2018, 23:07
door Tomasj
Ik dacht dat de snelheid via wielomwentelingen werd gemeten... Dan wil dit dus zeggen dat er toch een soort controle/ijking via GPS zou zijn...