Continental Contact Plus City topic

Pumpkin rider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 jan 2018, 07:11
Locatie: Limal Belgie

Tomasj schreef: 09 feb 2018, 19:04 De City bestaat ook in 26 x 2.20.
Jep, ETRTO maat is 55-559

Dus precies het zelfde als de Big Bens.
In duimen is dat volgens mijn 2.15" (55/25.4).

En andere zaak is dat die banden zijn godekoop (22€) dat is een groot verschil met de andere Conti banden.
Pumpkin 20’’ ST3 983Wh – Thule Shield S
34km enkel
Jo-ST1x
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017, 21:44

Ik heb ondertussen 5OOO km met de Big Bens en 3500 km met de Contact city plus 2.2". Tot nog toe geen platte band in 8500 km en best tevreden van de city ! Ik heb het gevoel dat de weglegging beter is in de bochten (ook bij nat wegdek) en hij is ook stiller. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat hij stugger is en minder comfort biedt. Bandendruk moet tussen 3 en 4 bar liggen, bij Big Bens is dit tussen 2 en 4 bar. Het loopvlak is dikker dan de big ben dus waarschijnlijk ook meer lekbestendig. De 2.2 is iets breder dan de Big Ben (2.15) , let op dat hij niet tegen de kader komt. Ik heb de giethaartjes moeten wegknippen.
xtrbiker71
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2017, 11:33
Locatie: Hamme

ik ben vorige week op de grond gegaan met de swalbe big ben voorwiel weg en paf gewoon op asfalt beetje vochtig niet echt nat droge rit gehad !!
denk dat ik ze ga overstappen op de Continental Contact Plus City !
hoop dat deze meer grip heeft !
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Jo-ST1x schreef: 11 feb 2018, 10:34 Ik heb ondertussen 5OOO km met de Big Bens en 3500 km met de Contact city plus 2.2". Tot nog toe geen platte band in 8500 km en best tevreden van de city ! Ik heb het gevoel dat de weglegging beter is in de bochten (ook bij nat wegdek) en hij is ook stiller. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat hij stugger is en minder comfort biedt. Bandendruk moet tussen 3 en 4 bar liggen, bij Big Bens is dit tussen 2 en 4 bar. Het loopvlak is dikker dan de big ben dus waarschijnlijk ook meer lekbestendig. De 2.2 is iets breder dan de Big Ben (2.15) , let op dat hij niet tegen de kader komt. Ik heb de giethaartjes moeten wegknippen.
De Contact City Plus is bij Contintental, samen met de Contact Plus de band met de hoogste lekbestendigheid, en zou op dat vlak beduiden beter moeten scoren dan de Big Ben.
Ik heb zelf in 't verleden wel altijd gemerkt dat banden met flinke lekresistentie te stug zijn en daardoor minder grip hebben, en daar vrees ik toch ook wat voor bij deze Contact City. Ik heb hem toch besteld voor mijn ST2, indien dat tegenvalt ga ik over op de Top Contact II of de Marathon GT 365. Maar jouw eerste positieve bevindingen maken me hoopvol.
Nadeel van die twee banden is wel dat ze een kleinere diameter hebben dan de Big Ben en dat de maximale snelheid van je fiets met 1% vermindert. Maar als dat de prijs is die ik moet betalen om niet onderuit te gaan, vormt dat geen probleem voor mij.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb ook een setje besteld gisteren in de maat 55-559. Ik vond ze relatief goedkoop dus dacht ik ga het gewoon proberen. Begin april ga ik ze erop zetten. Komende weken nog even doorrijden op mijn winterbandjes.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen!

En laat die winterbandjes inderdaad nog maar even zitten, het gaat weer vriezen en misschien zelfs sneeuwen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Elsje schreef: 13 mar 2018, 21:22 Ik heb ook een setje besteld gisteren in de maat 55-559. Ik vond ze relatief goedkoop dus dacht ik ga het gewoon proberen. Begin april ga ik ze erop zetten. Komende weken nog even doorrijden op mijn winterbandjes.
Die lage prijs is misschien wel geen zegen. De Continental Top Contact is een pak duurder, ten dele omdat hij in Duitsland (hand)gemaakt wordt maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met een veel geavanceerder compound.
Ik probeer die Top Contact City II als eerste, maar als dat mij niet aanstaat ga ik over op de Top Contact II
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik ga het ervaren. Ik kan me niet voorstellen dat het een slechte band is.
Ik vind de topcontact II te smal. Kleinere omtrek dan de big ben dus lagere topsnelheid en staat minder mooi.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Als die Top Contact City II tegenvalt, ga ik toch voor de Top Contact II gaan.dat klein verlies van miximumsnelheid weegt niet op tegen mijn veiligheid. Schwalbe is sowieso uitgesloten voor mij wegens geen reflecterende strip
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik vind de reflecterende strip ook een grote pre van de City ook al is de strip officieel niet toegestaan.
Net zo'n rare eis als de zelf inklappende standaard. Overigens is die laatste gelukkig al weer aangepast sinds dit jaar.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Plaats reactie